تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819509433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط فرماندار كبودرآهنگ صورت گرفت تشريح جزئيات طرح آمارگيري اقتصادي خانوارها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توسط فرماندار كبودرآهنگ صورت گرفت تشريح جزئيات طرح آمارگيري اقتصادي خانوارها
خبرگزاري فارس: جزئيات طرح آمارگيري اقتصادي خانوارها توسط فرماندار كبودرآهنگ تشريح شد كه اين جزئيات مي‌تواند كمك شاياني در پر كردن صحيح فرم‌هاي آمار اقتصادي داشته باشد.


حسن قهرماني‌ مطلق در گفتگو با خبرنگار فارس در كبودرآهنگ، به اهميت و ضرورت داشتن آمار در هر جامعه اشاره كرده و گفت: با توجه به اينكه كشور ما در چند سال اخير به اين آمار به خصوص در بحث يارانه‌اي و سهميه‌بندي شدن نياز داشت بنابراين اين برنامه آمارگيري را مسئولان دولتي كه در راس آن رئيس‌جمهور و مشاوران وي قرار داشت با همكاري و همت مركز آمار ايران شروع كرده‌اند و اميد داريم آمار مناسب و نزديك به واقعيتي به دست آيد چرا كه در آينده از اين آمار به نسبت برنامه‌هاي كارشناسي شده، بهره‌برداري خواهد شد.
قهرماني‌مطلق در پاسخ به اين سوال كه فرم آمار اقتصادي، شامل چه اطلاعاتى از خانوارهاست و مراحل توزيع و تكميل آن به چه صورت است، گفت: در اين طرح، جمع‌آورى اطلاعات اقتصادى خانوارهاى كشور، از دو فرم تشكيل شده است كه در واقع مردم بايد فرم يك آن را تكميل كنند و فرم دوم كه فرمى كامپيوترى است، توسط مأموران مركز آمار با توجه به همان فرم يك كامل مى‌شود. وي افزود: فرم يك كه بايد توسط خانوارها تكميل شود قرار است تا اول مرداد در دفاتر پستى سراسر كشور توزيع شده و موجود باشد البته اين فرم توسط سايت مركز آمار نيز در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.
قهرماني مطلق يادآور شد: اين فرم هم‌اكنون در سايت مركز آمار به آدرس www.amar.org.ir وجود دارد و به گفته كارشناسان روزانه حدود 20 هزار بار از آن دانلود مى‌شود.
اين مسئول اظهار داشت: از اين طريق مردم مى‌توانند بدون نياز به مراجعه به پست، اين فرم را دريافت كنند و از رفت و آمد و مشكلات موجود از آن جلوگيري كنند.
قهرماني‌مطلق در پاسخ به اين سؤال كه فرم آمارگيري در بر گيرنده چه اطلاعاتى است، اظهار داشت: فرم آمارگيري بسيار ساده طراحى شده است به طورى كه پشت هر فرم راهنماى نحوه پر كردن آن وجود دارد و حتى يك فرم هم به عنوان نمونه براي راهنمايى مردم تكميل شده كه پشت فرم شماره يك چاپ شده است.
فرماندار كبودراهنگ تأكيد كرد: تمام افراد خانوار تا روز تحويل فرم بايد شماره ملى، شماره سريال شناسنامه و كدپستى را در اختيار داشته و تأييد محلى را تكميل كنند، و كسانى كه مستأجر هستند، بايد قرارداد مربوط به اجاره‌نامه را تكميل و همراه با فرم توسط سرپرست خانوار تحويل ايستگاه‌هاى جمع‌آورى فرم دهند.
وي در مورد اطلاعات خواسته شده از افراد خانوار در ستون‌هاى فرم نيز گفت: در ستون‌هاى اول، نام و نام خانوادگى، جنسيت، تاريخ تولد، شماره ملى، شماره سريال و نام پدر كه در واقع همگى اطلاعات شناسنامه‌اى است از افراد خواسته شده است و اطلاعات اين ستون‌ها در پايگاه ثبت احوال كاملاً كنترل خواهد شد.
قهرماني ‌مطلق ضمن درخواست همكاري خانوارها در دادن اطلاعات صحيح افزود: اطلاعات بقيه پرسشنامه هم در زمينه سواد خانوار، وضعيت اشتغال افراد خانوار، وضعيت درآمد، دارايى‌هاى خانوار از جمله خانه، ماشين و تسهيلات بانكى و وضعيت خود خانوار است كه آيا در خانه ملكى يا اجاره‌اى زندگى مى‌كنند و يا زير پوشش نهادهاى حمايتى مثل كميته امداد و سازمان‌هاى بهزيستى و ... قرار دارند يا خير.
فرماندار كبودراهنگ در مورد مرحله بعد از تكميل فرم تصريح كرد: پس از تكميل فرم تمام اطلاعات بايد توسط سرپرست خانوار با اثر انگشت تأييد شود و بخش تاييديه كه در سمت راست قسمت پايين صفحه آمده و مربوط به تأييد مسجد و يا افراد متعمد است، نيازي به تكميل آن نيست و اين قسمت حذف شده محسوب مي‌شود.
وي در مورد تخلفات احتمالى در اظهار ناصحيح اطلاعات و نحوه تشخيص صحت اطلاعات گفت: تمام اطلاعاتى كه در اين پرسشنامه اظهار مى‌شود، با پايگاه‌هاى اطلاعاتى كه با مسئولان پيش از اين هماهنگ كرده‌ايم، قابل كنترل هستند.
وى ادامه داد: با توجه به برنامه‌هاي اعلام شده از طريق رسانه‌هاي جمعي در كشور حدود ۲۰ پايگاه اطلاعاتى كشور به هم متصل هستند، از جمله ثبت‌احوال، آموزش و پرورش، آموزش عالى، وزارت رفاه و تأمين اجتماعى، سهام عدالت، بسيج اقتصادى، نيروى انتظامى و سوخت، پايگاه تسهيلات بانكى و پايگاه كميته امداد و سازمان بهزيستى به هم متصل هستند.
قهرماني‌ مطلق در پاسخ به اين سؤال كه آيا ارائه اطلاعات نادرست، منجر به حذف فرم از سيستم خواهد شد و اگر اطلاعات خانوارى كمتر از ميزان واقعي در اين فرم‌ها ثبت شود، نادرست بودن آن را چگونه تشخيص مى‌دهيد، گفت: تمام افرادى كه زير پوشش سازمان‌هاى حمايتى هستند به جز كميته امداد، داراى پايگاه اطلاعاتى هستند كه نشان مى‌دهد چه افرادى را تحت حمايت دارند يا در ثبت‌احوال به بيش از ۹۸ درصد جمعيت كشور شماره ملى داده شده و وضعيت مشخص است بنابراين اگر كسى تعداد افراد خانواده‌اش را كم و زياد بنويسد با همان شماره ملى قابل كنترل است.
فرماندار كبودرآهنگ تصريح كرد: تمام اطلاعات بعد از كنترل با پايگاه‌هاى فوق، راستى‌آزمايى مى‌شود و اگر اطلاعات صحيح بود به عنوان يك فرم صحيح تلقى شده و اگر غلط بود از سيستم حذف خواهد شد كه اين مرحله در مراحل پاييني است كه ما اطلاعات خالص و تأييد شده را خواستاريم.
اين مسئول از مردم خواست در تكميل اين فرم‌ها دقت لازم را اعمال كنند.
انتهاي پيام/ر
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن