تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816321648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس : تلاش مي‌كنيم كسري بودجه‌ آموزش و پرورش طي هفته‌هاي آينده حل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس : تلاش مي‌كنيم كسري بودجه‌ آموزش و پرورش طي هفته‌هاي آينده حل شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: مجلس

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي‌گفت:‌ تلاش مي‌كنيم مهم‌ترين معضل فصلي آموزش و پرورش كه بحث كسري بودجه‌ها است طي هفته‌ها‌ي آينده حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عباسپور، با اعلام اين مطلب در نشست اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي‌ با مسوولان استان اردبيل افزود:‌ ما چهار بار در صحن مجلس طرح دو فوريتي براي تامين كسري آموزش و پرورش مطرح كرديم، كه متاسفانه با مخالفت سازمان مديريت و دولت مواجه شده و نيز آمار اشتباهي كه به رياست جمهوري ارايه شده بود سبب ايجاد مشكلاتي شد ، كميسيون جلسات متعددي برگزار كرده است، اميدواريم طي هفته‌هاي آينده تكليف كسري بودجه آموزش و پرورش مشخص شود.

وي كسري بودجه آموزش و پرورش را پنج هزار و 600 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود:‌ در شوراي عالي انقلاب فرهنگي حاد بودن مساله مطرح شده است،‌ و خود رييس جمهور نيز اين ميزان كسري را قبول كرده است كه قرار شد موضوع به صورت يك طرح به مجلس ارايه شود ولي به لحاظ بالا بودن ميزان كسري اين امكان وجود دارد كه طرح با مخالفت شوراي نگهبان مواجه گردد.

عباسپور بيان داشت: براي رفع مشكل موضوع به صورت لايحه‌اي در جلسه‌اي كه در چند روز آينده برگزار خواهد شد، مطرح مي‌شود تا با حضور رييس مجلس به يك راهكار عملي برسيم.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي‌ كسري موجود در آموزش و پرورش را يك بحران جدي در كشور و از اولويت‌هاي كاري اين كميسيون دانست و تصريح كرد: اين مساله تنها با همكاري دولت و تلاش مجلس حل خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اين كه شرح وظايف آموزش عالي و استانداردهاي آن از قبل طرح شده مي‌باشد گفت: سيستم آموزش عالي دانشگاه پيام نور در حال حاضر از مسير خود منحرف شده است طوري كه در چند سال اخير جمعيت دانشجويي اين دانشگاه از 360 هزار نفر به يك ميليون و 60 هزار نفر دانشجو رسيده و اين آمار براي كميسيون قابل قبول نيست.

وي ادامه داد: ما در كميسيون آموزش و تحقيقات در چندين دوره كه در مجلس شوراي اسلامي‌حضور داشتيم امكانات موجود در پيام نور را براي 360 هزار دانشجو كافي نمي‌دانستيم كه اين افزايش ميزان جذب دانشجو در سيستم پيام نور يك نوع سردرگمي‌را ايجاد كرده است.

عباسپور خاطر نشان كرد:‌ دانشگاه پيام نور براي افرادي كه امكان تحصيل و آموزش در سيستم آموزش عالي استاندارد را ندارند تشكيل شده و ضروري است دانشگاه امكاناتش را در بخش زيرساخت‌هاي كامپيوتري تقويت كند.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي‌همچنين بر طبق اهداف حركت كردن دانشگاه‌هاي جامع علمي‌و كاربردي در خصوص ايجاد رشته‌هاي كاربردي تاكيد كرد.

عباس پور در ادامه با بيان اين كه امنيت هر جامعه به سلامتي افراد آن جامعه بستگي دارد، گفت:‌ در سال‌هاي گذشته ما با توسعه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مواجه بوديم طوري كه ظرفيت دانشجويان پزشكي از دو هزار و 300نفر به سه هزار 500 نفر رسيده بود ولي هم اكنون جذب دانشجوي پزشكي از اين آمار كاهش يافته است.

وي با بيان اين كه هم اكنون نسبت پزشكي به جمعيت در استان اردبيل، يك به دو هزار مي‌باشد، افزود: سازمان بهداشت جهاني حداقل اين نسبت را يك به هزار اعلام كرده است، و ميزان موجود در استان اردبيل بسيار نگران كننده است و نياز است مسوولان در‌تربيت پزشك از خود استان تلاش كنند.

وي ادامه داد: هم اكنون جوانان كشور ما به خاطر تحصيل در رشته‌ي پزشكي به كشورهاي خارجي چون اوكراين و آذربايجان سفر مي‌كنند كه اين خود تبعات فرهنگي زيادي به بار مي‌آورد و براي جلوگيري از آن بايد فضا را براي ادامه تحصيل دانشجويان در داخل فراهم كرد.

وي در ادامه از استاني شدن بودجه عمراني دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در برنامه ريزي‌هاي دقيق مي‌توان در رفع نگراني‌هاي پيشرفت علمي‌ كشور موثر بود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن