تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816225570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شروع مجدد آبى ها پس از يورو - فرانسه مى خواهد زنده بماند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: شروع مجدد آبى ها پس از يورو - فرانسه مى خواهد زنده بماند
«از اينكه بازيكنان در اين مسير قرار گرفته اند به خود مى بالم. آينده اى درخشان در انتظار اين تيم است» اظهارات ريمون دومنش، مربى تسليم ناپذير آبى ها كه نگاه هاى پراميد خود را به آينده دوخته است در تناقض با عملكرد ضعيف فرانسه در يورو ۲۰۰۸ است كه شايد از نظر بسيارى ديگر سوژه جالبى براى بحث كردن نباشد.

شروع دوباره
اين مربى ۵۶ ساله بيش از آنكه بر اين به اصطلاح پايان عصر شگفت انگيز فوتبال فرانسه بگريد، ترجيح مى دهد اين تابستان را تجربه اى فراآموخته و شروعى براى يك ماجراجويى هيجان انگيز بداند. بى ترديد با وجود گروهى از بازيكنان كهنه كار كه از آنها انتظار مى رود راه را براى جوانترها باز بگذارند، آبى ها فصل آينده نگاه تازه اى خواهند داشت. كلود ماكلله و ليليان تورام با اطمينان بازنشستگى خود از ميادين بين المللى را خبر دادند. تيرى آنرى، پاتريك ويرا، ويلى سانيول و گريگورى كوپه هم در حال بررسى وضعيت آينده بين المللى خود هستند.

آبى ها بدون افت كيفى
صحنه براى هنرنمايى بازيكنانى چون سباستين فرى، پاتريك اورا، فيليپ مكسس، ژرمى تولالان، لاسانا ديارا و فرانك ريبرى آماده شد تا به ميدان آمده و نقش ستون اصل تيم فرانسه كه سال ها در اختيار زين الدين زيدان، تورام، آنرى و ويرا بود را بازى كنند. على رغم خروج بازيكنان مسن از تركيب تيم، هنوز كيفيت در سطح بالايى خواهد بود به خصوص اگر بدانيم به زودى بازيكنان نسل ۱۹۸۷ هم به اين تركيب اضافه مى شوند. كريم بنزما، سمير نصرى و حاتم بن عرفا، هرسه با كسب نشان قهرمانى رقابت هاى زير ۱۷ سال اروپا در سال ،۲۰۰۴ حضورى طولانى در تيم بزرگسالان را تجربه خواهند كرد.

فصلى استثنايى
شايد برخى هواداران از اينكه بنزما و نصرى نتوانستند در سوييس درخشش چندانى از خود نشان دهند نااميد به نظر برسند. توقعات از اين دو نفر و مخصوصا بنزما بالا بود. از مهاجم ليونى تيم فرانسه انتظار مى رفت پس از مبارزه بى نظيرش در لوشامپيونا كه نشان بهترين بازيكن ليگ فرانسه را برايش به ارمغان آورد، نقشى استثنايى تر در اين رقابت ها بازى كند. با اين حال از ياد نبريم شروع محتاطانه فرانسه باعث شد بنزما در بازى مقابل رومانى دائما در محاصره تعداد زيادى از مدافعان باشد و پس از آن هم در ديدار با هلند نتواند براى جبران شكست ۴ - يك تيمش كارى از پيش ببرد. با اين حال او در مقابل ايتاليا به خوبى قدرت نمايى كرد و مهارتش در بازى كردن در پست هاى مختلف از جمله ميانه ميدان پس از اخراج اريك آبيدال در اين بازى را به رخ حريف كشاند و درآينده به بازيكنى پيشرو تبديل خواهد شد.

جانشين ستاره ها
نصرى و همچنين بافتيمبى گوميس، مهاجم تيم سن اتين جانشين دوستاره شدند. بازيساز المپيك مارسى پس از مصدوميت زودهنگام ريبرى در بازى مقابل قهرمان جام جهانى ،۲۰۰۶ به ميدان آمد و بازى زيبايى را به نمايش گذاشت اما قربانى تعويض دومنش ۱۴ دقيقه پس از ورودش به زمين شد. نام بن عرفا در ليست ۲۳ نفرى اين مربى قرار نداشت با اين حال احتمالا شاهد حضور اين مهاجم با استعداد ليونى در كنار ژرمى منز ، مهاجم سرعتى موناكو در رقابت هاى مقدماتى جام جهانى ۲۰۱۰ خواهيم بود.

مصدوميت، مشكل بزرگ
هنگامى كه تيم به خود اطمينان داشته و خوب بازى مى كند بهترين زمان براى استفاده كردن از بازيكنان جوان است كه البته اين شيوه در يورو ۲۰۰۸ جايى نداشت. سانيول، تورام، آبيدال و فلوران مالودا همگى پس از گذراندن رقابت هايى دشوار در باشگاه هاى خود پا به اين رقابت گذاشتند كه البته همين موضوع باعث شد كه در اوج آمادگى نباشد و اين در حالى بود كه مصدوميت آنرى و ويرا، بر تيم سايه انداخته بود. احتمالا فرانسه اى كه از سال ۱۹۹۲ به بعد در اولين رقابت مهم خود بدون همراهى زيدان حضور مى يافت، با مشكلات روزافزونى مواجه شده بود.

روحيه جنگندگى
استحكام خط دفاعى فرانسه از مدت ها پيش بر سر زبان ها افتاده بود. بنابر اين وقتى كه هلند براى نخستين بار از سال ۱۹۸۲ تا به حال موفق مى شود ۴ بار دروازه اين تيم را باز كند اين موضوع اعتماد بازيكنان به توانايى هايشان را سست تر كرد.
مصدوميت خطرسازترين مهاجم فرانسه در زوريخ، آن هم زمانى كه تنها ۱۰ دقيقه از شروع بازى سپرى شده بود، ضربه جديدى به تيم وارد كرد و شايد ايتاليا كه چهره شك و ترديد را در تيم حريف ديد، تصميم به از پا درآوردنش گرفت. پس از اخراج آبيدال و پنالتى آندره پيرلو، جدال فرانسه و ايتاليا پايان يافته به نظر رسيد اما قهرمان دو دوره مهمترين رقابت هاى اروپا نيروى تازه اى به خود گرفت، رقابتى تمام عيار به نمايش گذاشت كه خصوصيت جنگندگى اش الهام بخش اميد به آينده بود. با وجود چنين بازيكنان برجسته اى كه آماده فراخوانده شدن به تيم ملى هستند، هواداران بر روى نسل طلايى آينده حساب خواهند كرد تا مطمئن از كسب نتيجه اى متفاوت در رقابت بعدى كه شايد جام جهانى ۲۰۱۰ باشد، به استقبال اين تورنمنت بروند.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن