تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820483052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهاي كوتاه از منطقه چهارم خبري ايرنا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهاي كوتاه از منطقه چهارم خبري ايرنا
داخلي. اجتماعي. مخابرات

* شهركرد: مديرعامل شركت مخابرات چهارمحال وبختياري گفت: ‪ ۱۱۷‬دفتر خدمات ارتباطي روستايي در استان فعال است و بعنوان پيش‌خوان دولت ارائه خدمات مي كند."عليرضا مهدوي" در گفت وگو با ايرنا، افزود: از اين تعداد ‪ ۴۹‬دفتر در شهرستان شهركرد، ‪ ۱۴‬دفتر دركوهرنگ، ‪ ۱۷‬دفتر در اردل، ‪ ۱۸‬دفتردر بروجن و ‪ ۱۹‬دفتر در شهرستان لردگان فعاليت مي‌كند.

به‌گفته وي، درسالجاري ‪ ۱۷‬دفتر در مناطق روستايي و شهري محروم استان نيز تجهيز و راه‌اندازي شد.

وي‌افزود:استان چهارمحال‌وبختياري در زمينه راه‌اندازي‌دفاتر خدمات ارتباطي در مناطق محروم، مقام اول كشور را به خوداختصاص داده‌است.

***

*يزد* اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي استان يزد اعلام‌كرد:ساختمان پژوهشكده قرآن و عترت وابسته به اين اداره آماده بهره برداري شد. اين پژوهشكده با ‪ ۱/۵‬ميليارد ريال اعتبار در دو هزار متر مربع زيربنا ساخته شده كه فعاليت خود را از مهرماه امسال آغاز مي‌كند.

اين اداره افزود: آموزشكده قرآن ميرك‌آباد شهرستان‌مهريز يزد نيز آماده بهره برداري شد.اين آموزشكده ‪۵۰۰‬زيربنا دارد كه براي ساخت آن ‪ ۱/۲‬ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

***

* يزد* حوزه‌هنري استان يزداعلام كرد: كارگاه عكاسي مستند اجتماعي با موضوع اعتياد در اين حوزه برگزار شد. در اين كارگاه به موضوع اعتياد به عنوان يك معضل اجتماعي و چگونگي آگاه‌سازي افراد جامعه و ديدگاه عكاس به اين پديده شوم پرداخته شد.

***

* يزد* مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: توليد علم و كسب مهارت نيازمند پژوهش است. حجت‌الاسلام " احمد عجمين " افزود: اين اداره كل با رويكرد پژوهش و تحقيق، افزايش كارآمدي را در مركز علمي كاربردي فرهنگ و هنر را در دستور كار قرار داده است. وي از راه اندازي رشته‌هاي مهندسي فرهنگي و مديريت فرهنگي در مركز علمي كاربردي فرهنگ و هنر يزد خبر داد.

***

* يزد* اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد اعلام كرد: سومين دوره انتخابات خانه مطبوعات يزد در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگي و هنري امام علي (ع) يزد برپا شد. در اين دوره سه نفر خبرنگار و يك نفر سرپرست و دو نفر از مسوولان نشريات محلي استان به عنوان اعضاء انتخاب شدند. خانه مطبوعات يزد داراي مجوز از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

***

* شهركرد، رييس سازمان صنايع و معادن چهارمحال و بختياري گفت: ‪ ۵۷/۵‬درصد صنايع استان درشهرستان شهركرد فعال است.

"رحمان كرمي" در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: ‪ ۵۲۰‬واحد صنعتي در ‪۱۲‬ شهرك صنعتي با مساحت بيش از ‪ ۸۶۳/۴‬هكتار در شهركرد وجود دارد.

به گفته وي، براي ايجاد اين صنايع دو هزار و ‪ ۶۲۱‬ميليارد ريال سرمايه گذاري شده كه اين ميزان ‪ ۶۳/۶‬درصد سرمايه‌گذاري كل استان در بخش صنايع را تشكيل مي‌دهد.

وي افزود: اين واحدهاي صنعتي زمينه اشتغال ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۵۶۴‬نفر با ‪۶۲/۶‬ درصد رادر مركز استان فعال ساختند.

به گزارش ايرنا، در حال حاضر ‪ ۱۹‬شهرك صنعتي در استان وجود دارد كه ‪۱۷‬ شهرك صنعتي از اين تعداد فعال است.

***

* يزد ، استاندار يزد ، از نيروهاي كارآمد وماهر به‌عنوان ريشه زيرساخت‌هاي توسعه كشور ياد كرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري " محمد رضا فلاح زاده " در پيامي به مناسبت روز مهارت آورده: در سالهاي اخير آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي نقش بسزايي در اشتغالزايي جويندگان كار داشته‌است.

اين پيام مي‌افزايد: توجه به مهارت‌هاي فني در رشته‌هاي گوناگون و به كارگيري توانايي‌هاي فني نقشي تعيين‌كننده در توليد ثروت و ايجاد اشتغال ايفا مي‌كند.

***

* شهركرد،رييس اداره‌تبليغات اسلامي شهرستان بروجن چهارمحال‌وبختياري گفت:
دوره‌هاي آموزش قرآن كريم دراين شهرستان تشكيل شده است.

حجت‌الاسلام "مجيد الهيان" در گفت و گو با ايرنا افزود:در طرح نهضت قرآن اموزي شامل روخواني ،روانخواني و مفاهيم سطح يك در اين شهرستان ‪ ۲۰‬دوره كلاس آموزشي تشكيل شد.

وي اضافه كرد: طرح نسيم حيات ‪ ۱۲‬كه دوره آموزش ترجمه و تفسير جزء دهم قران كريم را شامل مي‌شود نيز در دو مكان شهر برگزار مي‌شود.

در اين دوره‌ها ‪ ۶۰۰‬نفر شركت كرده‌اند.

***

* شهركرد،مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي چهارمحال‌وبختياري گفت: تاكنون ‪۵۱‬ خانوار آسيب ديده زلزله روستاي "نصيرآباد" بروجن براي دريافت تسهيلات بازسازي به بانكهامعرفي شده‌اند.

"سام انصاري" روز شنبه درخصوص روندپيگيري بازسازي اين روستاها افزود:
به هر يك از اهالي متقاضي مبلغ ‪ ۷۹‬ميليون ريال تسهيلات با نرخ بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد.

وي افزود: در زلزله پارسال ‪ ۱۵۹‬واحد مسكوني در روستاي نصيرآباد دچار خسارت شد كه آواربرداري ‪ ۵۰‬واحد مسكوني بطور كامل دراين روستاانجام شده و عمليات اجرايي شامل پي‌كني ‪ ۴۰‬واحد، بتن ريزي فونداسيون ‪ ۹‬واحد و آجركاري پنج واحد به پايان رسيده است.

وي گفت در صورت تامين اعتبار در قالب كمك‌هاي بلاعوض نيز به آسيب ديدگان اين روستا با هماهنگي دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استانداري كمك مي شود.

***

* يزد ،سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد اعلام كرد:
خانه و دربند دكتر قوه ندوشن به شماره ‪ ۲۲۷۶۹‬در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.

گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اين سازمان حاكي است: قدمت اين بناي تاريخي به دوران قاجار بر مي‌گردد و مصالح به كار رفته در آن خشت و گل است.

اين گزارش مي‌افزايد: اين خانه در انتهاي دربندي به همين نام‌قرار گرفته و از لحاظ معماري قابل توجه‌است.

اين خانه متعلق به مرحوم دكتر " محمد حسين قوه " از پزشكان برجسته ايراني است كه در سال ‪ ۱۳۶۸‬پس از اتمام تحصيلات خود در آمريكا در حالي كه قصد عزيمت به وطن داشت به طرز نامعلومي كشته شد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن