تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815428882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرح موضوعي صحيفه سجاديه به چاپ مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: شرح موضوعي صحيفه سجاديه به چاپ مي‌رسد
گروه ادب: شرح موضوعي صحيفه سجاديه به قلم «سيد‌كاظم ارفع» و توسط انتشارات فيض كاشاني به چاپ مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) صحيفه سجاديه مانند نهج‌البلاغه از كتاب‌هاي مهجور است، اين درحاليست كه اگر آن را به زبان‌هاي ديگر ترجمه كنيم، تمامي مذاهب از شيعه و سني گرفته تابودايي، برهمايي، يهود و مسيحيت مي‌توانند از آن استفاده كنند، چون صحيفيه سراسر توحيد است و توحيد هم با فطرت انسان‌ها سروكار دارد و همه مذهب‌ها توحيد را قبول دارند.

اين كتاب بر طيق شرح موضوعي نوشته شده و از حرف «آ» شروع مي‌شود تا پايان حروف الفبا، براي مثال درباره واژه «ايمان» نظر حضرت را عنوان بحث قرار داده و از روايات براي شرح و توضيح آن استفاده شده است.

صحيفه سجاديه، مجموعه‌اي از دعاها و مناجات امام چهارم شيعيان، زين العابدين علي بن الحسين است، اين كتاب به «انجيل اهل بيت» و «زبور آل محمد» و «اخت القرآن» معروف است، اگرچه در موضوع دعا و نيايش است، ولي شامل بسياري از حقايق علوم و معارف اسلامي و عرفاني، قوانين و احكام شرعي، مسائل حساس سياسي و اجتماعي و تربيتي و اخلاقي است كه در شكل و قالب دعا امام بدانها اشاره كرده‌است.

صحيفه سجاديه كامله، مجموعه‌اي از ۷۵ دعا و نيايش بوده‌است كه امام سجاد املا كرده و امام باقر و برادرش «زيد‌بن‌علي» آن را در دو نسخه نوشته‌اند.

اين كتاب در 1000 صفحه توسط انتشارات فيض كاشاني تا پايان امسال به چاپ مي‌رسد.

هم‌چنين از اين نوسنده به تازگي كتاب «شناخت اباصالح‌المهدي(عج) در دعا و زيارات» به چاپ رسيده است، در اين كتاب از مخاطباتي كه در دعاها و روايات رسيده از ائمه و صالحان نسبت به امام زمان وجود دارد، براي شناخت امام زمان استفاده شده است، مانند دعاي عهد، ندبه، زيارت آل ياسين، دعاي سرداب و دعاي مخصوصه حضرت.

مولف از صفاتي كه در اين دعاها براي خطاب قرار دادن صاحب‌الزمان استفاده شده، در شناخت آن حضرت بهره گرفته و به سرودن شعرهايي درباره آن حضرت پرداخته است.

اين كتاب در 300 صفحه توسط انتشارات فيض كاشاني به چاپ رسيده است.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن