تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816442134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه اندازی بانك خون بندناف رایگان در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: همزمان با روز جهانی اهدای خون، پروژه ملی بانك خون بندناف و مركز پذیره نویسی سلول های بنیادی روز گذشته در سازمان انتقال خون ایران به بهره برداری رسید.







همزمان با روز جهانی اهدای خون، پروژه ملی بانك خون بندناف و مركز پذیره نویسی سلول های بنیادی روز گذشته در سازمان انتقال خون ایران به بهره برداری رسید.

خون بندناف، خونی است كه پس از تولد نوزاد در جفت باقی می ماند. در زمان بارداری این خون برای ادامه حیات و سلامت وی لازم است؛ اما پس از تولد ، جفت و خون آن به عنوان یك بافت اضافی به دور انداخته می شود.

بنابراین دستیابی به منبع جدیدی از سلول های بنیادی یعنی بندناف، نقطه امیدی برای بیماران نیازمند به پیوند مغز استخوان به وجود آورده است.

راه اندازی بانك خون بندناف توسط سازمان انتقال خون ایران در راستای پاسخگویی به نیاز بیماران است تا در زمان نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

از سوی دیگر با توجه به این كه پیوند مغز استخوان به منظور درمان بسیاری از بیماری های كشنده استفاده می شود،خون بندناف را می توان به جای مغز استخوان برای درمان بسیاری از بیمارانی كه نیاز به پیوند دارند؛ ولی نمی توانند اهداكننده مناسبی را پیدا كنند، به كار برد.



● تاریخچه بانك خون بندناف

اولین بانك خون بندناف عمومی جهان در شهر نیویورك در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده و بانك های بعدی در دوسلدورف آلمان، میلان ایتالیا و پاریس فرانسه شروع به كار كرده اند.

همچنین اولین پیوند خون بندناف در جهان در اكتبر ۱۹۸۸ در فرانسه برای كودكی دچار كم خونی فانكونی انجام شد و پس از ۲۲ سال طبق گزارش های موجود، این فرد بدون مشكلات خونی و ایمونولوژیك در سلامت كامل به سر می برد.

در حال حاضر هم پیش بینی می شود بیش از ۲۵۰ هزار خون بندناف در بانك های دنیا ذخیره و بیش از ۵۰۰۰ پیوند تا سال ۲۰۰۸ انجام شده است.

كسانی كه علاقه مند به اهدای خون بندناف خود هستند، باید به این نكته توجه كنند كه خون بندناف در بیمارستانی كه مادر در آن زایمان می كند، با هماهنگی قبلی و اخذ رضایت نامه از والدین در اتاق ویژه ای در بخش زایمان بیمارستان و توسط فرد آموزش دیده جمع آوری می شود.

این خون پس از بررسی و انجام آزمایشات استاندارد، منجمد شده و قابلیت نگهداری برای مدت زمانی طولانی در دمای پایین تر از ۱۵۰ درجه سانتیگراد را دارد تا در صورت لزوم برای بیمارانی كه نیاز به پیوند دارد، استفاده شود.

بنابراین شرایط اهدای خون بررسی سابقه پزشكی و نمونه خون مادر جهت آزمایش هایی مانند هپاتیت B و C و HIV است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در مراسم افتتاح ۲ پروژه ملی بانك خون بندناف و مركز پذیره نویسی سلول های بنیادی در سازمان انتقال خون دراین باره گفت: با راه اندازی این بانك سلول های بنیادی كه در آن ذخیره می شود، می تواند در سراسر كشور در اختیار بیماران قرار گیرد.



● ۲۰ سال نگهداری

به گفته وزیر بهداشت، باید حداقل ۱۰ هزار نمونه در بانك خون بندناف ذخیره شود تا این بانك بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

دستجردی با اشاره به پروژه خون بندناف در مراكز خصوصی ادامه داد: این روند در مراكز خصوصی انجام می شود؛ اما فردی كه خون را برای خود ذخیره می كند بابت نگهداری این خون در بانك پول می پردازد؛ اما بانك خون بندناف سازمان انتقال خون بدون هزینه است.

این در حالی است كه تنها برای ذخیره اطلاعات اولیه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه لازم است. در مجموع خون های موجود در بانك خون بندناف حداقل ۲۰ سال قابل نگهداری هستند.

همچنین مدیرعامل سازمان انتقال خون در این مراسم درباره چگونگی راه اندازی بانك خون بندناف خاطرنشان كرد: پروژه خون بندناف سازمان و همچنین پروژه پذیره نویسی سلول های بنیادی با اعتبار یك میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت های وزارت بهداشت راه اندازی شد.

در مجموع تاكنون حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت راه اندازی این پروژه هزینه شده است؛ اعتبار زیر ساخت احداث این مركز نیز با اعتبار ویژه مجلس آغاز شد.

به گفته ابوالقاسمی، اكنون در دنیا ۵۴ بانك خون بندناف عمومی وجود دارد كه عمدتا در كشورهای پیشرفته مستقر هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون معتقد است كه بانك خون بندناف ملی، خصوصی نیست و خون هایی كه در این بانك ذخیره می شود، برای مصرف عموم نیازمندان كشور مورد استفاده قرار می گیرد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن