تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816712463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماشين زمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ماشين زمان
۲۸ جولاى
* بيست و هشتم جولاى سال ۱۹۷۷ امانوئل داويد جينوبيلى معروف به مانو جينوبيلى ستاره آرژانتينى ليگ حرفه اى بسكتبال امريكا(NBA) متولد شد. او در خانواده اى متشكل از بسكتباليست هاى حرفه اى حضور داشته و علاوه بر تيم ملى آرژانتين در سن آنتونيو اسپرز بازى مى كند. جينوبيلى سال هاى اوليه بسكتبال خود را در ايتاليا گذراند و عناوين فردى و تيمى متعددى به دست آورد. او با كيندربولونيا ۲ بار بهترين بازيكن ليگ ايتاليا شد و در فينال رقابت هاى قهرمانى اروپا موسوم به يوروليگ در فصل ۲۰۰۱-2000 كه تيمش به قهرمانى دست يافت، عنوان ارزشمندترين بازيكن را به خود اختصاص داد. سن آنتونيو در يارگيرى سال ۱۹۹۹ اين بازيكن را انتخاب كرد و در حالى كه به نظر بسيارى از كارشناسان يكى از بهترين خريدهاى تاريخ اين رقابت ها در حال انجام بود او به ايتاليا بازگشت و در سال ۲۰۰۲ به اسپرز منتقل شد. از آن سال تاكنون جينوبيلى سه بار به عنوان قهرمانى NBA دست يافته، در سال ۲۰۰۵ در تيم منتخب سال جاى گرفته و در فصل ۲۰۰۸-2007 به عنوان ششمين بازيكن فصل انتخاب شد. در تيم ملى نيز او افتخاراتى به دست آورده، او از سال ۱۹۹۸ بازى را در آرژانتين آغاز كرد و جزو تيمى بود كه در سال ۲۰۰۴ به مدال طلاى المپيك آتن دست يافت، او با اين تيم به مدال نقره جام جهانى بسكتبال سال ۲۰۰۲ نيز رسيد. وى كه در پست شوتينگ گارد بازى مى كند و از بهترين بازيكنان اروپايى تاريخ NBA محسوب مى شود، تنها بازيكنى است كه موفق به فتح يوروليگ، قهرمانى NBA و كسب مدال طلاى المپيك شده است.
* بيست و هشتم جولاى سال ۱۹۸۱ مايكل كريك هافبك تيم ملى انگليس و باشگاه منچستريونايتد متولد شد. او بازى را در سال ۱۹۹۸ در تيم جوانان وستهام شروع كرد و مدتى را به صورت قرضى در تيم هاى سوييندون تارون و بيرمنگام بازى كرد اما در نهايت در سال ۲۰۰۴ راهى تاتنهام شد. بازيهاى درخشانش در اين تيم لندنى سر الكس فرگوسن را مجاب كرد تا با انعقاد قراردادى به ارزش ۱۴ ميليون پوند كه تا ۶/۱۸ ميليون پوند قابل افزايش بود و كريك را به پنجمين بازيكن گران قيمت تاريخ منچستريونايتد مبدل مى كرد، وى را به خدمت گرفت. كريك در ۱۳ بازى ملى خود موفق به گلزنى نشده است، از افتخارات او مى توان به ۲ قهرمانى در ليگ برتر، قهرمانى در ليگ قهرمانان، نايب قهرمانى جام حذفى و قهرمانى در جام خيريه اشاره كرد.

نادال در آستانه فتح تورنتو
اميدهاى اندى موراى براى رسيدن به فينال مسترز تورنتو باشكست مقابل رافائل نادال در دو ست با نتايج ۷-6 و ۶-3 بر باد رفت.ست نخست كه با رقابت پاياپاى دو بازيكن به تاى بريك كشيده شد در نهايت با لغزش ناگهانى موراى به سود نادال به پايان رسيد. قهرمان اخير ويمبلدون كه در آستانه تبديل شدن به مرد شماره يك جهان قرار دارد در ست دوم نيز با نتيجه ۳- يك پيش افتاد اما موراى با وجود درد زانوى خود به رقابتش ادامه داد تا نتيجه را به تساوى ۳-3 بكشاند. هر چند در نهايت اين تنيسور اسپانيايى بود كه فاتح اين ديدار شد. بدين ترتيب نادال در فينال رقيب نيكلاس كيفر آلمانى خواهد شد كه از سد ژيل سيمون فرانسوى عبور كرده بود. مرد شماره ۲ جهان به دنبال بيست ونهمين پيروزى متوالى و پنجمين قهرمانى پى در پى است تا فاصله خود را با فدرر در صدر برترين تنيسورهاى جهان كاهش دهد.

دروازه بان بلكبرن به ويلا پيوست
براد فريدل دروازه بان امريكايى بلكبرن با قراردادى سه ساله به آستون ويلا پيوست.سنگربان ۳۷ ساله يك روز پس از آنكه قرارداد بلكبرن با پل رابينسون دروازه بان سابق انگليس نهايى شد، با مبلغ انتقال ۵/۲ ميليون پوند به ويلا رفت.
فريدل كه در طول دوران حرفه اى اش تاكنون ۸۲ بار در دروازه تيم كشورش قرار گرفته پيش از حضور در تيم ملى و ليورپول در سال ۱۹۹۷ در كلومبوس كرو، گالاتاسراى و برونديى حضور داشت.او سه فصل در آنفيلد به سر برد و سپس به بلكبرن انتقال يافت و ۲۸۷ بار از دروازه اين تيم محافظت كرد.
فريدل با پيوستن به ويلا جاى اسكات كارسون دروازه بان قرضى اين تيم را خواهد گرفت. درواز ه بان سابق بلكبرن متعهد شد كه تمام تلاش خود را براى حضور باشگاه جديدش در بين چهار تيم اول اين فصل ليگ برتر انجام خواهد داد.

چيمبوندا با ساندرلند به توافق رسيد
پاسكال چيمبوندا مدافع تيم ملى فرانسه با قرارداد سه ساله اى به ساندرلند پيوست.مدافع سابق تاتنهام پس از تيمو تاينيو هافبك اين تيم دومين فروش وايت هارت لين به حساب مى آيد.روى كين مربى ساندرلند گفت: پاسكال يكى از معدود بازيكنانى است كه توانايى بازى در جايگاه هاى مختلف دفاع را دارد. به همين دليل او يكى از باارزش ترين خريدهاى باشگاه است.چيمبوندا دو سال پيش با قرارداد ۵/۴ ميليون پوندى از ويگان به تاتنهام آمد و بازى زيباى او مورد توجه كين بازيكن سابق منچستر يونايتد و تيم ملى ايرلند قرار گرفت.

ميكل: جاى ماكلله را پر مى كنم
جان اوبى ميكل هافبك چلسى اميدوار است در فصل آينده جاى كلود ماكلله را به عنوان هافبك ياركوب گرفته تا نبود اين بازيكن با تجربه فرانسوى كه راه پارى سن ژرمن را در پيش گرفته، احساس نشود، در واقع در ۵ سال حضور ماكلله در چلسى پست هافبك تدافعى با نام او عجين شده بود. ابن بازيكن ۲۱ ساله نيجريه اى فصل گذشته نيز گاه در اين پست بازى مى كرد اما به دنبال آن است كه در تركيب اصلى آبى هاى لندن در اين فصل جاى گيرد:«همواره مى خواستم چنين نقشى در تيم داشته باشم و فكر مى كنم رفتن كلود راه را براى من باز مى كند.» او در جريان ديدار دوستانه چهارشنبه گذشته برابر گوانگژو فارماسيوتيكال جلوى ۴ مدافع تيم يعنى درست همان جايى كه ماكلله بازى مى كرد حضور يافت و از اين كه با مربيگرى لوييز فليپه اسكولارى نقشى جديد به وى سپرده شده ابراز تمايل كرد:«در زمان گرانت من گاهى بازى مى كردم و گاهى نه و اين كمى برايم ناراحت كننده بود اما اين كاملاً در فوتبال طبيعى است. اما با هدايت اسكولارى سعى مى كنم خود را در تركيب اصلى تيم جاى دهم.»

مارگاريتو قهرمان سبك وزن شد

آنتونيو مارگاريتو بوكسور نامدار مكزيكى در ۱۱ راند موفق شد ميگوئل كوتو را شكست دهد و به عنوان قهرمانى دست يابد. اين بوكسور سبك وزن كه به سومين عنوان قهرمانى خود دست يافته گفت: «پيش از اين گفته بودم كه وى را مغلوب مى كنم و از اينكه موفق به ناك اوت شدم خوشحال هستم. او در طول اين مبارزه هيچ كار مهمى نتوانست از پيش ببرد.»كوتو نيز پس از اين ديدار گفت: «از اين مبارزه به خود افتخار مى كنم. فكر مى كنم براى هوادارانم مسابقه خوبى به نمايش گذاشتم. براى من ديدار و مبارزه تمام نشده است. قصد دارم استراحت طولانى داشته باشم و پس از آن نيز به رينگ باز خواهم گشت. مارگاريتو بوكسور خوبى است او بهتر از من كار كرد و موفق شد مرا شكست دهد.» مارگاريتو همچنين درباره دلاهويا مى گويد: «در اينكه وى بوكسور برجسته اى است كسى كوچكترين ترديدى ندارد خيلى دوست دارم كه بتوانم مسابقه اى با او برگزار كنم.»

آگيره:
فوتبال اروپا مرا به خود جذب كرده است

ماركار- خاويره آگيره سرمربى اتلتيكو مادريد در حال آماده كردن تيمش براى فصل آتى لاليگاست. وى با جذب چند بازيكن جديد تيمش را مقتدرانه جمع كرده و قصد دارد ثابت كند كه اتلتيكو تيم بزرگى است.
چرا پيشنهاد سرمربيگرى مكزيك را نپذيرفتى
ـ من يك مربى حرفه اى هستم و تعهداتى به اتلتيكو دارم. زمانى كه به اين تيم آمدم اهدافى را در پيش گرفتم كه تا محقق نشدن آنها جمع قرمز و سفيدپوش ها را ترك نمى كنم. دليل ديگر اين است كه فوتبال اروپا مرا جذب خود كرده است.
در سومين فصل حضورت در اتلتيكو چه اهدافى را دنبال مى كنى
ـ هدفمان اين است كه فوتبال زيبايى به معرض نمايش بگذاريم. به همه ثابت مى كنيم كه جايگاه اتلتيكو در سطوح بالاى فوتبال اروپاست. ما تيمى متحول تشكيل داده ايم و با اين تيم هر كارى كه اراده كنيم انجام مى دهيم.
از اتلتيكو متحول شده چه انتظارى دارى
ـ هميشه دوست دارم فوتبالى ناب از تيمم ببينم. پس از ۲ سال مشكلات و سختى هاى بسيار (البته شادى نيز در كنار اين سختى ها وجود داشت) به مرحله اى رسيده ايم كه هر انتظارى از اتلتيكو براى كسب جامى معتبر وجود دارد.
از عملكردت در اتلتيكو رضايت دارى
ـ نمى توانم بگويم رضايت كامل دارم البته تمام توانم را براى اين تيم گذاشته ام. اتلتيكو يكى از تيم هاى خوب اروپاست و بايد اين روند را ادامه بدهد. وقتى بد بازى كنيم همه طرفدارانمان غمگين مى شوند چون همه از ما انتظار بازى خوب را دارند.
از نقل و انتقال ها و بازيكنان جديد بگوييد
ـ بازيكنان خوبى جذب كرديم اما قصد داشتيم متيو كژمان را به خدمت بگيريم اما در لحظات آخر به فنر باغچه رفت. قصد داريم پتروف يا ريس را جذب كنيم البته هنوز به طور كامل وضعيت انتقال آنها مشخص نيست. در كل از داشته هايمان رضايت داريم ما كوپه را داريم كه به نظر مى رسد توانمندى هايش از آبياتى بيشتر است. هيتينگا و اويفالوشى را نيز جذب كرديم كه مطمئنا براى ما مفيد خواهند بود. ايير و زى گاسترو را نيز داريم. آنها جنگنده و باتجربه هستند. بنابر اين مشكلى در خط دفاعى نخواهيم داشت. آسانسائو نيز از تجارب دفاعى خوبى برخوردار است. در خط هافبك نيز با حضور آسانسائو و تياگو موتا هيچ مشكلى نداريم. فورلان و آلئوئرو نيز در خط حمله نياز به تعريف ندارند.
دوست دارى روزى سرمربى تيم ملى كشورت شوى
ـ در حال حاضر در خدمت اتلتيكو هستم و از حضور در اين تيم رضايت دارم. وقتى مى بينم مسؤولان فدراسيون مكزيك به دنبال من هستند به عنوان يك مكزيكى به خود مى بالم. در حال حاضر كه امكان حضورم به عنوان سرمربى اين تيم منتفى است اما شايد در آينده اين اتفاق روى بدهد.
منبع: اطهر اينانلو
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن