تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815656958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هفتگي اديان جهان/مؤمنان به توبه از بيگانه‌هراسي دعوت شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار هفتگي اديان جهان/مؤمنان به توبه از بيگانه‌هراسي دعوت شدند
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: بسياري از تحليلگران نتايج همايش لامبث انگليكنها را در حفظ روابط اين كليسا با ساير كليساهاي مسيحي مهم دانستند، در اين ميان اسقف اعظم دسموند توتو خواستار توبه مردمان آفريقاي جنوبي از بيگانه‌هراسي نسبت به پناهندگان شد، رهبركاتوليكهاي جهان نيز دعوت به سخنراني در پارلمان اروپا را نپذيرفت.

اسقف اعظم توتو خواستار توبه از گناه بيگانه‌هراسي شد

اسقف اعظم دسموند توتو به دنبال گسترش حملات بيگانه‌هراسانه برخي اهالي آفريقاي جنوبي عليه پناهندگان زيمبابوه و ساير كشورهاي آفريقايي خواستار توبه، مصالحه و بخشش شد.

دسموند توتو اسقف بازنشسته كليساي انگليكن آفريقاي جنوبي در يك مراسم نيايش با حضور پيروان اديان مختلف در كالج سنت جان در شهر جانانزبرگ آفريقاي جنوبي خواستار بخشش و اصلاح رفتار افرادي شد كه در اين خشونتها سهيم بوده اند. برنده جايزه صلح نوبل همچنين بر تعهد عملي كليساها براي برقراري روابطي كه دچار نقصان شده تأكيد كرد.

محدوده اسقفي جانانزبورگ از مردم خواست با يكديگر همكاري داشته باشند و براي صورت دادن اين خشونتها نسبت به پناهندگان به عنوان گناه بيگانه هراسي توبه كنند. توتو اشاره نيز كرد كه آفريقاي جنوبي ها پناهنده بوده و به عنوان افرادي كه در سرزمينهاي آفريقايي براي آزادي خود تلاش مي كنند بايد مورد عزت و احترام قرار گيرند. استقبال از تمام همسايگان آفريقايي را در آفريقاي جنوبي حائز اهميت بوده و وظيفه انسانيت و مؤمنان به اديان است.

به دنبال مشكلاتي كه در كشور آفريقايي زيمبابوه به وجود آمده بسياري از مردم اين كشور به آفريقاي جنوبي پناهنده شده اند، اما اسكان آنها در آفريقاي جنوبي موجي از خشونت را عليه آنها به همراه آورده كه علت اصلي آن عدم تساهل بيگانه و بيگانه‌هراسي است. از اين رو جدا از آنكه بسياري از رهبران ديني براي حل بحران كشور زيمباوه دعا مي كنند، مردم كشورهاي همسايه را به رفتار درست با پناهندگان دعوت كرده اند.

نتايج همايش لامبث براي تعيين روابط با كليساهاي مسيحي اهميت دارد

رهبر كليساي ارتدكس روسيه طي پيامي به همايش اسقفهاي انگليكن كه يكبار در طول هر دهه برگزار مي‌شود اهميت تصميم‌گيري ميان تمايلات ليبرال و سنتي را يادآور شد و آن را براي تعريف روابط ساير كليساها با كليساي انگليكن نيز مهم دانست.

حدود 200 اسقف از مجموع 800 اسقف مدعو، در اعتراض به تمايلات ليبرال در جامعه انگليكن اين همايش را تحريم كرده اند. در اين همايش علاوه بر شركت كنندگان انگليكن، ناظران كاتوليك و ارتدكس و چند فرقه پروتستان نيز حضور دارند.

از سوي ديگر پاترياك الكسي دوم رهبر مسيحيان ارتدكس روسيه نيز پيامي را براي اين گردهمايي ارسال كرد و به همه شركت كنندگان گفت بايد با اين مسئوليت تاريخي بزرگ رو به رو شويد و ميان تفسير سنتي از انجيل و ارزشهاي اخلاقي مسيحي و تمايلاتي كه گناه را براي نشان دادن عشق و تساهل مجاز مي داند تصميم‌گيري كنيد.

براساس اظهارات وي تصميمهاي گرفته شده در همايش لامبث از اهميت بسياري براي كل جامعه مسيحي برخوردار است چرا كه روابط ساير كليساهاي مسيحي با جامعه انگليكن به اين تصميمها بستگي دارد.

وي همچنين شكاف كليساي انگليكن را منعكس كننده وضعيت كليساي مسيحي جهان عنوان كرد و گفت: قطبي شدن ميان نسخه هاي سنتي و ليبرال مسيحيت امروزه بسيار مشهور بوده و كليساي انگليكن بايد ميان اين دو راه يكي را انتخاب كند.

سفر پاپ به استراليا با ديدار قربانيان رسواييهاي كشيشان خاتمه يافت

بنديكت شانزدهم روز دوشنبه 31 تيرماه با قربانيان سوء استفاده‌هاي جنسي كشيشان كاتوليك در سيدني ديدار و به سفر پاپي 9 روزه خود در استراليا خاتمه داد.

رهبر 81 ساله كاتوليكهاي جهان در كليساي جامع سنت مري در سيدني با دو مرد و دو زني كه دركودكي مورد آزار كشيشهاي كاتوليك قرار گرفته بودند و از سوي اداره استانداردهاي حرفه اي كليسا برگزيده شدند ديدار كرد.

براساس اظهارات لامباردي سخنگوي واتيكان، وي پس از برگزاري يك مراسم عشاي رباني با حضور آنها با لحني آميخته بااحترام، معنويت و احساسات شديد با آنها صحبت كرد. پاپ به شرح ماجراي آنها گوش داده، نكات مشورتي را به آنها گوشزد كرد، آنها را از تقريب معنوي مطمئن ساخت و وعده داد به دعا براي آنها، خانواده هايشان و تمام قربانيان ادامه دهد.

كاردينال جورج پل عاليترين مقام كاتوليك در استراليا در واكنش به اتهامهايي كه پيشتر در مورد گزينش قربانيان اين رسوايي ها براي ديدار با پاپ صورت گرفته بود آن را تكذيب كرد.

اين درحالي است كه گروه حمايت از قربانيان سوء استفاده هاي كشيشان كاتوليك اظهار داشت كه اين ديدار تأتري بود كه از سوي كليسا تدارك ديده شده بود و طي آن قربانياني كه به شدت نسبت به اين رويدادها و سياستهاي كليسا معترضند طي آن ناديده گرفته شدند.

پاپ دعوت به سخنراني در پارلمان اروپا را رد كرد

واتيكان دعوت پارلمان اروپا را براي سخنراني بنديكت شانزدهم در مقر اين پارلمان در استراسبورگ، فرانسه را با اشاره به برنامه پرمشغله رهبر كاتوليكها رد كرد.

براساس يك گزارش تايمز آنلاين تصميم پاپ بنديكت مبني بر عدم سخنراني براي قانونگذاران اروپايي در استراسبورگ نشان دهنده هشدار واتيكان نسبت به انحراف اروپا به سوي سكولاريسم جنگ طلبانه است.

اين درحالي است كه واتيكان در پيامي به رهبران استراسبورگ تنها به برنامه پرمشغله پاپ و تمايل وي براي كاهش سفرهاي بين‌المللي به علت كهولت سن اشاره كرده است. برخي از مقامات مطلع اظهار داشتند كه پاسخ واتيكان تنها درمورد سال جاري مورد استناد است و پاپ مي توانست پذيرش اين دعوت را به سالهاي بعد موكول كند.

تاكنون بنديكت دوبار براي سخنراني در پارلمان استراسبورگ دعوت شده است. يك بار در آوريل سال 2006 زماني كه رنه ون در ليدن، رئيس پارلمان با پاپ به طور خصوصي ديدار كرد و يك بار در ماه مارس 2007 زماني كه هانس گرت پاترينگ، رئيس جديد پارلمان نيز طي يك ديدار خصوصي رهبركاتوليكهاي جهان را براي سخنراني به پارلمان دعوت كرد.

پاپ فقيد كاتوليكها، ژان پل دوم در سال 1988 در پارلمان اروپا سخنراني كرد.

برخي تحليلگران واتيكان اظهار داشته اند پاپ مي توانست ديدار استراسبورگ را با سفر از پيش برنامه ريزي شده خود به شهر لوردس، فرانسه در ماه سپتامبر به مناسبت صدوپنجاهمين سالگرد تجلي حضرت مريم(س) تركيب كند. شهر لوردس در جنوب غربي و شهر استراسبورگ در شمال شرقي فرانسه واقع شده است.

رهبران ديني بريتانيا براي ريشه‌كني فقر تلاش مي‌كنند

شوراي مسلمانان بريتانيا به اسقف اعظم كانتربري صدها اسقف، رهبران ديني و نمايندگان سازمانهاي خيريه ملحق شد تا متحدانه از شخصيتهاي عاليرتبه جهاني بخواهند تا سال 2015 هر اقدامي كه مي‌توانند براي قطع ريشه هاي فقر جهاني انجام دهند.

سر اقبال سنكراني دبيركل سابق شوراي مسلماان بريتانيايي و رئيس كميته امور بين الملل و اروپايي اين شورا به همراه شيخ ابراهيم مگرا رئيس كميته بين اديان شوراي روابط اسلامي آمريكايي به ساير رهبران ديني ملحق شده و رهبران جهاني را به عمل به وعده هاي خود فراخواندند.

اسقف اعظم كانتربري، دكتر روان ويليامز كه اين فعاليتها را هدايت مي كرد نامه اي به نخست وزير بريتانيا ارائه كرد و طي آن از رهبران جهاني خواسته زمان بندي قابل قبولي براي دستبابي به اهداف توسعه هزاره سوم صورت دهند تا فقر جهاني ريشه كن شود. اين نامه همچنين دولتها را به مقابله با تغييرات جوي ترغيب كرده و هشدار داده است كه تغييرات جوي مردم فقر جهان را بيشتر از سايرين دچار آسيب و صدمه مي كند.

سر اقبال سنكراني با استناد به سنتهاي اسلامي گفت: درنظر مسلمانان جامعه بشري چون يك بدن است كه صدمه يك عضو ساير اعضا را دچار رنج و درد مي كند. از اين رو ضروري است كه كل بشريت براي زندگي درخور شأن انسان به از ابزارهاي موجود استفاده كند. ريشه كن كردن فقر وظيفه اخلاقي و ديني ما است و همه ما بايد مطمئن شويم در جهاني زندگي مي كنيم كه كسي در فقر به سر نمي برد.

شوراي مسلمانان بريتانيا در سال 2002 با همكاري سازمان امداد اسلامي، سازمان كمكهاي مسلمانان و وزارت توسعه بين المللي ستادي را با عنوان " هدف 2015" آغاز كردند تا در راستاي كاهش فقر جهاني درميان جامعه مسلمانان آگاه سازي كنند.

دالايي لاما در ژاپن سخنراني مي‌كند

دالايي لاما رهبر معنوي بودائيان تبت در ماه نوامبر ( آبان ماه) به ژاپن سفر كرده تا در همايشي كه در شهر كيتاكيوشو برگزار مي‌شود سخنراني كند.

دالايي لاما روز اول نوامبر(11 آبان ماه) وارد ژاپن شده و روز 4 نوامبر (14 آبان ) در همايش شهر كيتاكيوشو سخنراني خواهد كرد. انجمن بودايي فوكواكا اعلام كرد: سخنراني رهبر بوداييان تبت به زبان انگليسي و با عنوان "ذهن مهربان، آرامش براي زندگي سعادتمند" خواهد بود كه انتظار مي‌رود 8 هزار نفر در آن حضور يابند.

اين انجمن كه از سوي 900 معبد در شهر فوكواكا تشكيل شده همچينن گفت كه دالايي لاما به شركت در مراسم سي و پنجمين سالگرد تأسيس انجمن كه در همان ماه نوامبر خواهد بود نيز دعوت شده است. انجمن بودايي فوكواكا ابراز اميدواري كرده است كه مردم بيشتري در ژاپن بتوانند از پيام صلح دالايي لاما استفاده كنند.

دالايي لاما پيام هماهنگي ديني را در شهرمديسون منعكس مي‌كند

دالايي لاما از اين هفته سفر شش روزه خود را براي هفتمين بار به شهر مديسون در ايالت ويسكوزين امريكا آغاز كرد تا پيام هماهنگي ديني، صلح و محبت را به سايرين منتقل كند.

رهر معنوي بوداييان تبت كه همواره درباره پيامهاي صلح، محبت و هماهنگي ديني سخن مي‌گويد تبتي‌ها عبارتي را براي توصيف وي استفاده مي‌كنند كه به معناي گوهر تحقق آرزوها است.

دالايي لاما ار روز شنبه 28 تيرماه سفر خود به مديسون را آغاز كرده و اين سفر را روز پنجشنبه 3 مرداد با مراسم سنتي كه تبتيها در طول آن براي طول زندگي وي دعا كرده و نذورات خود را ارائه مي‌كنند خاتمه خواهد داد.

برگزاركنندگان اين مراسم اظهار داشتند كه اين مراسم آييني بودايي هرگز در غرب اجرا نشده است و اين نخستين باري است كه چنين مراسمي قرار است اجر شود.

چهاردهمين دالايي لاما در تبت متولد شد، اما در دهه 1950 اين منطقه هيماليايي توسط رژيم كمونيست چين اداره مي‌شد. دالايي لاما در سال 1959 به دنبال يك قيام ناموفق به هندوستان متواري شد و از آن زمان در كنار اعضاي دولت معزول شده خود به سر مي‌برد اما اين راهب بودايي مبارزه غيرخشونت‌آميز خود را عليه چين پيگيري كرد كه اين امر به دريافت جايزه صلح نوبل سال 1989 منتهي شد.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن