تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816927035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني : تئوري اقدامات پيشدستانه توحش مدرن است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لاريجاني : تئوري اقدامات پيشدستانه توحش مدرن است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس مجلس شوراي اسلامي تئوري اقدام پيشدستانه را كه از سوي آمريكا مطرح شده است توحش مدرن توصيف كرد و گفت: اين كه با نيت خواني به يك كشور حمله نظامي شود از نوع توحش مدرن است.


علي لاريجاني عصر دوشنبه در ادامه سخنانش در جمع مهمانان عراقي كه براي برگزاري هفته فرهنگي به ايران سفر كرده اند اظهار داشت: آمريكايي ها پس از فروپاشي شوروي، تئوري مديريت بر دنيا و يكجانبه گرايي را مطرح كردند و تصور آنها اين بود كه مي توانند بر دنيا سيطره كامل پيدا كنند.
وي خطاب به جمع حاضر اظهار داشت: وضع و حال آمريكايي ها را در منطقه ببينيد آنان در داخل كشور خود و رقابت هاي انتخاباتي اظهار مي دارند بايد از عراق خارج شويم. ناتو نيز در افغانستان اعلام كرده است كه دچار مشكل شده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اين نتيجه سياست هايي است كه با سرنيزه بخواهند در منطقه دمكراسي دروغين ايجاد كنند.
وي در خصوص حضور آمريكا و ناتو در افغانستان با تاكيد بر اين كه اشغالگران افغانستان را نابود كردند خاطر نشان كرد: امروز اين بحث از سوي اشغالگران مطرح مي شود كه طالبان خوب و بد داريم و در پشت صحنه با طالبان مذاكره مي كنند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه استراتژي آمريكا در منطقه دچار مشكلات اساسي شده است تصريح كرد: آنچه اين استراتژي را تخريب كرده است اراده ملل مسلمان منطقه مي باشد.
لاريجاني افزود: آمريكا از رفتار خود در منطقه پشيمان است البته اميدواريم اين موضوع را به درستي درك كرده و به سبب رفتاري كه با مردم منطقه داشته اند از آنان عذرخواهي كنند.
وي در عين حال اظهار داشت: آمريكاييها با وجود آنكه راه اشتباه را رفته اند وسوسه سيطره را با نيت و راه ديگري در سر مي پرورانند.
لاريجاني خطاب به آمريكايي گفت: خاورميانه غذاي خاردار است اگر ميل خوردن آن را داريد مواظب حنجره خود باشيد.
وي بار ديگر با تاكيد بر بيداري ملل منطقه به عنوان عامل بازددارنده تحقق اهداف سلطه طلبانه آمريكا و همپيمانانش خطاب به مردم عراق اظهار داشت: هر چند شما يك گام را برداشته ايد و مجلس ملي و دولت مردمي را تشكيل داده ايد اما همچنان در معرض تهديد هستيد.
رييس مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اين كه آمريكاييها دنبال شعبه شعبه كردن شما هستند تصريح كرد: اين موضوع منحصر به كشور عراق نيست و سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا ماموريت دارند بين شيعه و سني و قبايل مختلف اختلاف افكني كنند.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش عراق و ايران را دو كشور ممتاز در منطقه خواند و خاطرنشان كرد: متاسفانه مردم ايران و عراق در گذشته گرفتار پديده صدام شدند كه هم به ملت عراق لطمه زد و هم به ملت ايران.
وي با بيان اينكه صدام تلاش مي كرد بين دو ملت شكاف ايجاد كند تصريح كرد: فرهنگ ، عنصري است كه قلب هاي دو ملت را به هم نزديك كرد و با وجود رفتار اشتباه سياسيون اين پيوندها از هم جدا نشد.
رييس مجلس شوراي اسلامي پيوند ملت ايران و عراق را قلبي و راهبردي توصيف كرد و گفت: برخي شيطان ها با رفتارهاي ناپسند و فرافكني اشتباهات غلط خود قصد دارند بين ملت هاي ايران و عراق دوري ايجاد كنند اما اشتباه مي كنند.
لاريجاني گفت: علايق اسلامي كه طي تمدن گسترده اسلامي شكل گرفته است با شيطنت هاي آمريكاييها گسسته نمي شود .
وي در عين حال اظهار داشت :آنان دست از شيطنت بر نمي دارند چون فرهنگ منطقه را نمي شناسند شايد هم مستشاران صهيونيسم ، آنها را به اشتباه مي اندازند.
رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد آنچه براي امروز اهميت دارد اين است كه اين ميراث گرانقدر را ارج نهاده و روي آرمانها و مباني فكري مشترك سرمايه گذاري كرده به گونه اي كه در منطقه فضايي ايجاد كنيم تا آرامش و صلح به منطقه باز گردد.
رييس مجلس شوراي اسلامي نقش فرهيختگان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را در تاثيرگذاري مستقيم بر افكار و اراده افراد مهم خواند و خطاب به مهمانان حاضر در اين جمع اظهار داشت ما حضور شما را در اين جمع قدر مي نهيم.
لاريجاني تصريح كرد : همچنين فرصت بهره برداري است تا به اشغالگران و متجاوزان اجازه ندهيم نفس جديد بكشند و ستم جديد را بر منطقه حاكم كنند.
رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اگر موجودات اشغالگر از عراق خارج شوند و مردم عراق در فضاي ملي اين كشور تنفس كنند مطمئن هستيم كه آنها مي توانند كشورشان را اداره كنند.
وي با ابراز اميدواري نسبت به اين كه اشغالگران هر چه زودتر از عراق خارج شوند تصريح كرد: ما اين بلوغ را در مردم و مسوولان عراق احساس مي كنيم كه به نحو مطلوب كشور خود را اداره كنند.
قائم مقام وزير فرهنگ عراق نيز در اين ديدار با اظهار خرسندي از حضور اصحاب فرهنگ و هنر عراق در ايران گفت: از اين كه در كشور ديرينه و مهم و مردم سالاري نظير ايران حضور يافته ايم بسيار خوشحال هستيم و آن را يك فرصت تاريخي مي دانيم.
جابر الجابري با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران به جايگاه والاي بين المللي رسيده است خاطرنشان كرد: همه به اين جايگاه احترام مي گذارند.
وي افزود: مردم ايران رهبران خود را شناخته و در كنار آنها ايستاده اند و پرچم آزادي را براي ملت خود، ملل جهان و مستضعفان عالم برافراشته اند.
وي همچنين از حضور امام خميني (ره) بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران در عراق به نيكي ياد كرد و از ايشان به عنوان يك رهبر و مصلح بزرگ نام برد كه راه شهيد مدرس را تكميل كرد.
سيام.7432**1058**
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن