تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804812408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد هيئت دولت دو ميليارد ريال به فعاليت‌هاي قرآني كهگيلويه‌و‌بويراحمد اختصاص داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد هيئت دولت دو ميليارد ريال به فعاليت‌هاي قرآني كهگيلويه‌و‌بويراحمد اختصاص داد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: بايد نقطه‌هاي آرماني را در ذهن خود مجسم كنيم و به قدر توان، فعاليت‌هاي قرآني مساجد و مؤسسات هدفمند و داراي رويكردي چشم‌گير باشند كه به همين منظور مبلغ دو ميليارد ريال براي كمك به فعاليت‌هاي قرآني استان كهگيلويه‌و‌بويراحمد در جلسه هيئت دولت تصويب شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، «صفارهرندي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي نشست مشترك با فعالان قرآني استان كهگيلويه‌ و ‌بويراحمد كه با حضور رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور هم‌زمان با سفر هيئت دولت به اين استان برگزار شد، تصريح كرد: مبلغ دو ميليارد ريال براي كمك به فعاليت‌هاي قرآني كهگيلويه‌و‌بويراحمد اختصاص پيدا كرده است.

در ادامه اين نشست «صفارهرندي» طي سخناني گفت: دولت امكاناتي در اختيار ما گذاشته و ما هم آن‌ها را در اختيار ديگران مي‌گذاريم، همچنين باتوجه به گزارشات و مستندات، استان كهگيلويه‌و‌بويراحمد در طول اين چند سال جهش خوبي داشته است كه در مجموع در جذب بودجه قرآني و مسجد مي‌توان گفت توفيق چشم‌گيري دارد و اين هم پايان آرزوها نيست.

وي افزود: بايد سعي و تلاش كرد و اميد داشت كه هرچه پيش برويم به ايده‌هاي خود نزديك‌تر شويم و يكي از بركات دولت نهم در بخش فرهنگ و هنر ترويج حوزه قرآن است كه انتظار مي‌رود دست‌اندركاران و مسئولان تلاش كنند تا نتيجه خوبي حاصل شود.

«محمدعلي خواجه‌پيري» رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور نيز در اين نشست اظهار كرد: برنامه‌هايي را در موضوعات قرآني شروع كرده‌ايم و راه هم باز است و انتظار داريم كه موسسات از طريق رايزني با مسئولان، خانواد‌ها، نيكوكاران و غيره كمك بگيرند و از خانواده‌ها بخواهند تا هما‌ن‌طور كه براي كلاس‌هاي زبان، كامپيوتر و ورزش هزينه مي‌كنند در حوزه دين هم هزينه كنند.

وي با اشاره به طرح تشكيل صندوق حمايت از فعالان قرآني و فرهنگي، تصريح كرد: درباره بيمه فعالان قرآني برنامه‌ريزي شده و كار آن در دست اقدام است كه نتيجه به زودي به استان‌ها اعلام مي‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «عليرضا شاهسوني» مدير اجرايي طرح جامع آموزش حفظ و مفاهيم قرآن كريم نيز در نشست مشترك فعالان قرآني استان كهگيلويه‌ و ‌بويراحمد با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، يادآور شد: در دولت نهم فعاليت‌هاي قرآني مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور رنگ و بوي تازه‌اي گرفته و از سال 84 حركت جديد قرآني شروع شده و در سال 86 طرح‌هاي رسيده از موسسات بررسي و در نهايت طرح‌ها براساس شاخص‌هايي، انتخاب، مصوب و جهت اجرا به موسسات ارائه و پيشنهاد شده است.

همچنين در اين نشست مشترك، تعدادي از نمايندگان موسسات قرآني و كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان كهگيلويه‌و‌بويراحمد به بيان مشكلات خود پرداختند كه از جمله آن‌ها نداشتن مكان مناسب و كمبود نيروي متخصص با رويكرد قرآني، نبود پشتوانه مالي براي اداره موسسات، افزايش هزينه تأسيس و گسترش موسسات، ناكافي بودن‌ سابقه مسئولان موسسات در اداره مراكز قرآني بود.

عدم وجود برنامه‌ريزي استاني، الزام موسسات بومي در تبعيت از برنامه‌هاي ساير استان‌ها و تقسيم بودجه بر اين اساس، عدم همكاري مسئولان استاني، نبود نيروي ناظر برنامه‌ريز و سيستم ارزياب از ديگر مشكلات مطرح شده توسط فعالان قرآني استان كهگيلويه‌و‌بويراحمد خطاب به مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بود.

در ادامه برخي از حاضران خواستار حمايت از هيئت‌هاي مذهبي و رفع مشكلات كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، ايجاد ارودگاه مستقل، ايجاد سالن ورزشي و تأكيد در تمركز و انسجام بودجه براي فعاليت‌هاي قرآني شدند.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن