تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818782012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعالان بخش مسكن:طرحهاي دولت سيرصعودي قيمت زمين ومسكن را دربوشهر متوقف كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فعالان بخش مسكن:طرحهاي دولت سيرصعودي قيمت زمين ومسكن را دربوشهر متوقف كرد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بوشهر- شماري از دست اندركاران بخش مسكن در استان بوشهر مي گويند: طرحهاي دولت در بخش مسكن سير صعودي قيمت زمين و مسكن را در اين استان متوقف كرده است.


آنان در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزودند: طرح مسكن مهر از جمله طرحهايي است كه اگرچه مدت زيادي از اجراي آن نمي گذرد ولي به دليل اقدامات بجا، سريع و متناسب دولت در اين زمينه بازار افسار گسيخته افزايش قيمت خريد و فروش زمين و مسكن در اين استان به ركود كشانده است.
دبيرانجمن انبوه سازان مسكن استان بوشهر گفت: از سويي مردم و متقاضيان مسكن در انتظار نتايج طرح مسكن مهر هستند از طرف ديگر به دليل خودداري بانكها از پرداخت تسهيلات، بالابودن قيمت و كمبود مصالح ساختماني ساخت و ساز مسكن كاهش يافته و درپي آن خريد و فروش مسكن و زمين نيز در استان بوشهر راكد شده است.
منصور سعيدي افزود: شايد سياست دولت اين است كه با خودداري از پرداخت تسهيلات، روند رو به افزايش ساخت و سازها كه افزايش بي رويه قيمت مسكن را به دنبال داشته است، كنترل كند كه در صورت تحقق اين امر علاوه بر كنترل قيمت مسكن، ساخت و سازها نيز كيفي مي شوند.
وي اظهارداشت: اجراي طرح مسكن مهر بدون شك در كاهش قيمت مسكن و زمين در استان تاثيرگذار خواهد بود و مسوولان بايد با تسريع در اجراي اين طرح بازار مسكن و زمين را از ركود به سمت كاهش چشمگير قيمت ها سوق دهند.
يكي از عاملان فروش مصالح ساختماني گفت: قيمت مصالح ساختماني در استان بوشهر به علت اينكه اكثر مصالح از خارج اين استان تامين مي شود بالا است طوري كه هم اكنون قيمت هر كيلو آهن بطور متوسط 14 هزار ريال است.
فتح الله جمالي افزود: به رغم اينكه بازار ساخت و ساز راكد است اما قيمت مصالح هيچ كاهشي نداشته است و با فعال شدن اين بازار اگر قيمت مصالح افزايش نيابد ولي باز در افزايش قيمت تمام شده مسكن تاثيرگذار خواهدبود.
يكي از مشاوران املاك نيز اظهارداشت: طرح مسكن مهر بازار خريد و فروش و حتي رهن و اجاره مسكن را با ركود مواجه كرده است.
مصطفي مرادي اضافه كرد: مردم در انتظار اتمام اين طرح، مسكن و زمين نمي خرند و خودداري بانكها از پرداخت تسهيلات نيز به ركود بازار دامن مي زند.
وي بيان كرد: در صورت ادامه اين روند و با تحويل مسكن هاي 99 ساله قيمت مسكن و زمين در بوشهر كاهش چشمگيري خواهد يافت.
يكي ديگر از مشاوران املاك در بوشهر گفت: بالابودن قيمت مصالح باعث شده است بازار مسكن و زمين فقط ركود پيدا كند و هيچ كاهشي نداشته باشد.
پرويز واعظي افزود: مسكن اجاره اي بهترين گزينه براي خانه دار شدن همه اقشار و شكستن قيمت بازار مسكن و زمين به شمار مي رود.
وي اضافه كرد: برنامه هاي دولت براي افزايش واحدهاي مسكوني براساس رشد جمعيت، بازار مسكن و زمين را كه به محلي براي سرمايه گذاري مطمئن تبديل شده است، تعديل مي كند.
رييس اتحاديه مشاوران املاك واتومبيل استان بوشهر اظهار داشت: ركود فعلي بازار مسكن و زمين نسبي است و تجربه نشان داده است كه ركود اين بازار افزايش چشمگير قيمت زمين و مسكن را به دنبال داشته است.
محمد شفيع شفيع زاده افزود: ارايه تسهيلات بانكي در قالب هاي مختلف در سالهاي اخير تاثير بسزايي در افزايش قيمت زمين و مسكن داشته است.
وي اضافه كرد: به دليل تضمين امنيت، بازگشت سود و سرمايه در بخش مسكن و زمين در ايران، اين بخش به محلي براي سرمايه گذاري تبديل شده است و بسياري از سرمايه گذاران بدون آگاهي از قيمت واقعي زمين و مسكن و فقط براي تضمين سرمايه گذاري خود با خريد بي رويه و بالاي قيمت، زمينه افزايش نرخ زمين و مسكن را بطور غير واقعي فراهم كرده اند.
شفيع زاده بيان كرد: هم اكنون قيمت زمين در شهر بوشهر به عنوان مركز اين استان در محلات پايين دست و دور افتاده كه فاقد سند ملكي ثبتي و با سند قولنامه اي است هر مترمربع حداقل 5/1 ميليون ريال و در محلات بالاي شهر حتي از 40 و 50 ميليون ريال نيز بيشتر مي شود.
وي بيان كرد: هدايت سرمايه گذاري به بخش هاي مختلف و جلوگيري از ورود افراد ناآشنا به بازار مسكن يكي از راهكارهاي اساسي در تثبيت و كاهش قيمت مسكن و زمين محسوب مي شود.
رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان بوشهر گفت: سير صعودي قيمت زمين و مسكن در استان بوشهر متوقف شده است و از نظر ما حتي حدود 15 تا 20 درصد نيز كاهش داشته است.
علي مقاتلي افزود: به رغم تاثير افزايش قيمت مصالح ساختماني بويژه آهن و سيمان، به دليل كاهش تقاضا قيمت مصالح ساختماني در قيمت مسكن تاثيري ندارد.
وي اضافه كرد: در طرح مسكن مهر دولت با حذف قيمت زمين از قيمت مسكن تلاش مي كند با كاهش گراني روبه افزايش مسكن و زمين، زمينه بهبود وضعيت اقتصادي و ارتقا سطح زندگي اقشار مختلف بويژه اقشار كم درآمد را فرهم كند.
مقاتلي در خصوص پيشرفت طرح مسكن مهر در استان اظهار داشت: تاكنون 25 هزار نفر در قالب 115 تعاوني مسكن در سطح استان كنترل شده اند و افزون بر 240 هكتار زمين نيز از اراضي دولتي براي ساخت مسكن مهر تامين شده است.
وي تصريح كرد: عمليات آماده سازي زمين و ايجاد زيرساختها در اين اراضي در دست اجرا است و مسوولان استان مي كوشند واحدهاي مسكوني مهر ظرف دو سال آينده آماده تحويل به متقاضيان شود.
مقاتلي يادآورشد: با توجه به محدوديت زمين در شهر بوشهر تلاش مي كنيم با ايجاد جذابيت هاي شهري از جمله فضاهاي فرهنگي، ورزشي، تفريحي و آموزشي در شهر جديد عاليشهر، مردم را براي سكونت در اين شهر ترغيب كنيم.
وي با اشاره به سكونت هشت هزار نفر در شهر جديد عاليشهر گفت: به منظور تسهيل در دسترسي،قطار شهري عاليشهر تصويب شده و سازمان انرژي اتمي را نيز براي احداث مجموعه فرهنگي در اين شهر متقاعد كرده ايم.
ك/4
7209/539/675
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن