تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813542372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينما300ميليون دلار در 10 روز«شواليه تاريكي» به ركورد «تايتانيك» نزديك مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سينما300ميليون دلار در 10 روز«شواليه تاريكي» به ركورد «تايتانيك» نزديك مي‌شود
تازه‌ترين فيلم مجموعه بتمن به كارگرداني كريستوفر نولان در دومين هفته اكران در 4366 سينما 6/75ميليون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به 2/314‌ميليون دلار رساند.


ورايتي اعلام كرد، شواليه تاريكي در هفته دوم نمايش تنها 52‌درصد تماشاگران خود را از دست داد و 10 روز پس از اكران از مرز 300‌ميليون دلار فروش گذشت. تا پيش از اين هيچ فيلم ديگري نتوانسته بود با اين سرعت 300‌ميليون دلاري شود.
ركورد قبلي را «دزدان دريايي كارائيب: سينه مرد مرده داشت» كه سال 2006 در 16 روز به آن دست يافت. شواليه تاريكي پيش از اين با 4/66‌ميليون دلار ركورد بيشترين فروش در يك روز و با 4/158‌ميليون دلار ركورد بيشترين فروش هفته اول اكران را شكست و تنها در پنج روز از مرز 200‌ميليون دلار فروش عبور كرد.
فيلم جديد بتمن در عين حال ركورد فروش هفته دوم را نيز جابه‌جا كرد كه تا پيش از اين با 2/72‌ميليون دلار در اختيار «شرك 2» بود. كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند پروژه 180‌ميليون دلاري شواليه تاريكي مي‌تواند از مرز 500‌ميليون دلار فروش بگذرد و پس از تايتانيك قرار بگيرد كه با 8/600‌ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم بازار آمريكاي شمالي است.
«جنگ‌هاي ستاره‌اي» با 461‌ميليون دلار و «شرك 2» با 436‌ميليون دلار ديگر فيلم‌هاي پرفروش اين فهرست هستند. در همين حال «برادران ناتني» به كارگرداني آدام مكي و بازي ويل فرل و جان سي. رايلي نيز با 30‌ميليون دلار فروش در 3094 سينما كار خود را در بازار آمريكاي شمالي آغاز كرد تا اين كمدي درجه R دومين فيلم پرفروش هفته لقب بگيرد.
داستان درباره دو مرد لوس با بازي فرل و رايلي است كه وقتي پدر و مادرشان با هم ازدواج مي‌كنند، ناچار مي‌شوند به عنوان برادران ناتني با هم كنار بيايند. فرل و مكي پيش از اين در «گوينده خبر» و «شب‌هاي تالادگا: ترانه ريكي بابي» همكاري كرده‌اند. مري استينبرگن و ريچارد جنكينز ديگر بازيگران برادران ناتني هستند كه هزينه ساخت آن 65‌ميليون دلار بوده است.
كمدي «ماما ميا!» با بازي مريل استريپ و پيرس برازنان در دومين هفته اكران تنها 36‌درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 9/17‌ميليون دلار فروش در 2990 سينما فيلم سوم شد. مجموع فروش اين فيلم 7/62‌ميليون دلار شده است.
تنها فيلمي كه كمتر از انتظار شد «پرونده‌هاي مجهول: مي‌خواهم باور كنم» به كارگرداني كريس كارتر بود كه در اولين هفته اكران در 3185 سينما 2/10‌ميليون دلار فروخت و چهارم شد. اين فيلم با بازي ديويد دوكاوني، گيليان آندرسن و آماندا پيت دنباله فيلم موفق «پرونده‌هاي مجهول: با آينده مبارزه كن» است كه سال 1998 به كارگرداني راب بومن 190‌ميليون دلار در دنيا فروخت.
داستان فيلم 29‌ميليون دلاري پرونده‌هاي مجهول درباره فاكس مالدر (دوكاوني) و اسكالي (آندرسن)، ماموران ويژه پليس فدرال است كه پس از مفقود شدن يك مامور اف‌بي‌آي مي‌كوشند معما را حل كنند و در اين راه يك كشيش آشوب‌زده با بازي بيلي كانلي و دو مامور باتجربه ديگر در كنار آنها هستند.
فيلم ماجرايي «سفر به مركز زمين» با بازي برندان فريزر با 4/9‌ميليون دلار در 2688 سينما پنجمين فيلم پرفروش هفته بود. اين فيلم با 24‌درصد كاهش مجموع فروش خود را به 2/60‌ميليون دلار رساند. فيلم ابرقهرماني «هنكاك» با بازي ويل اسميت 42‌درصد تماشاگرانش را از دست داد و در چهارمين هفته 2/8‌ميليون دلار فروخت و ششم شد. فروش كلي فيلم 4/206‌ميليون است.
فيلم انيميشن «وال ـ اي» توليد مشترك پيكسار و ديسني نيز با 37‌درصد كاهش در 3044 سينما 3/6‌ميليون دلار فروش داشت و در رده هفتم قرار گرفت. مجموع فروش وال - اي 2/195‌ميليون دلار شده است. فيلم ابرقهرماني «هلبوي 2: ارتش طلايي» به كارگرداني گي‌يرمو دل تورو با 9/4‌ميليون دلار هشتمين فيلم پرفروش اين هفته بود.
انيميشن «شامپانزه‌هاي فضايي» ساخته كرك دي ميكو در هفته دوم نمايش 4/4‌ميليون دلار فروش داشت و به رده نهم رفت و فيلم حادثه‌اي «تحت تعقيب» ساخته تيمور بكمامبتوف با بازي آنجلينا جولي، جيمز مك آووي و مورگان فريمن با 7/2‌ميليون دلار دهم شد. مجموع فروش فيلم‌ها اين هفته كمي كمتر از موعد مشابه پارسال بود كه «فيلم سيمپسن‌ها» با 74‌ميليون دلار افتتاح شد.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن