تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820299002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه هنري
باشگاه تهران اصناف و مفاخر محله ها را تكريم مي كند

باشگاه تهران وابسته به معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران براي تقويت روح همگرايي و ترويج گسترش زيست جمعي نوجوانان و جوانان برنامه هايي را در فرهنگسراها و مراكز خاص و فضاهاي عمومي شهر برگزار مي كند.
به گزارش آفرينش، برنامه هاي باشگاه تهران در پنج هفته با عناوين سلامي دوباره، الفباي همبستگي، همتي تازه، انتظار و مسئوليت و ميراث ابرار برگزار مي شود. غبارروبي مساجد و بقاع متبركه به مناسبت روز جهاني مساجد، تكريم اصناف و مفاخر محله و طرح بچه هاي سازندگي با رويكرد آشنايي با روستاهاي اطراف تهران با حضور 25 هزار عضو باشگاه اجرا مي شود.
از ديگر برنامه هاي باشگاه تهران مي توان به بازديد از آسايشگاههاي سالمندان و جانبازان، ديدار با خانواده هاي ايثارگران محله، كوهنوردي با هدف تجديد ميثاق با شهيدان گمنام به مناسبت ميلاد امام حسين (ع)، جشن هاي ويژه روز جوان و ميلاد حضرت علي اكبر (ع) و نيمه شعبان، آموزش تيراندازي، مسابقات فرهنگي، علمي و ورزشي اشاره كرد.علاقمندان براي شركت در برنامه هاي اين باشگاه و ثبت نام مي توانند به فرهنگسراهاي محل سكونت خود مراجعه كنند.

نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش هشتم مرداد آغاز مي شود

نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش همزمان با فرارسيدن عيد مبعث عصر سه شنبه هشتم مرداد در فرهنگسراي نياوران افتتاح مي شود.
به گزارش آفرينش، اصغر مهرآئين رئيس فرهنگسراي نياوران و دبير نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش گفت: اين جشنواره در زمينه هاي تجسمي، موسيقي و نمايش با هدف تبيين مفاهيم متعالي نماز و نيايش و توجه به مضامين ارزشي آنها هشتم تا 12 مردادماه در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران برپا مي شود.
وي گفت: ساعت 17 سه شنبه هشتم مرداد نمايشگاه هنرهاي تجسمي نماز و نيايش با ارائه آثار خوشنويسي، نقاشي و چيدمان افتتاح خواهد شد و روزهاي 10 و 11 مرداد از ساعت 15/30 تا 21/30 كنسرت هاي موسيقي و نمايشنامه خواني ها روي صحنه خواهد رفت. در اين دو روز علاقمندان پنج اجراي موسيقي و 9 نمايشنامه خواني را به تماشا خواهند نشست.
دبير نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش اعلام كرد: ساعت 17 شنبه 12 مرداد مراسم اختتاميه جشنواره برگزار مي شود كه در آن در كنار برگزاري بخش هاي ويژه، بر اساس آرا» هيئت داوران هر بخش 12 برگزيده بخش تئاتر، 5 برگزيده بخش موسيقي و 9 برگزيده بخش هنرهاي تجسمي جوايز خود را دريافت خواهند كرد.ورود اقشار مختلف مردم براي بهره مندي از بخش هاي مختلف جشنواره هنري نماز و نيايش آزاد و رايگان است. اين جشنواره با همكاري معاونت هنري و ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد آفرينش هاي هنري نياوران برپا مي شود.

با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي
بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم افتتاح مي شود

بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم كه روزهاي هشتم تا پانزدهم مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، با حضور علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي افتتاح مي شود.
به گزارش آفرينش به نقل از ستاد خبري معاونت فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه، اين دوره از مسابقات با هدف آشنايي قاريان و حافظان قرآن كريم با حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) در مشهد برگزار مي شود.
افتتاحيه مسابقات همز مان با مبعث رسول اكرم(ص) و در تاريخ هشتم مرداد ماه خواهد بود و پس از شش روز برگزاري مراسم -در تاريخ پانزدهم مرداد ماه- مراسم اختتاميه در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار مي شود. اين دوره از مسابقات در سالن همايش هاي صدا و سيماي ستان خراسان رضوي برپا خواهد شد. در بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم يكصد و دو قاري و حافظ قرآن كريم از پنجاه و نه كشور جهان شركت كرده اند.

سيمين اميريان:
جشنواره تئاتر عروسكي در دنيا شناخته شده است

سيمين اميريان گفت: جشنواره تئاتر عروسكي تهران در دنيا شناخته شده است ولي بايد آن را به سطحي رساند كه در عرصه جهاني بيشتر از قبل خودنمايي كند.
به گزارش آفرينش"، به نقل از ستاد خبري دوازدهمين جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي - مبارك، ، اين كارگردان تئاتر عروسكي گفت: وقتي براي حضور در جشنواره هاي بين المللي به ساير كشورها سفر مي كنيم، متوجه مي شويم كه جشنواره تئاتر عروسكي ايران كاملا شناخته شده است; اما بهتر است سطح اين جشنواره به جايگاهي برسد تا در عرصه جهاني بيشتر از قبل خودنمايي كند.
وي اضافه كرد: پيش توليد تئاتر عروسكي در قياس با تئاتر صحنه اي هزينه بر و دشوار تر است; به همين علت بايد به نسبت بودجه و زمان كافي در اختيار گروه هاي عروسكي قرار بگيرد، تا آنچه مدنظر آن هاست به اجرا برسد، در حالي كه گروه هاي عروسكي در ايران همواره با محدوديت فعاليت مي كنند.
كارگردان نمايش "ديبوك ها" در ادامه خاطرنشان ساخت: در تئاتر عروسكي براي رسيدن به مرحله توليد اوليه بايد عروسك و دكور داشت و مادامي كه اين لوازم در اختيار كارگردان نباشد، نمي تواند تمرين خود را آغاز كند; به همين علت هزينه پيش توليد تئاتر عروسكي بيشتر است و در كنار آن امكان اجراي عمومي براي كارهاي اين حوزه كمتر از تئاتر حرفه اي فراهم مي شود.
وي همچنين به نبود كارگاه ها و سالن هاي ساخت دكور و عروسك در اين حوزه اشاره كرد و گفت: تنها سالني كه به صورت ثابت در اختيار گروه هاي عروسكي قرار دارد، تالار هنر است كه متاسفانه اين تالار هيچ كارگاهي براي ساخت دكور و عروسك ندارد.
وي ادامه داد: به همين علت و با توجه به نبود امكانات لازم در طول سال، جشنواره تئاتر عروسكي تبديل به اصلي ترين محفل براي حضور مستمر گروه هاي عروسكي شده و اگر اين جشنواره برگزار نشود، گروه هاي عروسكي قادر به اجراي نمايش نمي شوند.
اميريان متذكر شد: جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي تنها فرصت براي خانواده تئاتر عروسكي است تا هر دو سال يك بار خود را در آن محك بزنند; اما متاسفانه هر سال كه از آن مي گذرد به جاي رشد، شاهد ضعيف تر شدن جشنواره هستيم كه اين مساله نياز به كارش

مجموعه تصويري كنسرت محمدرضا شجريان و گروه آوا منتشر شد

مجموعه تصويري كنسرت «محمدرضا شجريان» و گروه آوا كه تابستان گذشته در تالار بزرگ كشور برگزار شده، به صورت DVD منتشر شده و از سوي موسسه دل آواز در فروشگاه هاي محصولات فرهنگي عرضه مي شود. به گزارش فارس، اين مجموعه توسط «محمدرضا هنرمند» كارگردان سينما و تئاتر كارگرداني شده و هر دو بخش كنسرت سال گذشته گروه آوا را شامل مي شود. در بخش اول كه «سخن عشق» نام دارد قطعاتي از ساخته هاي «محمدرضا شجريان» و «مجيد درخشاني» بر اساس اشعاري از سعدي اجرا شده است. بخش دوم كه «غوغاي عشق بازان» نام گذاري شده قطعاتي از محمدرضا شجريان و «سعيد فرج پوري» روي اشعاري از سعدي به اجرا درآمده است.
بر اساس اين خبر، در اجراي سال گذشته گروه آوا، «مجيد درخشاني» (تار)، «محمد فيروزي» (عود)، «سعيد فرج پوري» (كمانچه)، «همايون شجريان» (تنبك و آواز) و «حسين رضايي نيا» (دف، دايره)، محمدرضا شجريان را همراهي كرده اند. اين مجموعه در روز دوم مرداد ماه از سوي موسسه دل آواز توزيع خواهد شد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن