تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815536869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك استاد دانشگاه در زمينه محيط زيست: استفاده از ظروف يكبار مصرف موجود 118 نوع بيماري را منتقل مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك استاد دانشگاه در زمينه محيط زيست: استفاده از ظروف يكبار مصرف موجود 118 نوع بيماري را منتقل مي‌كند
خبرگزاري فارس: استاد محيط زيست دانشگاه‌هاي تهران گفت: بايد در زمينه كاهش استفاده از ظروف يكبار مصرف تلاش بيشتري شود چرا كه بنا به نظر كارشناسان مربوطه، استفاده اين ظروف بيش از 118 نوع بيماري را به افراد منتقل مي‌كند.


عباسعلي شاه‌علي امروز در حاشيه اجلاس كميسيون‌هاي فرهنگي شوراهاي كلانشهرها در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج افزود: كم هزينه‌ترين كار براي مقابله با معضل پسماند‌هاي زباله در شهرهاي بزرگ، تفكيك آن در منزل بوده كه تحقق اين امر نيازمند فرهنگ‌سازي توسط مسئولان و رسانه‌هاي جمعي است.
وي جايگاه رسانه‌هاي جمعي و مسئولان فرهنگي را در زمينه بالابردن سطح آگاهي جامعه موثر خواند و اظهار داشت: فعالان اين عرصه در بالابردن سطح آگاهي افراد جامعه در زمينه حفظ پاكي محيط زيست و سلامت جامعه وظيفه خطيري برعهده دارند.
اين استاد دانشگاه تبليغ و ترويج برنامه‌هاي حفظ پاكي محيط زيست و سلامت را در سريال‌ها و فيلم‌هاي تلويزيوني و مطالب روزنامه‌ها و ديگر نشريات امري لازم دانست و اظهار داشت: مسئولان در زمينه تفكيك پسماندهاي زباله در بين جامعه اقداماتي اساسي انجام دهند.
شاه‌علي استفاده روزافزون از ظروف يكبار مصرف در جامعه را تهديدي بزرگ براي تخريب محيط زيست و از بين بردن سلامت جامعه خواند و افزود: بايد در زمينه كاهش استفاده از اين ظروف تلاش بيشتري شود چرا كه بنا به نظر كارشناسان مربوطه، استفاده اين ظروف بيش از 118 نوع بيماري را به افراد منتقل مي‌كند.
وي گفت: ظروف يكبار مصرف علاوه بر انتقال بيماري به افراد مصرف كننده در روند تجزيه نيز مدت طولاني لازم دارد كه تحقيقات انجام شده بيانگر اين موضوع بوده كه حداقل زمان تجزيه مواد ظروف يكبار مصرف در زمين بيش از 340سال است.
اين كارشناس محيط زيست وجود بيش از 70 تن پسماند ظروف يكبار مصرف را در تهران خطري بزرگ براي از بين بردن محيط زيست خواند و افزود: بايد براي كاهش مصرف ظروف يكبار مصرف اقداماتي اساسي از سوي رسانه‌هاي جمعي انجام گيرد.
وي پايين بودن سطح آگاهي آحاد جامعه از معضلات و مشكلات پسماند‌هاي زباله را مشكلي اساسي در اين زمينه عنوان كرد و افزود: براي مقابله با اين موضوع بايد در مهدكودك‌ها، مدارس و كانون‌هاي پرورش فكري و نشر كتاب‌هاي كودكانه در اين زمينه اقداماتي انجام گيرد.
شاه‌علي وجود بيش از 96 نوع پسماند خطر‌ناك در زباله‌هاي منزل را تهديدي بزرگ براي سلامت خانواده دانست و نقش دستگاه‌هاي فرهنگي در كاهش معضلات اين پسماند‌ها براي محيط زيست و سلامت جامعه را موثر خواند.
انتهاي پيام:/ب
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن