تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805786542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليلگر روس :مقايسه كمونيسم با نازيسم توسط بوش


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تحليلگر روس :مقايسه كمونيسم با نازيسم توسط بوش
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/05/07
يكي از تحليلگران روس تصريح كرد رئيس جمهور امريكا كمونيسم را با نازيسم مقايسه كرده است.
آندري ترخوف تحليلگر روزنامه اينترنتي روسي نيزاويسيمايا گازيه تا با اشاره به اين كه بر خلاف تصور ملتها در قرن بيست و يكم جنگ سرد قديمي هم چنان ادامه دارد مي نويسد: در شرايطي كه باراك اوباما با وجود بازديد نكردن از روسيه طي سفراخير خود به چند كشور جهان سعي كرده بر لزوم همكاري با مسكو تاكيد كند جرج بوش سخناني به زبان اورده كه انتقاد شديد وزارت امور خارجه روسيه را به همراه داشته است.
نويسنده مقاله با ياداوري اين موضوع كه طي روزهاي اخير رسانه هاي جهان طي تحليلهاي خود بيش از هر زمان ديگر به جنگ سرد اشاره كرده اند مي افزايد:‌ عامل اصلي اين مسئله شايعات برخي منابع در خصوص پرواز هواپيماهاي روسي به كوبا و ايجاد پايگاه نظامي روسيه در ونزوئلا بوده است اما بوش رئيس جمهور امريكا و باراك اوباما جانشين احتمالي وي نيز در اين مسئله دخيل بوده اند. در واقع امضاي بيانيه اي تحت عنوان «ملل تحت بردگي»‌ توسط بوش كه كمونيسم را با نازيسم يكي دانسته انتقاد شديد وزارت خارجه روسيه را دربر داشته است. مسئولان وزارت خارجه روسيه اين حقيقت كاملا روشن را به شركاي امريكايي خود ياداوري كرده اند كه فاشيسم المان به دست كمونيستهاي شوروي از ميان برداشته شده است.
انها هم چنين از تمايل امريكا به ادامه جنگ سرد در قرن بيست و يكم گله كرده اند.
تحليلگرروزنامه معتقد است مقامهاي روسيه از مقايسه هاي تاريخي باراك اوباما نامزد رياست جمهوري امريكا هم چندان دل خوشي ندارند كه طي سخناني در برلين كه در واقع مهمترين سخنراني وي طي سفرخارجي اش بوده اظهار داشته است كمونيستها در تاريخ بيست و چهارم ژوئن سال هزارونهصدو چهل و هشت تصميم گرفتند بخش غربي برلين را محاصره كنند و با ممانعت از تحويل مواد خوراكي و ساير محموله ها به دو ميليون الماني سعي كردند اخرين بارقه هاي ازادي را در اين شهر نابود سازند.
به گفته اوباما پيروزي بر استبداد در برلين به اتحاد اتلانتيك شمالي كه بزرگترين اتحاد براي دفاع از امنيت مشترك بوده امكان داد شكل بگيرد. نامزد دمكرات درادامه اظهار داشت اگر غرب زماني در مبارزه ايدئولوژيكي بر كمونيسم پيروز شده حالا توانايي مقابله با افراط گرايي را با همراهي اكثريت قاطع مسلمانان دارد. البته اوباما دربرلين در عين حال خواهان رد تصور جنگ سرد شده چون وي به لزوم همكاري با روسيه اطمينان دارد.
به عقيده وي دو كشور بايد بر ارزشهاي خود تاكيد و مشاركتي گسترده را اغاز كنند. البته چنين موضعي از سوي يك نامزد رياست جمهوري امريكا جديد نيست چون اين موضوع در گزارش شوراي روابط بين الملل امريكا تحت عنوان «راه نادرست روسيه» كه دو سال پيش تنظيم شده مورد تاكيد قرار گرفته و علاوه براين به گفته ناظران نمي توان از اوبامايي كه ديدگاههاي سياست خارجي وي توسط كارشناسان دوران كلينتون مشخص مي شوند انتظار ديگري داشت.
به نوشته آندري ترخوف اوباما تا كنون تنها يكي از عرصه هايي را كه امريكا و روسيه مي توانند و بايد دران همكاري كنند مشخص كرده و ان تامين امنيت است. وي يك بار ديگر در برلين ياداور شد كه زمان تضمين امنيت همه مواد هسته اي موجود در جمهوري هاي شوروي سابق،‌ توقف توسعه تسليحات هسته اي و كاهش قابل توجه ذخاير هسته اي امريكا و روسيه فرا رسيده است. اوباما هدف اصلي خود را ايجاد جهان عاري از سلاح هسته اي ناميده اما وي در عين حال قصد دارد نيروهاي قدرتمند هسته اي را تا زماني كه بمب اتمي در جهان وجود دارد حفظ كند. در واقع خودداري از ساخت تسليحات جديد هسته اي و جهاني كردن قرارداد روسيه و امريكا در زمينه منع استقاده از موشكهاي برد متوسط و برد كوتاه عنصر مثبت دستور كار اوباما به شمار مي رود.
به نوشته كارشناس روزنامه اوباما اين بارترجيح داده درخصوص ساير مسائل مورد اختلاف روسيه و امريكا از جمله استقرار سپردفاع ضد موشكي در اروپا و توسعه ناتو به مشرق زمين سكوت اختياركند. اما بر اساس گفته هاي قبلي وي مي توان گفت كه وي از موضع روسيه در مورد مناطق جدايي طلب گرجستان حمايت نمي كند و قصد دارد بر ارزشها تاكيد كند. اگر بخواهيم پيش بيني هاي خوش بينانه اوباما را باور كنيم بايد بگوييم وي سعي مي كند سياست مورد انتقاد دولت بوش را كه خشم مدافعان حقوق بشر را به همراه داشته اصلاح كند و بهترين نمونه زندان گوانتانامو است. در نتيجه مسكو بهانه هاي كمتري براي انتقاد كردن از واشنگتن در دست خواهد داشت.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن