تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815275355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مانع‏تراشي سازمان محيط زيست و بانك‏ها بر سر راه توسعه انرژي‏هاي نو


واضح آرشیو وب فارسی:الف: مانع‏تراشي سازمان محيط زيست و بانك‏ها بر سر راه توسعه انرژي‏هاي نو
سرمايه گذاران انرژي هاي نو در كشور همچنان با مانع تراشي سازمان محيط زيست و بانك‏ها روبه رو هستند.

به گزارش "الف"، در حاليكه كشورمان با كمبود برق مواجه است، سازمان محيط زيست و بانكها موانع جدي بر سر راه سرمايه گذاران توليد برق از انرژي هاي نو ايجاد مي كنند.

بنابراين گزارش، براساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي در خصوص انرژي هاي نو، هر سرمايه گذار و توليد كننده انرژي هاي نو مي تواند در هر نقطه از كشور با دريافت مجوزهاي لازم از سازمان انرژي هاي نو و وزارت نيرو به توليد برق بپردازد و در نهايت اين وزارتخانه موظف است برق توليدي را از اين توليدكنندگان خريداري كند.

در حال حاضر، بانكها با ايرادات متعدد و غيرمنطقي و برخلاف قانون مصوب، از پرداخت تسهيلات به اين بخش خودداري مي كنند.

همچنين در حاليكه انرژي هاي نو، انرژي هاي پاك محسوب مي شوند، سازمان محيط زيست به بهانه عدم وجود قانون در اين خصوص و نيز عدم آشنايي با آن از ارايه مجوز به سرمايه گذاران اين بخش خودداري مي كند.

سرمايه گذاران انرژي هاي نو اظهار مي دارند در حال حاضر، وزارت نيرو و برق توليدي اين بخش را بين 450 تا 650 ريال براي هر كليووات ساعت خريداري مي كند، درحالي كه اگر اين ميزان به هزار تا هزار و صد ريال براي هركيلووات ساعت برسد، مشكل عمده اي از اين بخش رفع مي شود و ميزان توليد برق از انرژي هاي نو با توجه به پتانسيل هاي موجود به 5 تا 6 برابر ميزان برنامه ريزي شده مي رسد.

برخي سرمايه گذاران نيز با مشكل تسهيلات از بانكهاي داخلي مواجه نيستند و بر اساس اعتبار خود نزد بانكهاي خارجي آمادگي دارند سرمايه لازم پروژه هاي انرژي نو را از خارج از كشور وارد نمايند، اما با اين جود با عدم همكاري بانكهاي داخلي، محيط زيست و برخي موانع قانوني مواجهند.

ذكر اين نكته ضروري است كه مطالعات كارشناسي اعم از مطالعات اقتصادي، امكان سنجي و ... در خصوص توليد برق از انرژي هاي نو در سازمان انرژي هاي نو انجام شده كه گامي اساسي براي رفع بخشي از مشكلات سرمايه گذاران اين بخش محسوب مي شود.

لازم به ذكر است، بر اساس اعلام سرمايه گذاران اين بخش، حدود 93 درصد از سرمايه گذاران تمايل دارند در بخش انرژي باد، حدود 2 درصد، در بخش نيروگاه برق آبي كوچك و حدود 5 درصد از انرژي زباله هاي شهري، برق توليد نمايند.

كشور آلمان همزمان با كشورمان ساخت نيروگاه بادي را آغازه كرد كه در حال حاضر 22 هزار مگاوات برق مورد نياز خود را از اين منبع تهيه مي كند و تلاش دارد اين ميزان را به 2 برابر افزايش دهد.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن