تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815743761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
رئيس اداره بازرگاني خليل آباد و كاشمر: بهاي گندم تحويلي كشاورزان 2 ساعته پرداخت مي شود

خليل آباد - خبرنگار قدس: رئيس اداره بازرگاني خليل آباد و كاشمر از كشاورزان خواست با توجه به كاهش خريد گندم، از عرضه گندم به خارج از اين شهرستان و واحدهاي توليد خوراك دام خودداري كنند.
علي اصغر زاهدي افزود: نهاده هاي يارانه دار كشاورزي از قبيل كود و بذر بر اساس دستورالعمل وزير جهاد كشاورزي تنها در اختيار كشاورزاني قرار مي گيرد كه گندم خود را به مراكز خريد تحويل نمايند.
وي با بيان اينكه د رخليل آباد دو مركز و در كاشمر چهار مركز خريد گندم آماده تحويل گندم از كشاورزان مي باشد، در مورد پرداخت وجه گندم به فروشندگان اظهارداشت: براي پرداخت وجه گندم هيچ مشكلي وجود ندارد و كشاورزان مي توانند حداكثر تا دو ساعت پس از تحويل گندم مطالبات خود را نقدي دريافت نمايند.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد ميزان خريد گندم در سال گذشته گفت: سال زراعي گذشته 25 هزار تن گندم خريداري شد، در حالي كه اين رقم امسال تا كنون به پايين تر از 500 تن كاهش يافته است.
زاهدي مصرف سالانه گندم در دو شهرستان خليل آباد و كاشمر را به طور ميانگين 30 هزار تن اعلام كرد.

خريداري 2500 رأس دام مازاد در نيشابور

نيشابور- خبرنگار قدس: معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي نيشابور گفت: 2 هزار و 198 رأس دام سبك به وزن 97 هزار و 205 كيلوگرم به ارزش يك ميليارد و 838 ميليون ريال براي كشتار و 463 رأس دام به وزن حدود 19 هزار كيلوگرم براي پرواربندي اماني از دامداران اين شهرستان كه از خشكسالي زيان ديده بودند خريداري شد. مهندس علي دهباشيان هدف از خريد دام را، حذف واسطه ها، تنظيم بازار و كمك به دامداران زيان ديده از خشكسالي بيان كرد و گفت: دولت به ازاي هر رأس دام حذفي دامداران 350 هزار ريال يارانه پرداخت مي كند.
وي افزود: اين دامها براي كشتار در نظر گرفته شده و گوشت آن ذخيره سازي مي گردد تا در هنگام ضرورت براي تنظيم بازار عرضه شود.

راپورت

* امير روحپرور
درهاي بسته زائرسراها بر روي ميهمانان
استاندار خراسان رضوي 21 اسفند ماه سال گذشته در جلسه اي ضمن مشخص كردن و حتي مهلت سه ماهه به مديران زائرسراهاي دولتي، خواستار استفاده بهينه از تمام ظرفيتها براي جذب زائران تابستاني مشهد شده بود.
اكنون بيش از 4 ماه از اين مهلت زماني مي گذرد و قرار بود در اين مدت زائرسراها ايرادهاي خود را برطرف سازند.
هر چند بارها به اين موضوع پرداخته شده و قرار بوده است بتدريج اين مراكز به بخش خصوصي واگذار شوند، اما شواهد بيانگر جدي نگرفتن اين موضوع است.از سوي ديگر در حالي هزينه هنگفتي صرف ساخت و نگهداري اين مراكز اقامتي دولتي مي شود كه در طول سال بخشي از ظرفيت اين واحدها خالي است.به هر حال ما كه از رفع ايرادهاي وارده به زائرسراها با توجه به پايان فرصت داده شده خبري نداريم، اما شنيده مي شود اكثر اين مراكز همچنان فقط به كارمندان دستگاههاي خود سرويس مي دهند و در آن بر روي زائران بسته است.

اجاره خانه مفتي در گلبهار
اما از گلبهار خبر مي رسد كه بخشي از واحدهاي مسكوني ساخته شده در اين شهر جديد همچنان خالي از سكنه است.اين در حالي است كه از ساخت بعضي از اين واحدها سالها مي گذرد. يكي از شهروندان ساكن در اين منطقه طي تماسي با ستون راپورت با گلايه از اين موضوع گفت: در حالي كه بسياري از شهروندان مشهدي در اين منطقه به دنبال واحد مسكوني براي اجاره هستند، اما معلوم نيست چرا تعداد زيادي از منازل ساخته شده بدون استفاده باقي مانده است.وي با ذكر نكته اي جالب افزود: در برخي از اين منازل كه سالها بدون استفاده رها شده است، شهروندان كم درآمد، بدون هيچ گونه اجازه اي از مالكان ساكن شده اند؟!

كروكوديل، ميهمان ناخوانده شهر ما
بعد از استقبال تعدادي از سرمايه گذاران براي پرورش شترمرغ، اخيراً زمزمه هايي براي پرورش «كروكوديل » در مشهد به گوش رسيده است.
مديركل دامپزشكي استان ضمن تأييد اين موضوع گفته است: مطالعاتي براي پرورش اين حيوان انجام شده، ولي هنوز بر روي آن سرمايه گذاري نشده است.
به گفته برخي از صاحب نظران، پرورش و تكثير اين حيوان «خاص» مي تواند ارزآور هم باشد.
اما نكته اينجا است در حالي كه برخي از گونه هاي جانوري استان در معرض انقراض است چرا نبايد روي گونه هاي بومي سرمايه گذاري كرد؟!

استاندار خراسان جنوبي: 50 درصد درآمد نفتي گمركي و مالياتي صرف يارانه ها مي شود

بيرجند- خبرنگار قدس: استاندار خراسان جنوبي با اشاره به نقش جوانان در اجراي طرح تحول اقتصادي گفت: اجراي موفق اين طرح در گرو تلاش و همكاري جوانان است.
سيد صولت مرتضوي در جمع جوانان فعال اين استان با بيان اينكه اصلاحات اقتصادي در قانون آمده و دولت نهم جرأت ورود به اين عرصه را پيدا كرده است، افزود: متأسفانه دولتهاي گذشته نتوانستند به اين عرصه وارد شوند، اما دولت نهم قصد دارد در راستاي اهداف چشم انداز 20 ساله اصلاحات اقتصادي را انجام دهد.
به گفته وي، اكنون بالغ بر 114 هزار ميليارد تومان يعني 50 درصد درآمد نفتي، گمركي و مالياتي صرف يارانه ها مي شود و متأسفانه 70 درصد اين يارانه ها را دهكهاي هشتم تا دهم جامعه (دهكهاي بالا) استفاده مي كنند و ميزان يارانه اين دهكها 15 برابر يارانه استفاده شده دهكهاي پايين و متوسط است. استاندار خراسان جنوبي با بيان اينكه اسراف و پرمصرفي به يك فرهنگ براي افراد پردرآمد تبديل شده است، اظهار داشت: دولت نهم براي اجراي عدالت، طرح تحول اقتصادي را در هفت محور اجرا مي كند و موفقيت اين طرح عظيم نياز به همت جوانان در راستاي اطلاع رساني اهداف طرح دارد.
وي با اشاره به اجراي موفقيت آميز طرح مديريت سوخت افزود: در حال حاضر، روزانه 15 ميليون ليتر در بخش سوخت صرفه جويي مي شود و در بخشهاي ديگر از قبيل قير، سيمان و تيرآهن نيز اين امر عملي شده و درآمد بالا رفته است، در حالي كه در گذشته چون مديريت صحيحي نبوده قير قاچاق مي شد.

اختصاص 2500 ميليارد ريال تسهيلات به خراسان جنوبي
بيرجند - خبرنگار قدس: استاندار خراسان جنوبي در جلسه شوراي اداري اين استان گفت: سياستهاي اقتصادي و اجتماعي دولت نهم بر اساس عدالت محوري و توسعه متوازن طراحي شده است. سيد صولت مرتضوي افزود: بر اساس سياستهاي دولت نهم، نظام بهره وري، يارانه ها، نظام مالياتي، گمركات، صنعت، بازرگاني، بانكداري،ارزشگذاري پول ملي و توزيع كالا و خدمات بايد با مديريت صحيح اصلاح شود.
وي افزود: پرداخت همگاني يارانه مشكلات عظيمي را در اقتصاد كشوربه وجود آورده است، به طوري كه اقتصاد دولتي باعث شده در توزيع درآمد و بهره مندي، دهكهاي هشتم تا دهم جامعه 70 درصد يارانه و دهكهاي اول و دوم تنها دو صدم يارانه را به خود اختصاص دهند.
وي توجه به هفت دهك نخست جامعه را از سياستهاي دولت نهم دانست و خاطرنشان كرد: اختصاص دو هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات به خراسان جنوبي، افزايش اعتبارات كلان عمراني، توزيع سهام عدالت و افزايش مستمري ها از جمله خدمات برجسته دولت نهم است.
معاون برنامه ريزي استاندار خراسان جنوبي نيز در اين نشست با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: براي نمايش جهت گيري تحولات اقتصادي بايد به شاخصه هاي رشد توليد و ثروت، بهره وري و روان سازي امور در سيستم اداري، رانت زدايي و توزيع عادلانه منابع و فرصتها دست يابيم.
مجيد اميني خاطرنشان كرد: 267 پايگاه در سطح استان اطلاعات اقتصادي خانوارها را جمع آوري مي كنند كه 131 پايگاه آن روستايي و بقيه شهري هستند.
وي خواستار همكاري دستگاههاي اجرايي و مردم در اجراي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها شد.
معاون برنامه ريزي استاندارخراسان جنوبي متذكر شد: تا كنون از مجموع 200 هزار خانوار اين استان 75 هزار و 500 خانوار فرم مربوط به اين طرح را دريافت كرده اند.

يك مسؤول عنوان كرد: نبود زمين مناسب، مشكل اصلي تعاوني هاي مسكن خليل آباد

خليل آباد- خبرنگار قدس: به منظور حل مشكل زمين هفت تعاوني مسكن، اعضاي هيأت مديره اتحاديه هاي تعاوني مسكن خليل آباد طي نشستي با نماينده مردم اين شهرستان درمجلس شوراي اسلامي، خواستار تعيين تكليف براي تأمين زمين مورد نياز شدند.
در اين نشست رئيس هيأت مديره اين اتحاديه ها گفت: نزديك به يك سال است كه علاوه بر تشكيل تعاوني مسكن مهريك و دو در شهرستان، پنج شركت تعاوني فرهنگيان، كارمندان دولت، بهداشت و درمان، شوراي حل اختلاف و بانكها شكل گرفته و تا كنون بيش از 650 نفر به عضويت اين تعاونيها در آمده اند.
علي رضا نباتيان با بيان اينكه پيگيريهاي تعاوني مسكن براي تأمين زمين در نقاط مختلف شهر نتيجه اي نداشته، افزود: تنها منطقه اي كه مي توان براي تهيه زمينهاي 99 ساله اقدام كرد قسمت شمال شهر است كه متعلق به سازمان مسكن و شهرسازي و منابع طبيعي است.
به گفته وي، اين منطقه نيز به دليل وجود منابع آبي با مشكلاتي مواجه است.
نباتيان با اشاره به اين كه هم اكنون تعدادي از ادارات دراين منطقه در حال ساخت و ساز هستند گفت: اعضاي تعاوني بيشتر كساني هستند كه حتي توان پرداخت حق عضويت اوليه را ندارند.
وي از مسؤولان خواست به منظور جلوگيري از دوگانگي ايجاد شده بين سهامداران، نسبت به تأمين زمين مورد نياز اقدام نمايند تا آنها از سرگرداني و بي سرپناهي خارج شوند.
نماينده مردم خليل آباد در مجلس شوراي اسلامي نيز تأمين مسكن را از مهمترين و اساسي ترين خواسته هاي مردم دانست.
دكتر محمد رضا خباز با بيان اينكه متقاضيان مسكن معمولاً از محرومترين اقشار جامعه هستند، گفت: با توجه به زمينهاي مناسب در شمال شهر مثل اين است كه انسان در لب چشمه، تشنه بماند.
وي عدالت اجتماعي را از حقوق اوليه انسانها دانست و گفت: براي جلوگيري از بي اعتمادي مردم، بايد مشكل زمين تعاونيها با پيگيري و راه حلهاي مناسب مرتفع شود.

337 طرح هادي در خراسان شمالي اجرا مي شود

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان شمالي گفت: طرح هادي براي 337 روستاي بالاي 50 خانوار اين استان در دست مطالعه است.
سيدرضا موسوي نيا تعداد كل روستاهاي بالاي 50 خانوار استان را 534 روستا عنوان كرد و افزود: تاكنون طرح هادي در 131 روستاي استان اجرا شده و در 165 روستاي ديگر استان نيز در دست اجراست.وي با بيان اينكه تهيه و اجراي طرح هادي روستايي با هدف نوسازي و بهسازي كالبد روستا و ايجاد ظرفيتهاي لازم جهت سرمايه گذاري جديد و تجديد حيات روستا صورت مي گيرد، خاطرنشان ساخت در قالب طرح هادي زمينه رشد و توسعه پايدار و همه جانبه روستا به صورت موزون و سنجيده مدنظر قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه خراسان شمالي داراي 866 روستاي بالاي 20 خانوار است، تصريح كرد: آمار اجراي طرح هادي در روستاها پس از تشكيل استان نسبت به قبل از آن 3 برابر افزايش يافته است.

بررسي زمينه هاي حضور سرمايه گذاران مالزيايي در مشهد

سرپرست معاونت سرمايه گذاري و طرحهاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: با حضور هيأت سرمايه گذاران كشور مالزي، زمينه هاي حضور و سرمايه گذاري در مشهد مورد بررسي قرار گرفت.
مهندس علي اصغر پاكدل افزود: اين هيأت ضمن معرفي شركت خود و زمينه هاي فعاليت و سرمايه گذاري آن، براي همكاري و سرمايه گذاري در پروژه هاي اين استان اعلام آمادگي كردند.
وي در ادامه ضمن اعلام آمادگي خراسان رضوي براي حضور و همكاري با سرمايه گذاران داخلي و خارجي تصريح كرد: در جلسه مشترك، قابليتهاي استان جهت سرمايه گذاري و نيز شركتهاي فعال در اين زمينه جهت همكاري با اين هيأت معرفي شدند.
در اين جلسه ستاد تشويق و حمايت سرمايه گذاري استانداري خراسان رضوي در زمينه گردشگري، شركت سپاد خراسان، شركت توسعه ايرانگردي و جهانگردي، گلستان شانديز، آبادگران ايران، سرمايه گذاري توسعه گردشگري، مؤسسه توسعه گردشگري و شركت نمايشگاههاي بين المللي مشهد حضور داشتند.

پيشرفت 80 درصدي بهسازي محور گناباد- تربت حيدريه

رئيس اداره راه و ترابري گناباد از پيشرفت فيزيكي 80 درصدي بهسازي قطعه سه محور سه راهي شادمهر به گناباد خبر داد.
غلامرضا علي آبادي افزود: اين پروژه تاكنون 88 درصد پيشرفت ريالي داشته است.
وي ادامه داد: كل اعتبار پيش بيني شده براي اين پروژه 55 ميليارد و 964 ميليون ريال مي باشد كه تاكنون 54 ميليارد ريال آن پرداخت شده است.
او گفت: تاكنون در اين مسير 110 هزار مترمكعب عمليات روسازي انجام و 174 هزار تن آسفالت به مصرف رسيده است.
وي خاطرنشان كرد: اين عمليات در مسيري به طول 48 كيلومتر و به عرض 10/6 متر در حال اجرا مي باشد و بهره برداري از قسمتهايي از آن آغاز شده است.

نصب خودپرداز در خرو

خرو- خبرنگار قدس: رئيس بانك ملي شهر خرو گفت: با راه اندازي سيستم سيبا، دستگاه خودپرداز اين شهر نيز فعال شد. رضا قاسمي گفت: با توجه به جمعيت بالاي شهر خرو و وجود شهرك صنعتي خيام و ديگر صنايع مهم، شهروندان مي توانند از دستگاه خودپرداز اين شعبه استفاده كنند. وي افزود: با راه اندازي سيستم سيبا و دستگاه خودپرداز كه با پيگيري امام جمعه و شوراي اسلامي و شهردار خرو و همكاري حوزه نيشابور صورت گرفته، مشكل شهروندان در خصوص اتلاف وقت و صرفه جويي در سوخت و هزينه برطرف شد.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن