تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815380234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تازه‌هاي نشر:«پرسش در محضر امام علي(ع)» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با تازه‌هاي نشر:«پرسش در محضر امام علي(ع)» منتشر شد
گروه انديشه: كتاب «پرسش در محضر امام علي(ع)»، نوشته «علي‌رضا زكي‌زاده» به همت انتشارات «حديث نينوا» منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، فصل اول اين اثر، مجموعه‌اي از پرسش‌هاست كه در بخش‌هاي گوناگون مباحث اعتقادي، كلامي، فقهي و... تنظيم شده است. اين فصل با محور قرار دادن موضوعات كتاب «ميزان‌الحكمة» آيت‌الله ري‌شهري است كه مباحثي ديگر با تحقيقاتي مفصل‌تر بر آن افزوده شده است.

اين كتاب در برگيرنده 110 پرسش در محضر امام علي(ع) است كه به نام مبارك ايشان نيز مزين شده است. پرسش‌هايي كه در زمينه‌هاي مختلف اعتقادي، اخلاقي و فقهي در محضر امام علي(ع) مطرح شده است و امام(ع) به تناسب درك آن پرسش‌گر و جمع، جواب را مي‌فرمودند.

فصل اول اين كتاب در نه بخش تدوين شده است كه عبارت‌اند از: خداشناسي و توحيد، نبوت و امامت، معاد، نماز، دنيا، مردم، اخلاق (در دو بخش فضائل اخلاقي و رذائل اخلاقي)، قضا و قدر و بخش گوناگون.

براي نمونه در بخش «خداشناسي و توحيد» مؤلف به بيان اثبات وجود خدا، شناخت خدا به خدا، قادريت خدا، معناي توحيد، معناي سبحان الله، دل و مشاهده خدا، راه شناخت خدا، قدرت خداوند در رساندن روزي، خدا يكي است اما نه به معناي عددي و ديگر موضوعات پرداخته است.

در بخش «نبوت و امامت»، نگارنده موضوعاتي چون ويژگي امام، حضرت علي(ع) سيد مولاست، آيه‌اي در فضيلت حضرت علي(ع)، برترين منقبت حضرت علي(ع)، پس از قائم(عج)، دليل شيفته ديدار خداوند متعال بودن، افتخار حضرت علي(ع) و... اشاره كرده است.

مجموعه مدايح و مراثي آقا اميرالمؤمنين(ع)، كه در برگيرنده سروده‌هاي زيبا، از شاعران دلسوخته اهل‌بيت(ع) است، موضوع فصل دوم اين اثر است. در اين بخش نيز سروده‌هايي با سبك‌هاي متنوع مداحي گردآوري شده است.

كتاب «پرسش در محضر امام علي(ع)»، نوشته «علي‌رضا زكي‌زاده» به تازگي، در اول مردادماه سال جاري به همت انتشارات «حديث نينوا» با شمارگان 5000 نسخه در قطع رقعي (شوميز) در 228 صفحه منتشر شده است. بهاي اين اثر 17500 ريال است.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن