تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805771547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: خاورميانه غذايي خاردار براي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:الف: لاريجاني: خاورميانه غذايي خاردار براي آمريكا
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اشغالگري آمريكا در كشورهاي منطقه تاكيد كرد آنها تصورشان اين است كه خاورميانه ملك مطلقشان است اما بايد بدانند خاورميانه يك غذاي خاردار است كه اگر خيلي هوس خوردن آن را دارند بايد مراقب حنجره خود باشند.

به گزارش مهر علي لاريجاني عصر امروز با حضور در جمعي از هنرمندان و چهره هاي فرهنگي و همچنين اصحاب رسانه كشور عراق ضمن خوش آمدگويي به آنان اظهار داشت : ايران و عراق دو كشور ممتاز در منطقه هستندكه در گذشته گرفتار پديده صدام شدند و حكومت صدام هم به ملت عراق و هم به ملت ايران لطمه زد.

وي با اشاره به پيوند قلبي ملت ايران و عراق به واسطه عنصر فرهنگ يادآور شد : اين پيوند با رفتار سياسيون و برخي رفتارهاي اشتباه گسسته نخواهد شد و اگر امروز برخي شياطين غربي با رفتار ناپسند و فرافكني اشتباهات غلط خود به دنبال اين هستند كه بين دو ملت دوري ايجاد كنند اشتباه مي كنند.

رئيس مجلس تصريح كرد : البته آنها دست از شيطنت برنمي دارند زيرا فرهنگ اين منطقه را نمي شناسند شايد هم مستشرقين صهيونيست آنها را به اشتباه مي اندازند. آنها نمي دانند دو ملت داراي آرمانها و مباني فكري مشترك هستند و با حركات مزورانه آنها اين دو ملت از هم جدا نمي شوند.

لاريجاني تاكيد كرد : دو ملت بايد در منطقه فضايي ايجاد كنند كه آزادي، صلح و آرامش به منطقه باز گردد.

وي خطاب به چهره هاي فرهنگي و هنري و اصحاب رسانه عراقي يادآور شد : كساني كه به فرهنگ و هنر اشتغال دارند طبقه ممتاز در فرهنگ اسلامي محسوب مي شوند، هنرمند كسي است كه مستقيما روي اراده افراد با اثر هنري خود تاثير مي گذارد.

رئيس مجلس افزود: هنرمندان با قلب خود حرف مي زنند، هنرمند با فضايي كه خلق مي كند با تكنيك زيبايي مي تواند قلوب را به خوب جذب كند. در تاريخ و تمدن اسلامي هنرمندان همواره ارزش بسيار زيادي داشته اند زيرا در شيوه زيستن تاثيرگذار هستند و درست زيستن را به مردم خود مي آموزند.

وي خطاب به حاضران در اين جلسه اظهار داشت : مي دانم قلبتان از ستم صدام و ستم مضاعف آمريكاييها مجروح است بنابراين به همين ميزان وظيفه شما سنگين است. مردم عراق به خاطر حكومت ديكتاتوري صدام سالها مشقت ديدند ما نيز چنين بوديم. صدام همان گونه كه به شما ستم كرد به ما هم ستم روا داشت و بسياري از افراد برجسته كشور ما به خاطر دفاع از كشورشان زير چرخ سلاخي صدام شهيد شدند و ما همدرد هستيم.

لاريجاني افزود: امروز شما در وضعيتي قرار داريد كه آمريكاييها خود را به عنوان ناجي مي خواهند در منطقه تحميل كنند، زماني كه آمريكاييها مي خواستند عراق را اشغال كنند با وجود آنكه از اين كشور لطمه بسيار ديده بوديم با حمله به آن مخالفت كرديم زيرا مي دانستيم حمله آمريكا به عراق راه نجات ملت عراق نيست.

وي تاكيد كرد : ما مي دانستيم آمريكايي قصد سلطه گري دارند. ما نجابتي در رفتار آمريكايي در منطقه نديده ايم. آنها با اين ادعا كه مي خواهيم تروريست را از منطقه بيرون كنيم عراق را مخروبه كردند و همچنين ادعا كردند كه مي خواهيم در عراق برج دموكراسي ايجاد كنيم اما اين وضعيتي است كه پس از سالها در عراق بوجود آوردند مي خواهند به شكل پادگان عراق را به سوي دموكراسي ببرند.

لاريجاني با طرح اين سئوال كه توافقنامه امنيتي كه آمريكا مي خواهد به عراق تحميل كند براي چيست؟ اظهار داشت : آيا اين توافقنامه در راستاي اين است كه سربازان آمريكايي هر كاري كه مي خواهند بكنند؟ آيا جنايت در عراق بس نيست؟

رئيس مجلس خطاب به آمريكايي تصريح كرد: شما گفتيد مي خواهيد برج دموكراسي در عراق ايجاد كنيد پس چرا زندان ابوغريب را ايجاد كردند. شما گفتيد مي خواهيد با تروريست مبارزه كنيد چرا سفير قبلي شما در عراق با تروريستها جلسه گذاشت و به آنها گفت : از شما پشتيباني مي كنيم به شرطي كه سمت سلاح خود را به سوي شيعيان و ايران نشانه بگيريم.

وي گفت: استراتژي آمريكا اين بود كه جنگ شيعه و سني راه بياندازند.

وي خطاب به آمريكايي يادآور شد: شما افغانستان را ويران كرديد و از پشت صحنه با طالبان مذاكره مي كنيد. در لبنان هر چه توانستيد فتنه كرديد. جنگ 33 روزه با شما ايجاد كرديد.

رئيس مجلس با بيان اينكه هر كشوري به ميزان مقاومت و استعداد خود مي تواند برجسته باشد به اين سخن امام علي(ع) كه مي فرمايد اگر در يك ملتي جهاد زنده باشد آن كشور نمي تواند حقير شود و لباس ذلت مي پوشد كشوري كه جهاد را فراموش كند تاكيد كرد: اگر امروز حزب الله در لبنان استوار ايستاده و آمريكاييها نتوانستند فتنه گري خود را به سرانجام برسانند به خاطر روحيه جهادي آنان است.

لاريجاني تاكيد كرد : مردم عراق آمريكا را خسته كرده اند و به آنها فهماندند اينجا جايي نيست كه در آنجا اقامت كنند و مردم عراق اجازه نمي دهند كه آمريكايي بر آنها سيادت كنند.

وي افزود: اگر امروز در سطح بين المللي مي گويند آمريكاييها درعراق، لبنان و افغانستان شكست خورده اند به خاطر بيداري است كه در مردم منطقه ايجاد شده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت : استراتژ ي آمريكاييها تسلط بر انرژي منطقه است كه اراده ملل مسلمان اين استراتژي را تخريب كرد.

وي با اشاره به تشكيل مجلس ملي و دولت مردمي در عراق خطاب به حاضران در اين جلسه گفت : هر چند شما يك گام برداشتيد و توفيق پيدا كرديد اما در فضاي جديد مي توانيد گامهاي مثبت ديگري برداريد.

لاريجاني افزود : آنها دنبال اين هستند بين شيعه و سني اختلاف افكني كنند و اين وضعيت فقط مربوط به عراق نيست در لبنان و افغانستان نيز وضع چنين است. بنده اطلاع دارم سرويسهاي اطلاعاتي خود را مامور كرده اند كه بين جريانهاي اصيل در منطقه اختلاف افكني كنند. شما افراد پيشرو در عراق هستيد بايد اين فتنه ها را بشناسيد.

وي با تاكيد بر اينكه آمريكايها به بهانه مشكلات عرب و وجود تروريست در اين كشور قصد داشتند حضور خود را در آنجا نهايدنه كند و اين وضع را در افغانستان ولبنان نيز دنبال كنند تصريح كرد: تصورشان اين است كه خاورميانه ملك طلقشان است اما بايد بدانند خاورميانه يك فضاي خاردار است واگر خيلي هوس خوردن آن را داريد بايد مراقب جنجره تان باشيد.

لاريجاني افزود : بدانيد آنها علاوه بر اينكه يك راه اشتباه را رفتند اما هنوز وسوسه سيطره را دارند اما با زبان ديگر. آنها براي منابع نفتي منطقه خيلي هوسناك هستند و عجله دارند در حالي كه نفت متعلق به ملتهاي منطقه است.

وي خطاب به آمريكايي گفت : شما سالهاي زيادي نفت منطقه را غارت كرديد و با اين ثروت خود را بالا برديد اما هم اكنون زمان بيداري منطقه است و ملل منطقه اجازه غارت به شما را نمي دهند.

وي تصريح كرد : نگراني آمريكايي اين است كه اگر بيداري كه باعث استقلال فكري در ملل منطقه شده است موجب اتحاد آنان شود ديگر جايي براي بيگانگان وجود نخواهد داشت.

رئيس مجلس افزود: آمريكايي امروز از رسانه ها بيشترين استفاده را مي كنند تا بين ملتهاي منطقه جدايي بياندازد بنابراين بايد با زبان هنري و ادبيات صحيح اين شگردها را روشن كرد و مراقب بود.

وي گفت : مسئله اساسي اين است كه در منطقه يك خطوط سياسي استراتژيك جديد بوجودآمده آمريكاييها نگران اين موضوع هستند و مي خواهند آن را بشكنند اما موفق نمي شوند زيرا اين خط استراتژيك در منطقه روي قلوب مسلمانان استوار است و با شگردهاي آنان نمي شكند.

لاريجاني خطاب به چهره هاي هنري و اصحاب رسانه عراق تاكيد كرد : صاحبنظران، هنرمندان و اصحاب رسانه در كشورهاي مختلف بايد ارتباط خود را با يكديگر بيشتر كنند زيرا زمانه، زمانه بهره گيري است و زمانه اي نيست كه آنها فرمان دهند. عنصر مهم براي فرهيختگان اين است كه مسائل كلان بين المللي و منطقه اي خود را خوب بشناسند و به توده هاي مردم بشناسانند و به آنها بگويند كه زمانه به نفع آنها است.

نماينده مردم قم در مجلس ابراز اميدواري كرد : گفتگوهاي اين جمع در ايران با صاحبنظران و چهره هاي مختلف ايراني موجبات مودت و دوستي بيشتر دو ملت را فراهم كند و همكاري و هنري دوكشور بيشتر شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توافقنامه هنري بين معاون وزارت فرهنگ عراق و مسئولان ايراني در اين سفر تاكيد كرد : اميدوارم اين توافقنامه موجب همكاريهاي دوجانبه ملت ايران و عراق شود.

لاريجاني افزود : مجلس شوراي اسلامي سياست كلي حمايت از حركت بيدارگونه اي كه در منطقه ايجاد شده را دنبال مي كند و براي ما لذت بخش ترين ساعات آن ساعتي است كه موجودات اشغالگر از عراق خارج شوند و مردم عراق خود كشور را اداره كنند.

وي گفت : ‌ما اين بلوغ را در مسئولان عراقي به خوبي احساس مي كنيم.

وي با تاكيد بر حمايت قواي سه گانه ايران از ملت عراق خاطرنشان كرد : از صميم قلب آرزو مي كنيم ملت عراق هرچه زودتر از اين وضع نجات پيدا كنند.

رئيس مجلس در پايان اظهار داشت: شما مردم يكي از كشورهاي مهم منطقه هستيد كه خود و كشورتان مي تواند تاثيرات زياد در منطقه ايجاد كند و چشمها به سوي شماست.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن