تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816895527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش 30 درصدي اعتبارات عشايري كشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افزايش 30 درصدي اعتبارات عشايري كشور
رئيس سازمان امور عشاير ايران از افزايش حدود 30 درصدي اعتبارات اين سازمان، در مقايسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش رجانيوز ،جهانشاه صديق امروز در گفتگو با فارس افزود: مجموع اعتبارات تخصيصي امور عشاير كشور در سال 86، 500 ميليارد ريال بود كه امسال به بيش از 700 ميليارد ريال افزايش يافته است.

وي تصريح كرد: اين ميزان اعتبار جداي از اعتباراتي است كه ساير دستگاه‌هاي دولتي نظير وزارت خانه‌هاي راه، جهاد كشاورزي و نيرو در مناطق عشايري هزينه مي‌كنند.

رئيس سازمان امور عشاير ايران ادامه داد: عملكرد سال گذشته اين دستگاه‌ها حدود يك هزار ميليارد ريال بود و پيش‌بيني مي‌شود امسال نيز همين مقدار اعتبار در مناطق عشايري توسط دستگاه‌هاي دولتي هزينه شود كه در كاهش مشكلات بسيار موثر است.

صديق اضافه كرد: احداث راه‌هاي دسترسي براي عشاير كوچنده يكي از وظايف سازمان امور عشاير است كه بخشي از آن را وزارت راه و ترابري عملي مي‌كند و در مجموع تاكنون بيش از 50 درصد عشاير كشور زيرپوشش استفاده از راه‌هاي دسترسي مناسب قرار گرفته‌اند.

وي گفت: راه‌هاي دسترسي براي همه عشاير فراهم شده است اما برخي از راه‌ها مناسب نيست كه بايد آنها را اصلاح و ترميم كرد.

رئيس سازمان امور عشاير ايران جايگزيني سوخت فسيلي را از برنامه‌هاي اصلي اين سازمان دانست و افزود: تاكنون 55 درصد عشاير كشورمان زيرپوشش استفاده از سوخت‌هاي فسيلي قرار گرفته‌اند و بقيه نيز تا اواسط برنامه پنجم توسعه اين امكان را خواهند داشت.

صديق اظهار داشت: سازمان امور عشاير ايران براي استفاده آسان عشاير، جايگاه‌هاي سوخت را در استقرارگاه‌هاي عشايري احداث مي‌كند كه بسياري از آنها توسط خود عشاير و تعاوني‌هاي عشايري اداره مي‌شود.

رئيس سازمان امور عشاير ايران تاكيد كرد: اجازه نخواهيم داد كه خسارت‌هاي ناشي از خشكسالي‌هاي اخير ادامه پيدا كند و عشاير بيش از اين متضرر شوند.

صديق افزود: رقم دقيق خسارت‌هاي به وجود آمده از طريق خشكسالي در ماه‌هاي اخير تا پايان امسال اعلام مي‌شود اما سازمان عشاير ايران با اتخاذ تدابيري ويژه، اجازه نمي‌دهد ميزان اين خسارت‌ها افزايش يابد.

وي تصريح كرد: توزيع علوفه، خريد دام و تامين و انتقال آب به مناطق عشايري از مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان امور عشاير كشور براي مهار خشكسالي در استان‌هاي مختلف است.

رئيس سازمان امور عشاير ايران ادامه داد: مسئولان اين سازمان در حال آماده‌سازي علوفه مورد نياز عشاير كشور هستند و تاكنون بخش عمده‌اي از ذخاير علوفه موجود در انبارها مصرف شده است.

صديق اضافه كرد: تا پيش از فرا رسيدن خشكسالي‌هاي اخير، 50 هزار تن علوفه در انبارهاي كشور نگهداري مي‌شد و اين مقدار، جداي از ذخاير انفرادي عشاير است.

وي گفت: عشاير كشورمان سالانه بيش از 700 هزار تن علوفه نياز دارند كه 200 هزار تن آن توسط سازمان امور عشاير ايران تهيه و توزيع مي‌شود و بقيه آن را خود عشاير از طريق مزارع و خريد آزاد تامين مي‌كنند.

رئيس سازمان امور عشاير ايران افزود: انبارهاي علوفه بزرگي در استان‌هاي مختلف ساخته شده كه در مواقع نياز عشاير را پشتيباني و حمايت مي‌كند.

صديق با اشاره به بهره‌برداري از شش انبار علوفه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان سمنان اظهار داشت: با بهره‌برداري از اين انبارها، شمار انبارهاي علوفه اين استان، به 17 انبار رسيد.

وي گفت: شركت پشتيباني امور دام در همه استان‌هايي كه امسال دچار خشكسالي شده‌اند، مستقر است و نسبت به خريد دام مازاد عشاير اقدام مي‌كند و تدابير خاصي نيز براي تامين علوفه دستي نظير جو و كنستانتره در مناطق عشايري انديشيده شده است.

رئيس سازمان امور عشاير ايران ادامه داد: خشكسالي پديده‌اي است كه كمبود آب و كاهش نزولات جوي را به دنبال خواهد داشت و صدمات زيادي را به مراتع و چراگاه‌هاي عشايري مي‌زند.

صديق اضافه كرد: خشكسالي، تامين علوفه مورد نياز عشاير را سخت مي‌كند اما پديده‌اي نيست كه از نظر سازمان امور عشاير ايران پيش‌بيني نشده باشد.

وي با اشاره به تامين تانكرهاي آب‌رساني در مناطق عشايري كشور افزود: در استان‌هاي مختلف كشور تا چهار دستگاه تانكر نيز در اختيار عشاير قرار گرفته است و خود آنها نيز از تانكرهاي چرخ‌دار براي تامين آب استفاده مي‌كنند.

رئيس سازمان امور عشاير ايران گفت: در مجموع بيش از 50 دستگاه تانكر آب‌رساني اين سازمان هم‌اكنون در نقاط مختلف كشور مستقر شده و منابع بتني و سطوح صيقلي نيز براي ذخيره آب در استقرارگاه‌هاي عشايري احداث شده است.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن