تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816997413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساختار دارويي بخش دامپزشكي اصلاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ساختار دارويي بخش دامپزشكي اصلاح مي‌شود
اقتصاد. كشاورزي. دامپزشكي
رييس سازمان دامپزشكي كشور از اصلاح نظام و ساختار دارويي بخش دامپزشكي كشور ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، دكتر مجتبي نوروزي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به گردش مالي سالانه ‪ ۲‬تريليون ريال در بخش داروي دامپزشكي كشور، گفت: ساختار دارويي بخش دامپزشكي كشور با هدف رفع برخي از مشكلات موجود در سامانه واردات، توليد و توزيع داروهاي دامپزشكي اصلاح مي‌شود.

وي با بيان آنكه اصلاح اين ساختار هم اكنون در دستور كار سازمان دامپزشكي است، اظهار داشت: اين اقدام به مذاق برخي افراد و شركت‌ها كه تاكنون از انحصارهاي موجود برخوردار بوده اند، خوش نيامده است.

به گفته نوروزي ، سازمان دامپزشكي با وجود برخي مقاومت‌ها مصمم به اصلاح ساختار دارويي در بخش دامپزشكي است و در صورت ادامه مقاومت و جوسازي رسانه‌اي سودجويان، مسايل پشت پرده را افشا خواهد كرد.

اين مقام مسئول اصلاح ساختار دارويي را جراحي بزرگ در درون سازمان دامپزشكي دانست و افزود: از حدود ‪ ۲‬تريليون ريال گردش مالي در بخش داروي دامپزشكي كشور، ‪ ۴۰۰‬ميليارد ريال به عنوان سود در اختيار شركت‌هاي پخش قرار مي‌گيرد و اين در حالي است كه امكانات برخي از شركت‌هاي پخش را فقط يك اتاق ‪ ۱۲‬متري و يك مهر تشكيل مي‌دهد.

اين مقام مسئول با بيان آنكه سازمان دامپزشكي كشور دستورالعملي را براي شركت‌هاي پخش دارو تدوين و به تمام استان‌ها ابلاغ كرده است، گفت:
اين سازمان همچنين به دنبال ايجاد تغييراتي در كميته و ثبت سامانه دارو است.

وي سپس تعريف مشخص از داروهاي وارداتي براي تعيين تعرفه و جلوگيري از توزيع داروهايي كه به صورت غير قانوني وارد كشور مي‌شوند،از ديگر محورهاي اصلاح ساختار دارويي بخش دامپزشكي برشمرد و تصريح كرد: تاكنون چندين باند واردكننده داروهاي غير مجاز با همكاري سازمان دامپزشكي و نيروي انتظامي شناسايي و عوامل آن در اختيار محاكم قضايي قرار گرفته است.

به گفته رييس سازمان دامپزشكي كشور، در اين خصوص برخي شركت‌ها تا حدود ‪ ۳۰‬ميليارد ريال جريمه ارزي و ريالي شده اند.

وي در ادامه با اشاره به خودكفايي ‪ ۱۰۰‬درصدي ايران در توليد داروهاي دامپزشكي و نيز خودكفايي ‪ ۷۰‬درصدي در توليد واكسن، ابراز اميدواري كرد:
بخش دامپزشكي كشور در آينده نزديك به خودكفايي كامل در توليد واكسن و مواد اوليه دارويي دست يابد.

نوروزي سپس در تشريح موفقيت‌هاي زيربخش دامپزشكي كشور در سال گذشته و چهار ماهه نخست سال جاري، گفت: سازمان بهداشت جهاني دام به تازگي سند عاري بودن از بيماري طاعون گاوي را به ايران اعطا و نام كشورمان را در فهرست كشورهاي عاري از اين برنامه قرار داده است.

وي همچنين كاهش كانون‌هاي بيماري تب برفكي از يكهزار و ‪ ۲۰۰‬كانون در سال ‪ ۸۵‬به ‪ ۸۰۰‬كانون در سال گذشته را از ديگر دستاوردهاي سازمان دامپزشكي در امر مقابله با بيماري‌ها اعلام كرد و افزود: با اجراي مرحله ‪۱۶‬ واكسيناسيون عليه تب برفكي در سال جاري، روند كاهش كانون‌هاي آلوده به اين بيماري ادامه خواهد داشت.

رييس سازمان دامپزشكي در ادامه ايران را همچنان عاري از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان دانست و اظهار داشت: نماينده سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) به تازگي با ارسال نامه‌اي به مهندس محمدرضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي، از اقدام‌هاي پيشگيرانه صورت گرفته توسط ايران براي مقابله با شيوع احتمالي اين بيماري قدرداني كرده است.

به گفته نوروزي، سامانه مراقبت فعال درخصوص بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان از سال گذشته در كشور پايه ريزي شده و تاكنون ‪ ۱۲۱‬هزار و ‪۱۷۳‬ مورد بازديد از مرغداري‌هاي صنعتي، حدود ‪ ۱۴۰‬هزار مورد بازديد از روستاها ، ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۵۲۳‬مورد بازديد از مراكز عرضه پرندگان و ‪ ۱۹‬هزار مورد بازديد از سطح تالاب‌ها در چارچوب اين سامانه انجام گرفته است.

وي تعداد نمونه برداري‌هاي صورت گرفته در اين خصوص را ‪ ۱۶۲‬هزار و ‪۶۲۳‬ مورد اعلام كرد و گفت: نتايج حاصل از نمونه برداري‌هاي صورت گرفته بيانگر عاري بودن ايران از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان است.

رييس سازمان دامپزشكي كشور سپس درخصوص برنامه‌هاي اين سازمان براي مقابله با خشكسالي، اظهار داشت: حدود ‪ ۲۵۰‬ميليارد ريال از محل اعتبارات خشكسالي براي توسعه فعاليت‌ها و اقدام‌هاي پيشگيرانه و خريد نهاده‌ها و سموم پيش بيني شده است كه بخش عمده اين اعتبار در جهت افزايش سطح ايمني دام‌ها هزينه خواهد شد.

وي همچنين از توزيع افزون بر يك ميليون بسته داروهاي رايگان ضد انگلي زنبور عسل بين زنبورداران كشور خبر داد و گفت: سازمان دامپزشكي همچنين موضوع آموزش و اطلاع رساني در حوزه بهداشتي را در مناطق روستايي و عشايري درگير با خشكسالي، پيگيري مي‌كند.

به گفته وي، اين سازمان در نظر دارد در ‪ ۱۴‬استاني كه در اولويت مقابله با خشكسالي هستند، حدود ‪ ۳۱‬ميليون راس دام را عليه بيماريهاي واگير واكسينه كند.

نوروزي سپس با اشاره به موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها در زيربخش دامپزشكي، گفت: اين موضوع امسال نيز همچون سال گذشته پيگيري و افزون بر ‪ ۱۰۰‬ميليارد ريال در قالب توسعه پوشش ايمني واكسيناسيون در مناطق عشايري و روستايي هزينه خواهد شد.

وي ضبط سه هزار و ‪ ۴۷۳‬تن فرآورده‌هاي غير قابل مصرف دامي در نتيجه يك ميليون و ‪ ۹۰۴‬هزار مورد بازديد از اماكن عرضه اين محصولات در سطح كشور و تداوم اجراي طرح ساماندهي كشتارگاه‌هاي سنتي دام را از ديگر فعاليت‌هاي سازمان دامپزشكي كشور در سال گذشته برشمرد و افزود: با اجراي اين طرح در پنج سال اخير، تعداد كشتارگاههاي سنتي دام از ‪ ۷۵۰‬واحد به ‪ ۴۰۰‬واحد كاهش يافته و اميد است اين ميزان تا پنج سال آينده به ‪ ۱۰۰‬واحد برسد.

وي همچنين از فعاليت ‪ ۳۵‬كشتارگاه صنعتي دام در كشور با ظرفيت اسمي فعال ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۰‬درصد خبر داد و اظهار داشت: ‪ ۶۴‬كشتارگاه صنعتي دام نيز هم اكنون در حال احداث است.

نوروزي با بيان آنكه طرح ساماندهي كشتارگاه‌هاي طيور نيز نهايي شده و در صورت تاييد مراجع ذيربط، ابلاغ خواهد شد، گفت: در اين طرح، كشتارگاه هاي طيور براساس نياز، استعداد سنجي شده و تعداد كشتارگاه‌ها طبق افق ‪۲۰‬ ساله و با نگرش پيشگيري از بيماري‌ها در مناطق مختلف تقسيم بندي شده است.

رييس سازمان دامپزشكي كشور همچنين واردات گوشت قرمز به كشور را مطابق با معيارهاي بهداشتي و شرعي دانست و از دقت عمل كامل اين سازمان درخصوص رعايت مراقبت‌هاي بهداشتي در امر واردات ، خبر داد.

وي سپس با بيان آنكه اين سازمان دستور تشكيل شعب ويژه رسيدگي به جرايم و تخلفات دامپزشكي را از رياست قوه قضاييه اخذ و در حال پيگيري اين موضوع است، از تدوين لوايح تخلفات دامپزشكي، جرايم امور دارويي دامپزشكي و پايش مستمر باقيمانده‌هاي دارويي خبر داد و گفت: در صورت تصويب نهايي اين لوايح، برخورد شديد با متخلفان در چارچوب قانون صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، نوروزي در پايان اجراي طرح بسته بندي گوشت مرغ در استان تهران را مستلزم فراهم شدن يكسري شرايط و امكانات در كشتارگاه‌ها و سامانه حمل و نقل اين فرآورده دانست.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن