تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816773976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس قوه قضائيه:شركت اهل سنت در نماز جمعه وحدت كشورهاي اسلامي را نشان مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس قوه قضائيه:شركت اهل سنت در نماز جمعه وحدت كشورهاي اسلامي را نشان مي دهد
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم دشمنان كه بدنبال ايجاد تفرقه هستند به بحث شيعه و سني دامن بزنند و اين امر را به بحث نماز جمعه بكشانند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله هاشمي شاهرودي امروز در ديدار با اعضاي ستاد برگزاري نماز جمعه گفت: نمازجمعه يكي از مهمترين فرايض عبادي و سياسي در شريعيت اسلامي و مورد تاكيد قرآن كريم و ائمه معصومين بوده است.

وي تصريح كرد: بسياري از مسائل اجتماعي فرهنگي ، سياسي و اسلامي به وسيله اين فريضه مهم انجام مي گرفته و انجام مي گيرد و مردم با اداي اين فريضه مقاصد و اهداف متعدد را دنبال مي كند.

رئيس قوه قضائيه گفت: اقامه نماز جمعه تنها يك عبادت نيست بلكه مسائل بسيار بزرگي در درون خود دارد و مسائل كلان اجتماعي، سياسي و فرهنگي را به زندگي مردم مرتبط مي كند.

هاشمي شاهرودي با بيان اينكه اقامه نماز جمعه يكي از مهمترين ابزارهاست ، گفت: نمازجمعه ضمن اينكه خود يك عبادت و فريضه مقدس است ، ابزار رشد و ارتقاي روحي و فرهنگي نيز است و همچنين انجام عبادتي بسيار مقدس و اتصال با عالم غيب و خشوع و خضوع و صحبت مستقيم با پروردگار است.

وي تصريح كرد: اقامه نمازجمعه در ساير عبادات مشابه ندارد و در واقع يك مدرسه منظم هفتگي و كلاس كامل فرهنگ الهي و معارف ديني چه در بعد نظري و چه در بعد عملي است.

رئيس قوه قضائيه، احياي فريضه الهي اقامه نماز جمعه را يكي از دستاوردهاي مهم پيروزي انقلاب اسلامي بر شمرد و افزود: اين فريضه مهم كه به لحاظ حاكميتي در حال فراموشي بود مجدد شكل گرفت و احيا شد و احياي آن سبب گرديد در كل جهان تشييع نماز احيا گردد.

هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: بايد از تمامي تكنيك ها، امكانات و پشتيباني هاي مادي و همه فضاهايي كه در جوامع بشري در اختيار انسانها و حاكميت است در راه برگزاري نماز جمعه استفاده نمود.

وي گفت: نماز جمعه مهمترين پايگاه و كانون حفظ فرهنگ ديني، اخلاق مردمي و وحدت و همبستگي مردم است.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به اهميت برگزاري نماز جمعه گفت: نماز جمعه تهران از اهميت خاصي برخودار است و بايد فضاي آن باز شود و بايد گفت شركت اهل سنت در اين نماز وحدت كشورهاي اسلامي را نشان مي دهد.

هاشمي شاهرودي افزود: برخي بحث جدايي نماز جمعه شيعه و سني را مطرح مي كنند در حالي كه همواره به برگزاري نماز جماعت تاكيد شده است.

وي تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم دشمنان كه به ايجاد تفرقه هستند به بحث شيعه و سني دامن بزنند و اين امر را به بحث نماز جمعه بكشانند .

رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد: ايجاد وحدت يكي از اهداف اقامه نمازجمعه است و مهمترين مبناي نا اميد كردن دشمنان اسلام محسوب مي شود.

همچنين حجت السلام مسعود مرادي رئيس ستاد برگزاري نمازجمعه تهران در اين مراسم به ارائه گزارشي از برگزاري نماز جمعه طي 29 سال گذشته پرداخت و افزود: از 5مرداد سال 58 تا 4 مرداد سال 87 يك هزار و 501 نماز جمعه ، 29 نماز عيد فطر ، 20 نماز عيد قربان درتهران برگزار شده است.

وي با اشاره به اينكه تاكنون هزار و 474 نماز دردانشگاه تهران اقامه شده است ، افزود: تاكنون نماز جمعه اي در تهران تعطيل نشده است و بايد گفت تهران تاكنون 12 امام جمعه ثابت و متوقف داشته است و همچنين هزار و 191 نماز توسط ائمه جمعه فعلي و 310 نماز توسط ائمه ديگر اقامه شده است.

رئيس ستاد برگزاري نماز جمعه تهران گفت: 238 نمازجمعه و 26 نماز عيد فطر و همچنين 7نماز عيد قربان توسط مقام معظم رهبري اقامه شده است.

مرادي خاطرنشان كرد: بيشترين اقامه نمازجمعه مربوط به هاشمي رفسنجاني بوده است.

وي افزود: تاكنون 52 هزار شخصيت سياسي ،فرهنگي و انديشمندان علمي وهمچنين روساي جمهور و نمايندگان كشورهاي خارجي در نمازجمعه تهران حضور داشته اند.

رئيس ستاد برگزاري نماز جمعه تهران تصريح كرد: تاكنون 26 هزار خبرنگار خارجي و 58 هزار خبرنگار داخلي مراسم اقامه نماز را پوشش دادند.

مرادي راه اندازي فيبرنوري براي پخش مستقيم مراسم ، ساماندهي محصولات فرهنگي ، توزيع هدايا به جواناني كه براي اولين بار در نمازجمعه شركت مي كنند و راه اندازي ضبط ديجيتال صوتي و تصويري ازمراسم را از جمله كارهاي انجام شده در ستاد برگزاري نماز جمعه بر شمرد.

وي همچنين خواستار آماده شدن هر چه سريعتر مصلاي تهران جهت برگزاري اقامه نماز جمعه شد.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن