تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816710637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشعملكرد سازمان تامين اجتماعي در يك نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشعملكرد سازمان تامين اجتماعي در يك نگاه
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي .


به گزارش خبرنگارموج؛ سازمان تامين اجتماعي در راستاي تحقق اهداف و برنامه هاي دولت نهم و همچنين به منظورحذف فرآيندهاي كار اضافي، روانسازي امور، كاهش مراجعات به واحدهاي سازماني، كاهش هزينه هاي سازمان و بيمه شدگان، كم كردن زمان پاسخگويي به مراجعين، صرفه جوئي در وقت و انرژي و تسريع در انجام تمهيدات و تسهيلات لازم در ارائه خدمات به مشتريان سازمان و كوتاه كردن روشهاي انجام كار برنامه هايي را دردستور كار خود قرار داده است كه از جمله اقدامات انجام شده در اين زمينه مي توان به كوتاه شدن پروسه معاينات پزشكي اوليه به هنگام ثبت نام متقاضيان بيمه اختياري اشاره كرد، به طوري كه درحال حاضر اين امر با تاييد و مسئوليت پزشك معتمد سازمان صورت مي گيرد، درحالي كه در گذشته اين امر طي پروسه طولاني توسط كميسيون پزشكي انجام مي گرفت.
بر اساس اين گزارش؛ هم اكنون شرط ادامه بيمه به طوراختياري از حداقل 360 روز سابقه پرداخت حق بيمه به حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بيمه كاهش ياقته است. همچنين به منظورتعميم مقررات بيمه اي به اقشار جديد جامعه بيش از 30 گروه جديد در شمول مقررات قانون تامين اجتماعي قرار گرفته و از مزاياي آن برخوردار شده اند كه به عنوان نمونه مي توان به اقشاري چون؛ مجريان طرح هاي خوداشتغالي، انجمن حمايت از مزرعه داران، كارشناسان رسمي دادگستري، پزشكان خانواده، ماماها و پرستاران شاغل در مناطق روستايي، مددجويان كميته امداد و بهزيستي، طلاب و روحانيون، مداحان اهل بيت و گروههاي تعزيه خواني راهنمايان تورهاي ايرانگردي و ... اشاره كرد.
اين گزارش مي افزايد؛ طبق بند "الف‌" ماده 96 قانون برنامه چهارم توسعه مقرر شده است كليه افرادي كه بنا به ادعاي خود اعلام خويش فرمايي يا كارفرمايي دارند، بدون اخذ مجوز اشتغال ازسوي مراجع ذيصلاح در شمول قانون تامين اجتماعي قرارگيرند. همچنين با تمهيدات و سازوكارهاي به عمل آمده براي عملياتي نمودن اهداف دولت نهم در راستاي اصل 29 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، سازمان تامين اجتماعي افزايش بيمه شدگان به 10 ميليون نفر تا پايان برنامه چهارم توسعه را دردستور كار خود قرار داده و اقدامات لازم را در اين زمينه شروع نموده است.
بر پايه اين گزارش؛ كليه كارفرمايان كارگاه هاي صنفي مشمول قانون تامين اجتماعي مي توانند با ارائه مداركي از قيبل پروانه كسب صنفي معتبر، اجاره نامه رسمي و يا شراكت نامه رسمي به اختيار با پرداخت حق بيمه همانند نرخ مشابه كارگران خود را در آن كارگاه بيمه كنند.

* پرداخت يارانه حق بيمه توسط دولت براي برخي اقشار آسيب پذير
از ابتداي سال 1386 دولت نهم از طريق سازمان تامين اجتماعي اعتباري در قوانين بودجه سنواتي براي گسترش تامين اجتماعي به برخي از گروههاي فعال اجتماعي كه به دليل نوع فعاليت و ميزان درآمد بيشتر در معرض آسيب بوده اند با ارائه يارانه پرداخت حق بيمه اقدام نموده است كه سهم دولت درحق بيمه رانندگان 10 از 27، حق بيمه خادمين 20 از 27 و حق بيمه كارگران باربر نيز 20 از 27 است.
گفتني است، در سال گذشته اعتبار لازم براي اين امور 100 ميليارد تومان در نظر گرفته شده بود كه درسال جاري نيز براي اين منظور 83 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است. ضمنا حق بيمه قاليبافان با نرخ 14 درصد ( 7 درصد سهم دولت و 7 درصد سهم قاليباف ) در نظر گرفته شده است.

* توسعه خدمات قابل ارائه به مستمري بگيران و بازنشستگان و ارتقاء كمكهاي جنبي به آنان
در اين راستا اقداماتي نظير؛ تسهيل شرايط برقراري مستمري بازنشستگي و كاهش مدت زمان صدور احكام و برقراري مستمري به كمتر از ده روز در مقايسه با مدت متوسط بيش از سه ماهه در زمان دولت قبلي و تسهيل شيوه هاي پرداخت مستمري به بازنشستگان و ساير گروه هاي مستمري بگيران از طريق زمان بندي مراجعه بر اساس حروف الفبا و تشكيل شعب ويژه بانك رفاه به مستمري بگيران تامين اجتماعي انجام شده است.
همچنين به منظور ايجاد تسهيلات جديد و رفع مشكل دريافت وام بازنشستگان و مستمري بگيران از بانك هاي كشور، سازمان تامين اجتماعي با صدور دستورالعمل جديد ، موانع اداري را با تضمين بازپرداخت اقساط معوقه بازنشستگان و مستمري بگيران به بانكها به ويژه بانك مسكن از پيش پا برداشته است.
پرداخت وديعه مسكن به مستمري بگيران مستاجر كم درآمد، پرداخت مبلغ يك هزارو 300 ميليون تومان طي سه سال گذشته جهت كمك هزينه سفرهاي سياحتي- زيارتي به كانون هاي بازنشستگي، پرداخت مبلغ يك ميليارد تومان طي سه سال گذشته جهت وام هاي قرض الحسنه به كانون هاي بازنشستگي را مي توان به عنوان ديگر اقدامات سازمان تامين اجتماعي در اين رابطه برشمرد.
گفتني است، سازمان تامين اجتماعي در اجراي سياست هاي دولت نهم در سال 86 ، افزايش حداقل حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران را در دستور كار خود قرار داده كه در اين راستا حداقل حقوق مستمري بگيران تامين اجتماعي به صورت جهشي از يك ميليون و 500 هزار ريال به دو ميليون ريال افزايش پيدا نمود و افزايش حقوق مستمري بگيران براي سال جاري به ميزان 17 درصد به تصويب دولت رسيده است كه مابه التفاوت آن از اول فروردين ماه سال جاري، به زودي پرداخت خواهد شد.
همچنين در جهت توسعه خدمات قابل ارائه به مستمري بگيران و بازنشستگان و ارتقاء كمكهاي جنبي به آنان، سازمان تامين اجتماعي با تمديد ماده " 10 " تنظيم بخشي ازمقررات تسهيل صنايع كشور به منظور رفع مشكلات وعوامل بازدارنده نوسازي و پيشرفت صنعتي و فراهم نمودن محيط سازگار و پيش برنده با هدف افزايش بازدهي، ارتقاء بهره وري و پويايي و رقابت پذيري صنايع كشور وهمچنين جوانگرايي درعرصه بازار كار، پس از تمديد قانون نوسازي و بازسازي صنايع سازمان نسبت به عملياتي كردن مواد 9 و 10 قانون مزبور به ترتيب براي استفاده ازمزاياي مقرري بيكاري و بازنشسته نمودن كاركنان با سابقه حداقل 25 سال تمام اقدام اقدام نمود كه در اين راستا بخشنامه اجرايي اين قانون تهيه و تصويب و جهت اجرا به واحدهاي اجرايي ابلاغ شده است.

* تهيه و تدوين و تصويب قوانين جديد در جهت ارائه حمايت هاي بيشتر به بيمه شدگان تامين اجتماعي
در اين راستا قوانيني نظير، پرداخت مستمري به فرزندان زنان متوفي مشمول قانون تامين اجتماعي و ساير صندوق هاي بازنشستگي مصوب ، اصلاح تبصره 3 بند 3 ماده 80 قانون تامين اجتماعي مصوب 23/10/86 در خصوص پرداخت مستمري به بازماندگان بيمه شده متوفي كه داراي سوابق بيمه اي كمتري نسبت به مقررات سابق بوده اند و تهيه و ارسال لايحه بخشودگي جرائم ديركرد پرداخت حق بيمه ها و تصويب آن درمجلس و دولت و بررسي آن در مجمع تشخيص مصلحت نظام؛ تهيه و تدوين و تصويب شده است.
همچنين ايجاد تسهيلات لازم براي بازنشستگي جانبازان و آزادگان مشمول قانون كار و تامين اجتماعي و اجراي آراي محاكم قضايي جهت رضايتمندي بيمه شدگان تامين اجتماعي و احقاق حقوق قانوني آنها و تعامل هر چه بيشتر با دستگاه قضائي از ديگر قوانيني است كه در جهت ارائه حمايت هاي بيشتر به بيمه شدگان تامين اجتماعي تهيه و تدوين و تصويب شده است.

* كارت هوشمند
به منظور ارائه خدمات بهتر و سريعتر به بيمه شدگان ، طرح جامع كارت هوشمند توسط سازمان تامين اجتماعي با استفاده از آخرين فن آوريها در زمينه IT با اهدافي مانند؛ تشكيل پرونده الكترونيكي سلامت براي بيمه شدگان ، تسريع در پرداختها به مراكز طرف قراردادها، تسهيل و تسريع امور كنترلي و نظارتي درسطوح مختلف، دسترسي به انواع اطلاعات و آمارها به صورت سريع و صحيح ، كاهش هزينه هاي غيرواقعي وعدم نياز به صدور يا تمديد دفترچه درمان درحال تهيه است كه پايلوت طرح مذكور دراستان مركزي به اتمام رسيده و به زودي مقدمات اجراي آن درسراسر كشور فراهم مي شود.

* اهم خدمات سازمان تامين اجتماعي دربخش درمان درطول فعاليت دولت نهم
افزايش مدت اعتبار دفترچه هاي درماني و تحويل يك روزه دفترچه به مردم در تمامي شعب، يكسان سازي فرمت دفترچه هاي درماني با هدف عدالت در دسترسي به خدمات ، عدالت در استفاده و مصرف و همچنين رفع همپوشاني هاي بيمه اي، پيشگامي در فراهم سازي امكان مراجعه بيمه شدگان به بيمارستان هاي غيرطرف قرارداد و بازپرداخت هزينه هاي درماني آنان بر اساس تعرفه هاي موردعمل در بخش دولتي، اجراي طرح معاينه و ويزيت بيماران دچارمحدوديت هاي حركتي در منزل آنان با تجهيز و آماده سازي تيم هاي پزشكي موردنياز، راه اندازي مجهزترين بخش جراحي مغز و اعصاب كشور در بيمارستان ميلاد، عقد قرارداد با چهار هزار و 394 نفر از پزشكان عمومي و متخصص در كشور، ثبت نام متمركز بيماران خاص و پرونده اي ، راه اندازي پورتال معاونت درمان، ارائه خدمات ويژه به بيماران خاص و غيره از جمله خدمات سازمان تامين اجتماعي دربخش درمان درطول فعاليت دولت نهم است.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 485]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن