تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820925845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

می‌خواهیم همه دنیا ذوب‌آهن را بشناسند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: منصور ابراهیم‌زاده مطمئن است که ذوب آهن اولین باشگاه ایرانی خواهد بود که فاتح لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

البته شاگردان منصور ابراهیم‌زاده باید روز شنبه از پس غول‌های سئونگنام ایلهواچونما برآیند.

ابراهیم‌زاده دوست دارد دستاوردی بهتر از سال 2007 داشته باشد. او در آن هنگام دستیار مربی سپاهان – رقیب ذوب‌آهن در اصفهان – بود و با این تیم به فینال مقابل اوراوا ردز ژاپن رسید.



چهار بار در ژاپن

ابراهیم‌زاده می‌گوید: «این چهارمین باری است که به ژاپن می‌آیم. سه بار در سال 2007 برای دیدار یک‌چهارم نهایی مقابل کاواساکی فرانتاله، بازی فینال مقابل اوراوا و جام باشگاه‌های جهان به این‌جا آمده‌ام.» او همچنین دستیار مربی تیم ملی در بازی‌های آسیایی 2007 بود و سپس برای دورانی کوتاه سرمربی تیم ملی ایران در اوایل 2008 شد.

او می‌گوید: «این تجربه به من کمک کرد که ذوب‌آهن را به فینال امسال برسانم. این بار ما مقابل تیمی از ژاپن قرار نمی‌گیریم و حریف کره‌ای است، اما فرصتی عالی داریم و امیدوارم که پیروز شویم.

هوای این‌جا شبیه ایران است و به همین دلیل احساس راحتی می‌کنیم. ما نگرانی از بابت مصدومیت نداریم و دلیل اصلی شش روز زودتر آمدن ما این بود که به اختلاف زمانی عادت کنیم.»



دو رقیب متفاوت

ذوب‌آهن را تیم شگفتی‌ساز می‌دانند، چرا که آنها تنها در سال‌های 2003 و پارسال قهرمان جام حذفی ایران شده‌اند و این تنها عناوین رسمی باشگاه است.

سئونگنام در عوض 16 قهرمانی از سال 1992 کسب کرده و با هفت قهرمانی در لیگ کره جنوبی رکورددار است. آنها در دسامبر 1995 قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شدند. آنها همچنین به فینال جام باشگاه‌های آسیا در فصل 97-1996 و فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2004 رسیدند.

ابراهیم‌زاده می‌گوید: «بازی‌های مراحل یک‌چهارم و نیمه‌نهایی سئونگنام را دیده‌ایم. تیم آنها خیلی هوشمند است. آنها همیشه دقیقا همان نتیجه‌ای را می‌گیرند که نیاز دارند.»

ابراهیم‌زاده که به عنوان مربی جوانان ایران امثال علی کریمی و جواد نکونام را به آن تیم دعوت کرده بود می‌گوید: «آنها به راحتی برنده دیدار رفت یک‌چهارم نهایی شدند و سپس در بازی برگشت از نتیجه دفاع کردند. آنها بازی رفت نیمه‌نهایی را باختند و بردی که می‌خواستند را در کره کسب کردند. آنها تیمی هوشمند هستند.»



دفاع عالی ذوب

اما ذوب‌آهن هم از زمانی که ابراهیم‌زاده در فصل 09-2008 هدایت آنها را بر عهده گرفت عملکرد درخشانی داشته است. آنها دو فصل پیش در آستانه قهرمانی لیگ برتر ایران بودند که آخرین بازی را باختند و به خاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست دادند. ذوب‌آهن فصل گذشته هم دوباره نایب‌قهرمان شد. آنها در 11 دیدار لیگ قهرمانان تنها 5 گل دریافت کرده‌اند و پوهانگ استیلرز قهرمان دوره پیش، الاتحاد فاتح دو دوره از جام، بنیادکار قهرمان ازبکستان و الهلال غول عربستان را در راه از پیش رو برداشته‌اند.

ابراهیم‌زاده می‌گوید: «گل‌های خیلی کمی خورده‌ایم چون به عنوان تیم دفاع می‌کنیم، از مهاجمان گرفته تا هافبک‌ها، مدافعان و دروازه‌بانمان شهاب گردان که تجربه بسیاری دارد. ما تنها یک خط دفاعی نداریم. بازیکنان حریف باید از سد تمامی تیم عبور کنند.»



بازیکنان توانا

مهدی رجب‌زاده با پنج گل بهترین گل‌زن ذوب‌آهن لیگ قهرمانان است. البته این مهاجم سابق تیم ملی چهار گل برای مس کرمان در مرحله گروهی زد و سپس به ذوب‌آهن رفت.

محمد خلعتبری مهاجم تیم ملی، و ایگور کاسترو برزیلی هم چهار گل زدند و احتمالا شنبه در کنار هم در خط حمله قرار بگیرند. رجب‌زاده هم در سمت راست بازی خواهد کرد.

ابراهیم‌زاده می‌گوید: «خلعتبری و کاسترو بخشی بزرگ از تیم ما هستند. آنها سه سال است در کنار هم بازی می‌کنند. خوشحالم که فرشید طالبی (مدافع میانی تیم) در میان نامزدهای بهترین بازیکن سال AFC جای دارد، اما دوست داشتم نام خلعتبری را هم در میان بهترین بازیکنان آسیا می‌دیدم.»

محمد احمدی در تمامی دیدارهای مرحله حذفی زوج طالبی در خط دفاعی بوده که سال پیش اولین بازی ملی خود را انجام داد. محمد صلصالی، کاپیتان باشگاه هم پس از بازگشت از مصدومیت به عنوان ذخیره به میدان رفته است.

مربی می‌گوید: «صلصالی بازیکنی قوی است. او مصدوم بود و وقتی به او نیاز داشتیم به کمک ما می‌آمد. او تجربه بسیاری همراه خود می‌آورد.»

قاسم حدادی‌فر که در آگوست اولین بازی ملی خود را تجربه کرد از بازی‌های یک‌چهارم نهایی به این سو بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته و احتمالا در کنار شاهین خیری تکل‌زن - یکی از خریدهای متعدد ذوب‌آهن در تابستان – در مرکز خط میانی قرار می‌گیرد.

خریدهای زیرکانه ابراهیم‌زاده که شامل مهدی رجب‌زاده و جلال رافخایی هم می‌شد، کمک کرد رفتن سه بازیکن ترکیب ثابت جبران شود. ذوب‌آهن در این فصل لیگ برتر از همان ابتدا صدرنشین بوده و این نشان می‌دهد این معلم سابق تربیت بدنی پس از سال‌ها دستیاری، کاملا شایسته هدایت تیم است.



هدفی بزرگ

او می‌گوید: «هدفی در ابتدای لیگ قهرمانان 2010 داشتیم و آن رسیدن به فینال، پیروزی در آن و راهیابی به جام باشگاه‌های جهان بود. همین حالا تنها به فینال می‌اندیشیم. پس از گذر از این گام به جام باشگاه‌های جهان هم فکر خواهیم کرد.

در سال 2011، همه در آسیا و حتی در سرتاسر دنیا از ذوب‌آهن خواهند شنید. جنبه خوب آن این است که باشگاه مشهورتر خواهد شد. اما جنبه بد آن این است که دیگر تیم‌ها بازیکنان و تاکتیک‌های ما را خواهند شناخت، همان طور که ما از پوهانگ استیلرز و الاتحاد، فینالیست‌های پارسال شناخت پیدا کردیم و هر دو را این فصل بردیم.»

قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در جام باشگاه‌های جهان که ماه بعد در ابوظبی برگزار می‌شود حضور خواهد داشت. نماینده‌های AFC با برنده دیدار الوحده میزبان و هکاری یونایتد قهرمان اقیانوسیه دیدار خواهند کرد تا فرصت آن را بیابند که در نیمه‌نهایی با اینتر بازی کنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن