تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803280048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايسكانيوز بررسي مي كند / 2 آيا احساس امنيت براي فعاليت هاي ورزشي بانوان در جامعه مهيا شده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايسكانيوز بررسي مي كند / 2 آيا احساس امنيت براي فعاليت هاي ورزشي بانوان در جامعه مهيا شده است؟


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: به اذعان جمعي از بانوان شهر تهران ، حتي عده اي از زنان جامعه ما از وجود پارك مخصوص بانوان بي اطلاعند و آنهايي هم كه از اين پارك ها براي ورزش و تفريح استفاده مي كنند نسبت به تامين احساس امنيت خود در ترديدند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، امروزه امكانات رفاهي و تفريحي بيشتري نسبت به گذشته براي بانوان در نظر گرفته شده كه يكي از اين خدمات ايجاد پارك هايي به نام بهشت مادران است كه در چند نقطه از شهر تهران تاسيس شده كه فقط مخصوص بانوان است و مي توانند راحت و بدون حجاب در آن به تفريح و ورزش بپردازند.
اما از آنجا كه هميشه افرادي در پي سوء استفاده از چنين موقعيت هايي هستند باعث شده اند كه در پارك فيلم هايي از خانم ها بدون پوشش گرفته شود.
از آنجايي كه امنيت بانوان مساله مهمي بوده و هست ، به خصوص در شهر بزرگ تهران باعث شده كه نيروي انتظامي بيشتر به اين موضوع بپردازند و نزديك دو سال است كه به گفته اجرا كنندگان طرح ارتقاء امنيت اجتماعي يكي از اهداف محوري اين طرح ملي افزايش احساس امنيت براي بانوان جامعه است.
در اين خصوص گفت و گوهايي با بانوان شهر تهران در پارك ايرانشهر انجام داده ايم كه مشروح اين گزارش مردمي در پي مي آيد.
در گفت و گويي كه با دختري 20 ساله دانشجوي رشته مكانيك دانشگاه علم و صنعت انجام شد ، وي گفت: فقط شنيده ام كه پارك هاي مخصوص بانوان وجود دارد ولي هنوز به آنجا نرفته ام.
وي معتقد بود كه بحث امنيت نسبي مقداري به خود بانوان و مقداري نيز به نيروي انتظامي بستگي دارد ولي امنيت در تهران خيلي كم و گشت ارشاد فقط به بحث حجاب خانم ها اكتفا مي كند. به نظر من بيشتر اين مشكلات از آقايان است و اين گشت ها بايد با آقايان بد پوشش هم برخورد كنند.
خانمي نيز با سن حدودي 30 سال كه خانه دار به نظر مي رسيد ، در گفت و گويي با ما ابراز داشت: فقط در مورد پارك بانوان شنيده ام ولي به آنجا نرفته ام.
وي معتقد بود كه نمي شود به اين محيط ها اطمينان كرد. مثلا همين فيلم هايي كه در استخر ها گرفته اند خود معضل اجتماعي بزرگي است.
وي در مورد امنيت بانوان نيز خاطر نشان كرد: بانوان فقط در محيط هاي سربسته امنيت دارند ولي در جامعه امنيتي نيست.
وي با اشاره به اينكه گشت ارشاد خوب است اگر چه باعث مي شود امنيت بيشتر شود ، اظهار داشت: ولي فقط همان جاهايي كه حضور دارند امنيت است و اين طرح فقط به بحث پوشش و حجاب خانم ها نظارت دارد در حالي كه خود من ديده ام كه وقتي كه اين گشت ها مشغول تذكر به خانم ها در مورد حجاب بوده افرادي بوده اند كه در همان جا سي دي هاي غير مجاز و مبتذل خريد و فروش مي كردند.
يك شهروند 40 ساله نيز گفت: هيچ اطلاعي در مورد پارك هاي بانوان ندارم فقط شنيده ام. ولي نبايد پاركي را فقط مخصوص بانوان قرار داد چون ما آنقدر فضاي سبز نداريم كه بخواهيم آنرا اختصاصي كرد به نظر وي هيچ امنيتي براي بانوان نيست.
به گفته اين خانم خانه دار ، فقط در جاهايي كه پليس و گشت ارشاد حضور دارند ، آن هم تا حدودي امنيت ايجاد مي شود ولي اين مساله و اين گشت هاي ارشاد و طرح ارتقاء امنيت اجتماعي چاره ساز نيست ولي اين جاي سوال كه چرا احساس امنيت وجود ندارد.
وي افزود: وسايل تفريحي براي نوجوانان خيلي زياد نيست ولي اين وسايل ورزشي در پارك ها تا حدودي براي بچه ها خوب و مفيد است و باعث مي شود كه عصرها با دوستان خود براي تفريح به اين پارك ها بروند./02/146
"زهرا محمدعلي"

اخبار مرتبط
• هنوز احساس ناامني در پارك هاي ويژه بانوان موج مي زند
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن