تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820683605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير چهارمين نمايشگاه پوستر اسماءالحسني در گفت و گو با فارس: برخي حاميان نمايشگاه اسماءالحسني به وعده‌هاي خود عمل نكردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير چهارمين نمايشگاه پوستر اسماءالحسني در گفت و گو با فارس: برخي حاميان نمايشگاه اسماءالحسني به وعده‌هاي خود عمل نكردند
خبرگزاري فارس: «علي وزيريان» از عدم وفاي به عهد حاميان مالي نمايشگاه‌هاي هنري انتقاد كرد و گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي يكي از حاميان سومين نمايشگاه پوستر اسماءالحسني قرار بود آثار اين نمايشگاه را در 5 كشور به نمايش بگذارد كه به اين وعده خود عمل نكرد.


علي وزيريان دبير چهارمين نمايشگاه پوستر اسماءالحسني در گفت و گو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره اين دوره از نمايشگاه گفت: حدود 1800 اثر به دبيرخانه چهارمين دوره اين نمايشگاه ارسال شد كه از اين ميان طي دو روز گذشته با انتخاب هيئت داوران، 100 اثر به نمايشگاه راه يافت.
وي درباره تفاوت‌هاي اين دوره با دوره‌هاي پيشين نمايشگاه پوستر اسماءالحسني گفت: در اين دوره علاوه بر خانه هنرمندان ايران، از موزه هنرهاي معاصر تهران نيز براي نمايش آثار اين دوره استفاده مي‌كنيم كه البته مروري بر آثار سه دوره گذشته نمايشگاه پوستر اسماءالحسني هم خواهيم داشت.
دبير سايت تودي پوسترز در ادامه افزود: چهارمين دوره نمايشگاه تايپوگرافي اسماءالحسني از 9 شهريورماه در خانه هنرمندان ايران گشايش خواهد يافت كه مدت زمان نمايش اين آثار نيز نسبت به دوره‌هاي قبل افزايش يافته و به مدت يك ماه ادامه خواهد داشت،همچنين اين آثار به همراه مروري بر آثار سه دوره گذشته نمايشگاه اسماءالحسني از 26 مرداد تا 25 شهريور در موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش گذاشته خواهد شد.
وزيريان بخش ميهمان نمايشگاه چهارم تايپوگرافي اسماءالحسني را از ديگر تفاوت‌هاي اين دوره با دوره‌هاي قبل عنوان كرد و افزود: به تجربه دريافتيم كه بسياري از آثار ارسالي به دبيرخانه از نظر زيبايي شناسي آثار بسيار قابل تأملي هستند ولي چون با موضوع نمايشگاه كه حروف نگاري اسماءالحسني بود ارتباط نزديكي نداشت حذف مي‌شدند. در اين دوره تصميم گرفتيم آثاري را كه از نظر زيبايي شناسي و اصول اوليه در طراحي پوستر و خلاقيت قابل تأمل هستند در بخش جنبي و ميهمان بگنجانيم.
وي همچنين با انتقاد از عدم وفاي به عهد برخي حاميان نمايشگاه در دوره‌هاي گذشته گفت:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي يكي از حاميان سومين نمايشگاه پوستر اسماءالحسني بودند و قرار بود آثار سومين دوره را در 5 كشور به نمايش بگذارند كه متأسفانه اين وعده آنها عملي نشد و عليرغم حضور نماينده آنها در مراسم اهداي جوايز، بعد از اتمام برگزاري جشنواره وعده‌هاي خود را از ياد بردند و امسال هم براي برگزاري چهارمين نمايشگاه قول همكاري ندادند.
وزيريان دبير چهارمين نمايشگاه تايپوگرافي اسماءالحسني در ادامه از احتمال برگزاري همايشي در كنار برپايي نمايشگاه خبر داد و گفت: با توجه به اختلاف نظراتي كه طراحان گرافيك درباره مسئله تايپوگرافي و حروف نگاري دارند،‌تصميم داريم كه همايشي تخصصي با اين موضوع برگزار كنيم و از تمام هنرمندان و صاحبنظران هم دعوت كنيم تا در اين همايش حضور يابند.
وزيريان همچنين تصريح كرد: هنرمنداني هستند كه درباره اين موضوع صحبت بسيار دارند اما وقتي از آنها دعوت مي‌شود كه در همايش تخصص شركت كنند،‌از حضور در اين محافل سر باز مي‌زنند.
وي همچنين گفت: تاكنون عبدالمجيد حسين راد،سيد علي ميرفتاح و فرزاد اديبي براي حضور در اين همايش اعلام آمادگي كرده‌اند.
به گزارش فارس،چهارمين نمايشگاه پوستر حروف نگاري اسماءالحسني از26 مرداد تا 25 شهريورما در خانه هنرمندان ايران و موزه هنرهاي معاصر تهران برپا مي‌شود.
«فرزاد اديبي»،مدرس و طراح گرافيك، «صداقت جباري»خوشنويس ، مدرس و طراح گرافيك، «عبدالمجيد حسيني راد» مدرس و منتقد در حوزه هنرهاي تجسمي، «مهدي سعيدي» مدرس و طراح گرافيك، «سيد علي ميرفتاح»طراح گرافيك و منتقد هنري، داوري آثار چهارمين دوره نمايشگاه سالانه پوستر اسماءالحسني را بر عهده دارند كه از ميان آثار رسيده به دبيرخانه 100 اثر را براي راه يافتن به نمايشگاه انتخاب كرده‌اند.
به برگزيدگان اول تا سوم اين نمايشگاه به ترتيب سه ميليون،دو ميليون و يك ميليون تومان وجه نقد به همراه لوح افتخار و تقديرنامه اهدا خواهد شد و 5 هنرمند ديگر نيز با اهداي 200 هزار تومان وجه نقد مورد تشويق و تقدير قرار خواهند گرفت.
اين نمايشگاه با همكاري و حمايت معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،موسسه توسعه هنرهاي تجسمي،موزه هنرهاي معاصر تهران، معاونت امور هنرهاي تجسمي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و خانه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/ش
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن