تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804746324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انعقاد تفاهم‌نامه ميان وزراي كار و آموزش و پرورش؛ جهرمي: تلاش آموزش و پرورش بايد به نياز بازار كار معطوف شود سهم آموزش و پرورش از آموزش‌هاي فني 35 درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انعقاد تفاهم‌نامه ميان وزراي كار و آموزش و پرورش؛ جهرمي: تلاش آموزش و پرورش بايد به نياز بازار كار معطوف شود سهم آموزش و پرورش از آموزش‌هاي فني 35 درصد است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

تفاهم‌نامه‌ي مشترك ميان وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي با حضور وزراي كار و امور اجتماعي و آموزش و پرورش در وزارت كار منعقد شد.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرتضي شريف النسبي - رييس سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي - در ابتداي اين مراسم اظهار كرد: اين جلسه دومين نشست با حضور وزراي كار و آموزش و پرورش است كه با هدف مشاركت بيش‌تر در جهت بهبود كيفيت و كميت آموزش‌هاي مهارت و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بالقوه در اين زمينه برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به سابقه همكاري‌هاي سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي با وزارت آموزش و پرورش افزود: قبل از اين نيز تفاهم‌نامه‌اي ميان اين سازمان با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده بود كه در طول اجراي آن با مشكلاتي مواجه شده‌ايم.

او ادامه داد: براي همين در نشست قبلي مطرح شد كه براي رفع اين مشكلات كارگروهي براي بررسي آن‌ها كه مواردي مانند استانداردسازي و مطابقت رشته‌ها با نياز بازار كار و موارد ديگر است، تشكيل شود كه در اين نشست دوم نتيجه بررسي‌هاي آن كارگروه نيز اعلام مي‌شود و در نتيجه تفاهم‌نامه‌اي امضا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، محمد جهرمي - وزير كار و امور اجتماعي - نيز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه در سخناني گفت: تاكيد وزارت كار بر اين است كه تلاش‌هاي وزارت آموزش و پرورش به نياز بازار كار و استاندارد‌سازي معطوف باشد تا هر دانش‌آموزي بعد از اخذ ديپلم بتواند شغل مورد نظرش را در جامعه پيدا كند.

وي ادامه داد: طبق تحقيقات ما هم در هنرستان‌ها و هم در سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و هم در دانشگاه‌هاي علمي و كاربردي ضعف‌هايي وجود دارد كه يكي از آن‌ها هماهنگ نبودن آموزش‌ها با نيازهاي بازار كار است.

جهرمي تصريح كرد: بحث در اين نيست كه ما براي وزارت آموزش و پرورش تكليفي تعيين كنيم اما بايد شرايط به گونه‌اي شود كه فردي كه از هنرستان فارغ‌التحصيل مي‌شود، مدركش مطابق با استانداردهاي سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي باشد.

وي با تاكيد بر توسعه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در آموزش و پرورش عنوان كرد: 35 درصد از مجموعه دانش‌آموزان از آموزش‌هاي فني بهره‌مند مي‌شوند و به عبارتي سهم آموزش و پرورش از آموزش‌هاي فني تنها 35 درصد است كه اميدواريم با همكاري‌هاي وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌هاي ديگر اين سهم به 75 درصد ارتقا پيدا كند.

وي در حاشيه اين مراسم نيز با اشاره به مد نظر قرار دادن موضوع مهارت در اصلاح قانون كار تصريح كرد: در اصلاح قانون كار مشخص شده كه هر كسي كه صاحب شغل دايمي است اما مهارت آن شغل را نداشته باشد بايد يك دوره مهارت‌آموزي را سپري كند.

جهرمي متذكر شد: اين به معناي آن است كه اگر افراد صاحب مشاغل مهارت شغل مورد نظر خود را نداشته باشند نمي‌توانند رسمي شوند.

او خاطر نشان كرد: با اصلاح اين قانون كار و اقدامات ديگر شرايط به گونه‌اي خواهد شد كه خود دانشجويان و دانش‌آموزان مهارت را به جاي مدرك در اولويت قرار دهد.

به گزارش ايسنا، علي احمدي - وزير آموزش و پرورش - نيز در اين مراسم گفت: ما قبول داريم كه استانداردهاي آموزشي و شغلي در آموزش و پرورش با همكاري و هماهنگي وزارت كار و امور اجتماعي باشد و در مقابل وزارت كار نيز در زمينه‌هاي استاد و مهارت‌آموز و غيره به وزارت آموزش و پرورش كمك كند.

وي اضافه كرد: براي دوره‌هاي كار و دانش و فني و حرفه‌اي از ابتدا در نظر گرفته بودند كه دانش‌آموزان آن‌ها بعد از فارغ‌التحصيل شدن وارد بازار كار شوند اما علي‌رغم اهداف اوليه اين موضوع آنچنان مدنظر قرار نگرفت.

علي احمدي با اشاره به تحول در بحث مشاوره اظهار كرد: بايد در مدارس مشاوره‌ها را بيش‌تر كرد و دانش‌آموزان علاوه بر جنبه تحصيلي در جنبه‌هاي شغلي و مهارت‌هاي زندگي نيز مشاوره شوند.

وي در حاشيه اين مراسم عنوان كرد: امروز فرصت خوبي حاصل شد تا وزارتخانه‌هاي كار و آموزش و پرورش در راستاي پاسخگويي به نيازهاي حال و آينده جامعه در زمينه مهارت تفاهم‌نامه‌اي را انعقاد كنند.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به وجود خلاءهايي در حوزه‌ كار و مهارت در كشور بيان كرد: سهم آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در آموزش و پرورش نسبت به نگاه‌هاي جامعه ما پايين است و اين در حالي است كه در برنامه چهارم اين سهم 45 درصد پيش‌بيني شده است.

او نيز با تاييد 35 درصدي سهم آموزش و پرورش در آموزش‌هاي فني تصريح كرد: بايد نيازهاي بازار كار را بيشتر مدنظر قرار داد كه اين كار مستلزم بازنگري و استانداردهاست.

علي احمدي با اشاره به نوسازي هنرستان‌ها و مراكز كار و دانش اظهار كرد: شرايطي نيز فراهم شده كه دانش‌آموختگان ما از تسهيلات وزارت كار بهره‌مند شوند و آموزش‌هاي مهارت كشور تنها براي نيازهاي كار داخلي نباشد بلكه بازار كار كشورهاي منطقه نيز در نظر گرفته شود.

او در مورد اجراي تفاهم‌نامه‌اي كه ميان وزارت آموزش و پرورش با سازمان‌هاي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي منعقد شد عنوان كرد: بعد از انعقاد تفاهم‌نامه براي اجراي آن مهلت سه ماهه پيش‌بيني شده است اما با توجه به اين كه شروع سال تحصيلي امسال زودتر از سه ماه خواهد بود بنابراين اين موضوع از سال تحصيلي بعد مد نظر قرار مي‌گيرد.

وزير آموزش و پرورش در پايان اين تفاهم‌نامه را ظرفيت‌سازي براي توسعه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي دانست و يادآور شد: در حال حاضر هيچ محدوديتي براي ادامه تحصيل و كار براي دانش‌آموزان از سوي ما اعمال نمي‌شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن