تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805239670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديريت اقتصادي خانواده با كسي شوخي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: مديريت اقتصادي خانواده با كسي شوخي ندارد
اين عادت آقاي «الف» شده است كه هر ماه با رسيدن فيش حقوقي به دستش و پر شدن حسابش سراغ برنامه هاي تفريحي برود، اسكناس هاي تانخورده را خرج خوردن و خريدن براي خودش كند و هنوز ماه تمام نشده، حسابش را خالي كند و منتظر دوباره پر شدن آن بماند.
همسرش به قول خودش كلافه شده است. مي گويد: «اين رسم زندگي مشترك نيست.» مي گويد: «اگر معناي مشترك بودن اين باشد، پس من هم بايد هر ماه حقوقم را صرفا خرج خودم كنم! در حالي كه من آن را صرف پرداخت جريمه ها و قبض هاي ماهانه مي كنم.»

اگرچه بحث هاي مالي در آستانه زندگي ممكن است قابل گذشت باشند و هر يك از زوج ها سخاوتمندانه هزينه هاي زندگي را متقبل شوند، اما با گذشت سال ها، نظر يكي از طرفين كه بار اقتصاد خانواده را به دوش مي كشد تغيير مي كند و از كرده اش پشيمان مي شود.

در اين باره بد نيست به راهي كه آقا و خانم «ب» براي مديريت مالي زندگي شان ابداع كرده اند توجه كنيد. آقاي «ب» تعريف مي كند: «در نخستين گام براي رسيدن به مديريت مالي ايده آل در زندگي مشترك، من و همسرم ابتدا هدفي دراز را براي زندگي مان تعيين كرديم. هدف درازمدت ما خريد يك خانه است. براي رسيدن به اين هدف نتيجه گرفتيم كه بايد پس انداز داشته باشيم.»

اما همان ابتداي كار آنها با ده ها پرسش دشوار مواجه شدند، براي مثال چه كسي بايد پس انداز مي كرد و چه كسي حق داشت خرج كند؟ اين پول خرج كردن از جيب او، براي هر دوي آنها بود يا فقط براي خودش؟ آيا او كه پس انداز مي كرد بايد از دلخوشي هاي ساده اي مثل خريد كردن و ... مي گذشت؟ در اين صورت حاصلش چه بود؟

خانم «ب» راه حل ابداعي شان را اين گونه توضيح مي دهد: «ما در پايان هر هفته سراغ كامپيوتر مي رويم. از خرج هايي كه هر كدام براي امور اقتصادي خانواده كرده ايم نمودار تهيه مي كنيم و اگر يكي بيش از ديگري خرج كرده باشد، طرف مقابل بايد هفته بعد جبران كند. از طرفي هر ماه هم به شكل مشترك، بخشي از درآمدمان را پس انداز مي كنيم و دست نخورده باقي مي گذاريمش.»

كارشناسان مسائل اقتصادي خانواده اعتقاد دارند زوج هاي جوان بايد مسائل مالي را پيش از آن كه اسباب دلخوري شود، در خانواده حل كنند. برخي زوج ها خيال مي كنند صحبت درباره مسائل مالي خانواده روابط عاشقانه آنها را خدشه دار مي كند، اما واقعيت اين است كه كارشناسان تاكيد مي كنند ازدواج چيزي فراتر از يك رابطه عاشقانه است و نوعي اشتراك همه جانبه است كه يكي از اجزاي مهم آن پول است. اهميت درآمد در زندگي آدم ها صرفا به دليل نقشش در چرخاندن چرخ اقتصاد خانواده نيست، چون داشتن درآمدي مشخص حتي اگر ناچيز باشد به صاحبانش توانايي تصميم گيري، قدرت و اعتماد به نفس مي بخشد و توانمندي هاي اجتماعي افراد را افزايش مي دهد و همسران را ملزم مي كند با هم براي اهداف مهم زندگي شان تصميم بگيرند.

همان بحثي كه فكر مي كنيد ممكن است رابطه عاشقانه شما و همسرتان را ابتداي زندگي خدشه دار كند و امروز به صورت رازي مگو ميان شما دو نفر در آمده است، سال ها پيش در زندگي مشترك آقا و خانم «ج» هم مطرح شد، اما آنها با آن مواجه شدند و پيش از آن كه تبديل به مشكل شود، به يكي از مظاهر تفاهم شان تبديلش كردند.

تجربه آقاي «ج» براي هر كدام از ما در اين زمينه مي تواند مفيد باشد، پس به عنوان حسن ختام حرف هايش را بخوانيد: «من و همسرم يك حساب مشترك داريم و در عين حال هر كدام يك حساب شخصي هم در بانك باز كرده ايم. هر ماه وقتي حقوق هايمان را مي گيريم درصدي مشخص از آن را به حساب شخصي مان انتقال مي دهيم و درصدي را براي تامين هزينه هاي زندگي، تفريح هاي مشترك، تعطيلات آخر هفته و... به حساب مشترك واريز مي كنيم.

شايد باور نكنيد، اما اين تصميم نه تنها مجبورمان مي كند در خرج كردن حقوق هاي مان چه در امور شخصي و چه در امور مشترك با وسواس بيشتري عمل كنيم، بلكه كمك مان كرده تاجر و بحث هايمان درباره مسائل مالي زندگي به صفر برسد، چون هر اول ماه هر دو تكليفمان را مي دانيم.»





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن