تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادواره اي از سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: يادواره اي از سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع)
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بغداد - خش خش پاهاي تاول زده شان ، سكوت چهارگوشه بغداد را نه مي شكست ، كه نوازش مي كرد و در پناه خنكاي شب ، كوچه ها و خيابانهاي "دارالسلام " را به سوي نوري ملكوتي كه از شمال بغداد به آسمان بر مي خاست ، پشت سر مي گذاشتند.


جواني برخي از شبروان را مي شد از استحكام گام هايي كه بر آسفالت گرگرفته بغداد مي كوبيدند، تمييز داد واز آهنگ كشيده شدن نعل ها بر جاده مي شد فهميد زني خسته با كودكي بر دوش در حال عبور است .
در گوشه هايي از تاريكي بغداد سياهي چادر زنان و پيراهن هاي مشكي مردان با شب خاموش شهر درمي آميخت ويكباره از نظر پنهان مي شد، گويي كه درسياهي شب آرام آرام ذوب مي شود.
اين سرگشتگان ، سرقافله زايراني هستند كه براي احياي سالروز شهادت باب الحوايج امام موسي بن جعفر كاظم (ع ) از شهرهاي جنوب ، مركز و حومه بغداد آمده اند تا دوشنبه وسه شنبه هفته جاري در كنارضريح آن امام اشك بريزند و بر سينه هاي علوي شان ، دست ارادت بكوبند.
آواهاي نوحه عربي شان و صلوات و دعايشان و پرچمي كه انتساب به اهل بيت (ع ) را نشان مي دهد، روح حيات را به شب خاموش بغداد تزريق مي كند.
زايران از يك صنف نيستند و مي شد در بين آنها زناني كه كودكان شير خواره به دوش گرفته و مرداني كه در كنار همسر و فرزندان شان گام به گام سينه شب را مي شكافند و جواناني كه گاه عصاي دست پيرسالان همپاي خود مي شوند، ديد.
درمسير حركت زايران ، هياتهاي مذهبي ، ايستگاه هاي صلواتي برپا كرده و با آب و غذا از زوار باب الحوائج موسي كاظم (ع ) پذيرايي مي كنند و براي شب آنها، خيمه گاه هاي استراحت برپا كرده اند.
همسو با اينها، نيروهاي ارتش وپليس به طور چشمگيري در داخل وحومه بغداد پراكنده شده اند تا امنيت مسير حركت زايران را تامين كنند و زوار در كمال آرامش مناسك زيارت را انجام دهند.
فرماندهي طرح امنيت بغداد در اين راستا تصميم گرفته است كه براي حفظ امنيت درطول برپايي آيين هاي زيارت ، در روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري مقررات منع تردد وسايط نقليه دربغداد و به ويژه منطقه كاظمين اعمال كند.
از طرفي با توجه به بهبود امنيت در عموم مناطق بغداد به ويژه منطقه سني نشين "اعظميه " كه يكي ازمناطق مهم ارتباطي بغداد به كاظمين است ، فرماندهي امنيت بغداد درصدد بازگشايي پل "ائمه (ع )" برآمده است .
پل ائمه همان پلي است كه دو سال قبل و در اوج خشونت هاي جاري در عراق ، براثر فتنه تكفيري ها دربين زايران موسي كاظم (ع )، بيش از يكهزارتن از آنها درميان فشار جمعيت يا به دليل پرتاب شدن به داخل رودخانه دجله جان خود را از دست دادند.
رسانه هاي عراقي نوشته اند كه احتمالا دوشنبه و سه شنبه، اين پل راهبردي كه باعث تسهيل در حركت زايران مي شود، بازگشايي شود.
به همين مناسبت قرار است امسال همزمان با برپايي آيين هاي سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع )، سالگرد شهادت بيش از يك هزار زاير امام موسي كاظم كه به عشق اين امام ، جان گرامي خود را از دست دادند، احيا شود.
در شهرهاي مقدس نجف اشرف و كربلاي معلا نيز تدابير امنيتي ويژه اي همزمان با سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع ) اتخاذ شده است .
در كربلا بيش از 10 هزار نيروي ارتش و پليس براي تامين امنيت زايراني كه در اين روز به زيارت مرقدهاي مطهر اباعبدالله الحسين (ع ) و ابوالفضل عباس (ع ) به اين شهر مشرف مي شوند، به حال آماده باش در آمده اند.
درمنطقه كاظمين ، تدابيرامنيتي به اوج خود رسيده و ورود خودروها به محوطه هاي نزديك اطراف حرم مطهر ممنوع شده است .
هر چند هنوز دو روز ديگر تا برپايي آيين شهادت امام (ع ) باقي مانده اما از هم اكنون به دليل اقبال گسترده زايران در داخل و خارج بغداد ، حركت در كاظمين به دليل انبوه جمعيت به سختي انجام مي گيرد.
در داخل حرم مطهر واطراف ضريح امام (ع )، صداي صلوات و درود بر روح مطهر باب الحوائج (ع ) لحظه اي خاموش نمي شود و زايران به صورت خودجوش دسته هاي سينه زني تشكيل داده و به سوگواري مي پردازند.
همزمان دسته هاي منظم سنيه زني و زنجير زني نيز در خارج حرم براي اداي احترام و تجديد بيعت باامام موسي كاظم واهل بيت عصمت وطهارت (ع ) به اطراف حرم نزديك شده و آيين هاي سوگواري را برپا مي كنند.
ده ها هيات مذهبي در منطقه كاظمين نيز مسووليت توزيع آب وغذا به زايران را برعهده گرفته اند.
مسوولان آستان مقدس امام موسي كاظم (ع ) و امام جواد الائمه (ع ) پيش بيني كرده اند كه امسال بيش از يك ميليون زاير درسالروز شهادت امام هفتم شيعيان به منطقه كاظمين مشرف شوند.
خاورم 2291**1431
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن