تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821397893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگراني روشنفكران آمريكا از احتمال حمله به‌ايران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نگراني روشنفكران آمريكا از احتمال حمله به‌ايران
جمعي از انديشمندان، نويسندگان و استادان دانشگاه‌ها در آمريكا در نامه‌اي سرگشاده خطاب به باراك اوباما، نامزد حزب دموكرات آمريكا نسبت به عواقب حمله احتمالي به‌ايران ابراز نگراني كرده‌اند.
به گزارش بي.بي.سي، در اين نامه كه توسط نشريه ادبي نقد كتاب‌هاي نيويورك منتشر شده و بيش از 6هزار نفر آن را امضا كرده‌اند، آمده است: ما امضا‌كنندگان اين نامه شايد ديدگاه‌هاي مختلفي درباره سياست آمريكا نسبت به‌ايران داشته باشيم، اما همگي عميقا نگران اخباري هستيم كه در هفته‌هاي گذشته در رسانه‌ها منتشر و در آن درباره احتمال حمله نظامي به‌ايران صحبت شده است و اينكه دولت آمريكا ممكن است براي اين حمله به اسرائيل چراغ سبز نشان دهد يا دست به اقدام‌هاي خصمانه مانند محاصره ايران بزند.
نويسندگان اين نامه با اشاره به‌اينكه آمريكا در سال 2002 نيز پيش از حمله به عراق صحبت از ديپلماسي مي‌كرد، از اوباما خواسته‌اند كه از فرصت استفاده كند و جلوي تكرار فاجعه را بگيرد.
اين نامه در حالي منتشر مي‌شود كه سناتور اوباما در سفر تازه خود به اسرائيل درباره برنامه اتمي ايران گفته بود: دولت ايران بايد بداند كه چه دولت بوش در آمريكا سر كار باشد چه دولت اوباما، اين نگراني عمده آمريكا است. او همچنين گفته بود: يك ايران اتمي شرايط بازي را عوض خواهد كرد.
نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا پيش تر برنامه اتمي ايران را خطرناك خوانده بود. او البته گفته بود كه با ايران بايد گفت‌وگو كرد.
در نامه سرگشاده روشنفكران و دانشگاهيان آمريكا به نامزد انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا به صحبت‌هاي محمد البرادعي، رييس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني‌بر اينكه حمله به‌ايران مي‌تواند منطقه را «به آتش بكشد» نيز اشاره شده است.
امضاكنندگان اين نامه از تصميم دولت براي احتمال حمله يا محاصره ابراز بي اطلاعي كرده‌اند، اما در ضمن از اوباما خواسته‌اند كه در بيانيه‌اي درباره عواقب ناخوشايند اين كار هشدار دهد.
در نامه سرگشاده به سناتور اوباما آمده است: حمله به‌ايران تخطي از منشور سازمان ملل متحد درباره عدم استفاده از تهديد يا فشار يا قدرت كنگره براي اعلام جنگ خواهد بود.
نويسندگان نامه با اشاره به سخنان قبلي آقاي اوباما در اين باره كه امنيت واقعي را نيازمند مذاكره بدون پيش شرط مي‌داند و تهديد و حمله نظامي را داراي نتيجه معكوس، ابراز اميدواري كرده‌اند كه اوباما در صورت موفقيت در انتخابات به‌اين گفته‌ها عمل كند و در حال حاضر نيز در برابر هر گونه اقدام خصمانه دولت آمريكا ساكت ننشيند.
در ميان امضاكنندگان اين نامه نام‌هايي مانند نوام چامسكي نويسنده، زبان‌شناس و فعال سياسي، استفن باك سركنسول سابق آمريكا در عربستان سعودي، مايكل لرنر خاخام كنيسه بيت تيكون سانفرانسيسكو و فعال سياسي، ين كاوان وزير امور خارجه پيشين جمهوري چك و دنيل السبرگ از تحليلگران نظامي پيشين آمريكا و جاشوا كوهن استاد علوم سياسي دانشگاه استنفورد به چشم مي‌خورد.
نشريه نقد كتاب‌هاي نيويورك با تيراژ بين‌المللي 125‌هزار نسخه از معتبرترين نشريات روشنفكري و ادبي دنيا به زبان انگليسي به شمار مي‌آيد.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن