تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816177780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گو با مجيد جلا لي: تيم ملي خلا» كريمي، رضايي و هاشميان را حس خواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: گفت و گو با مجيد جلا لي: تيم ملي خلا» كريمي، رضايي و هاشميان را حس خواهد كرد
ليگ برتر هشتم به زودي از راه مي رسد و اين اتفاق درشرايطي رخ مي دهد كه بيشتر تيم هاي ليگ برتري تغيير و تحولا ت فراواني را تجربه كرده اند. تغييراتي كه از انتقال بعضي تيم ها به برخي استان ها و شهرستان ها گرفته تا استخدام مربيان و بازيكنان جديد. به اين ترتيب فصل نقل و انتقالا ت امسال با يكي از شلوغ ترين ايام خود و البته جديدترين رويدادهاي چند سال اخير فوتبال ايران روبه رو بوده است. در روزهايي كه مربيان نه چندان موفق ليگ برتر هم بدون تيم نماندند و مرد شماره يك نيمكت مربيگري يكي از تيم هاي ليگ برتري لقب گرفتند، «مجيد جلا لي» مربي موفق و محجوب كشورمان تا مدت ها بدون تيم بود و حتي اعلا م كرد كه تيم هاي نه چندان مطرح شهرستاني هم او را نمي خواهند. اما اين داستان چندان دنباله دار نبود و سرمربي فصل گذشته استقلا ل اهواز موفق شد سرمربيگري يكي ديگر از تيم هاي خوزستاني يعني فولاد را بر عهده بگيرد و اين بار بخت خود را با قرمزپوشان جنوب بيازمايد. تيمي كه با خوش شانسي و به دليل انتقال امتياز باشگاه سپاهان نوين به خوزستان، موفق به صعود ليگ برتر شد. درست يك روز پس از عقد قرارداد جلا لي با فولا د، با وي همكلا م شديم تا درباره اتفاقات اخير كه وي را از مربيگري دور كرده بود، پيوستنش به فولا د، شكايتش از استقلال اهواز و ساير موضوعات روز فوتبال كشورمان نظرات وي را جويا شويم كه ماحصل اين گفت و گو چنين شد.
با فولا د هم كه قرارداد بستيد.
بله، روز شنبه با مسوولا ن باشگاه فولا د خوزستان به توافق رسيدم و از فصل آينده روي نيمكت مربيگري اين تيم مي نشينم.
شما كه گفته بوديد ديگر در خوزستان مربيگري نخواهيد كرد.
من نگفتم خوزستان، بلكه منظورم باشگاه استقلا ل اهواز بود.
چرا به اين نتيجه رسيديد؟
من اگر چه فصل تقريبا موفقي را در اين تيم پشت سر گذاشتم، اما بسيار اذيت شدم و من نمي خواهم روزهاي حضورم در باشگاه استقلا ل اهواز را به خاطر بياورم.
اين مشكلا ت فني بودند يا حاشيه اي؟
هر دو. اما مسائلي كه از درون باشگاه با آن روبه رو بودم بيشتر من را اذيت مي كرد.
مثلا مديران باشگاه؟
بله. آن ها هم جزيي از اين مشكلا ت بودند. اما معضلا ت فراواني در اين باشگاه وجود داشت كه شايد نتوان همه آن ها را بازگو كرد.
راست است كه مي گويند مسوولا ن باشگاه استقلا ل اهواز در مسائل فني نيز دخالت مي كردند؟
اين هم بخشي از جرياناتي بود كه من آن را تحمل مي كردم. به هر حال اين مسائل گذشته است و من حالا سرمربي فولا د هستم.
اما مثل اين كه شما از استقلا ل اهواز شكايت كرده ايد.
همين طور است. چون آن ها هنوز بخشي از مطالبات من را نداده اند و اصلا به تعهداتشان پايبند نبودند.
زماني كه با اين باشگاه مذاكره مي كرديد، آيا نمي دانستيد كار كردن در فوتبال خوزستان بسيار مشكل است؟
بله، اما نمي دانستم قرار است اين قدر اذيت شوم. همان طور كه گفتم من در مدت حضورم در باشگاه استقلا ل اهواز بسيار اذيت شدم و به همين دليل نتوانستم حتي نيمي از برنامه هايم در اين تيم را پياده كنم.
يعني قهرماني؟
من اگر چه قول قهرماني نداده بودم، اما حداقل مي توانستم تا هفته هاي پاياني ليگ هم تيم استقلا ل اهواز را به عنوان يك مدعي قهرماني در صدر جدول نگه دارم. اما مشكلا ت خاص اين باشگاه اجازه اين كار را به من نداد.
اين قضيه پس از بازي با پرسپوليس و شكست سنگين اين تيم بيشتر به چشم آمد.
بله. در همان روزها پرسپوليس امتياز مي داد و ساير مدعيان هم نتايج خوبي نمي گرفتند. فقط در اين بين سپاهان بود كه روز تقريبا يكنواختي داشت كه آن هم در اواخر فصل دچار تزلزل به خصوص در نتيجه گيري شد. به همين دليل خيلي اميدوار بودم كه حتي اگر استقلا ل اهواز را قهرمان نكنم، لا اقل اين تيم را به عنوان دوم ليگ برسانم.
شما يكي از معدود مربيان فوتبال ايران هستيد كه سازگاري خوبي با شرايط باشگاه ها و حتي انتظارات مديران باشگاه ها داريد. مثلا اگر همين تيم استقلا ل اهواز دستيارانتان را خودتان انتخاب نكرديد اما باز هم مانديد پس چرامديران استقلا ل اهواز براي شما مشكلآفريني مي كرند؟
نمي دانم. اين را بايد از خودشان بپرسيد البته اين كه مي گوييد من با باشگاه ها و مديران سازگارم به اين دليل است كه دوست دارم همه مربيان و به ويژه مربيان بومي هم نقشي در اداره تيم هاي فوتبال اين ممكلت داشته باشند وگرنه من هم براي خودم برنامه هاي خاصي دارم و البته ابزارها و شرايط خاصي هم مي خواهم.
به عنوان مثال اگر تا قبل از سفر تيم فولا د به تركيه سرمربي اين تيم مي شديد آيا با اين اردو مخالفت مي كرديد؟
اولا اين كه اين تصميمات پس از بررسي و تبادل نظر ميان كادر فني و مسوولا ن باشگاه گرفته مي شود و مصلحت تيم را در نظر مي گيرند. ثانيا آب و هواي تركيه در حال حاضر در بهترين شرايط قرار دارد و اين وضعيت براي تمرينات جسماني و تاكتيكي تيم ها بسيار موثر است شما مطمئن باشيد قبل از عقد قرارداد با فولا د هم به اين سفر راي مثبت مي دادم.
شما پس از جدايي پر از دلخوري و تقريبا پر سر و صدايتان از استقلا ل اهواز اعلا م كرديد حتي تيم هاي شهرستاني هم من را نمي خواهند. چرا اين صحبت را مطرح كرديد؟
واقعيت هم همين بود وقتي مي ديدم تعدادي از همكاران من خيلي راحت از يك تيم به تيم ديگري مي روند و حتي برخي از آن ها كارنامه نازل تري نسبت به من دارند اما بدون تيم نمي مانند، متوجه واقعيات مي شدم كه دوست ندارم به آن ها فكر كنم.
مثلا بحث دلا ل و دلا ل بازي؟
متاسفانه همين طور است و اين مشكلي است كه فوتبال ايران را بدجوري دچار معضل و نتايج ويران كننده كرده است.
مي گويند در باشگاه استقلا ل اهواز بيش از هر جاي ديگر ردپاي دلا لا ن ديده مي شود درست است؟
من علا قه اي براي صحبت كردن در اين خصوص ندارم و نمي خواهم دوران جديدي كه برايم در عرصه مربيگري فوتبال باز شده است را با اين خاطره ها خراب كنم.
آقاي جلا لي، شما به عنوان يكي از محبوب ترين و با اخلا ق ترين مربيان فوتبال ايران هستيد. اما در زماني كه در يك تيم فعاليت نداريد، صحبت هاي مظلومانه مي كنيد كه اين اظهارات ممكن است به عوامفريبي در بين مردم هم تعبير شود. مثلا تا همين چند وقت پيش مي گفتيد حتي تيم هاي شهرستاني هم من را نمي خواهند. اما حالا با يك تيم متمول شهرستاني قرارداد بسته ايد. اين اظهارنظرهاي شما علت خاصي دارد؟
چرا بايد عوامفريبي كنم و چرا بايد به اين فكر بيفتم؟ سالي كه پاس را قهرمان ليگ برتر كردم، من را كنار گذاشتند و البته مدتي بعد با صباباتري قهرمان سوپرجام شديم. همين فصل قبل هم مي توانستم با استقلا ل اهواز حداقل نايب قهرمان ليگ شوم اما مشكلا ت دروني باشگاه مانع از اين كار شد. اينكه مديران باشگاه ها به دنبال مربيان با صداقت و آينده نگر هستند به اين دليل است كه خود آنها هم از حاشيه ها و مسائل مخرب فوتبال خسته شده اند. من همان زمان هم كه گفتم در تيم هاي شهرستاني هم جايي ندارم بيشتر به وضع موجود و جريانات ويرانگر فوتبال و به خصوص باشگاه ها اعتراض كردم. الا ن هم اگر با باشگاه فولا د خوزستان قرارداد بسته ام به دليل اين است كه مديران اين باشگاه نحوه كار و برنامه ريزي من در تيم همشهري را ديده اند و با ديد باز نسبت به قرارداد با من اقدام كرده اند.
اعتمادبه نفس شما مثال زدني است...
نه، بحث اين چيزها نيست. شما نگاه كنيد من در اين فوتبال هم كارنامه دارم، هم پايم را از دايره اخلا ق بيرون نگذاشته ام و هم سازندگي و پشتوانه سازي را رها نكرده ام. بسياري از بازيكنان گمنام اما مستعد تيم پاس مثل منيعي، برهاني، رودباريان و ديگران را ببينيد كه الا ن در تيم هاي بزرگ بازي مي كنند و البته ملي پوش هم هستند. پس فكر مي كنم من در اين فوتبال سهم خود را ادا كرده ام و البته بيشتر از اين هم بايد در خدمت فوتبال كشورم باشم.
اما شما در دومين سال حضورتان در تيم پاس نتايج خوبي نگرفتيد و تيم قهرمان فصل قبل حتي تا نزديك قعر جدول هم پيش رفت.
آن موقع هم مسائل دروني باشگاه و فشارهايي كه به من وارد مي شد ناكامي پاس را به همراه داشتند. در حالي كه من همان سال هم مي توانستم پاس را در حد يك مدعي بسازم، آن هم در شرايطي كه چند مهره ارزشمند تيم را از دست داديم.
يعني با اين شرايط فقط مسائل دروني ومديريتي باشگاه را مهم مي دانيد و هنر مربيگري را در اولويت دوم قرار مي دهيد؟
اصلا ، اين دو عامل مكمل هم هستند و به تنهايي كاربرد ندارند. اما اينكه طرح ها و برنامه هاي من تنها به دليل مشكلا ت دروني باشگاه ها و مسائل مديريتي اجرا نشوند را نمي توانم قبول كنم.
علت اينكه با تيم فولا د تيم همشهري و حتي رقيب استقلا ل اهواز قرارداد بستيد اين نبود كه خواستيد به نوعي پاسخي به مشكلآفريني هاي مسوولا ن استقلا ل اهواز بدهيد؟
نه من به دنبال اين مسائل نيستم. من قبل از اين كه يك مربي باشم، يك معلم هستم و بيشتر بايد ياد بدهم و آموزش در سرلوحه كارم باشد تا اين كه دنبال نتيجه گرايي باشم. الا ن هم مي خواهم در فوتبال خوزستان و خصوصا باشگاه فولاد اثرگذار باشم. چون همه مي دانند خوزستان معدن فوتبال ايران است.
اما فوتبال حرفه اي اين حرف ها را نمي شناسد و ممكن است پس از چند هفته ناكامي از كار بركنار شويد.
چندان مهم نيست. اگر بتوانم به فوتبال و مردم خوزستان كمكي كنم و بشتر به دنبال برنامه ها و طرح هايم باشم، زياد به نتيجه گرايي فكر نمي كنم.
اين ايده شما ممكن است در شهر بشاگرد، شهري (محروم نزديك چاه بهار) كه زماني در آن مدرسه فوتبال راه اندازي كرديد، درست باشد اما در باشگاه متمول فولا د و همچنين در مواجهه با مردم متعصب و علا قه مند خوزستان چندان خريدار ندارد.
عيب فوتبال ما هم همين جاست كه چند هدف را دنبال نمي كنيم. مثلا همان طور كه گفتم من با تيم پاس قهرمان شدم.
همان زمان بازيكنان جوان و مستعدي به فوتبال ايران معرفي شدند كه الا ن در تيم هاي بزرگ و همچنين تيم ملي بازي مي كنند يعني هم نتيجه گرايي و هم پشتوانه سازي.
خوب با اين حساب چه برنامه هايي براي فولاد داريد؟
برنامه هاي خاصي مدنظر دارم كه آن ها را بايد يكي يكي اجرا كنم. فعلا كه اولين مرحله كارم آشنايي با شرايط تيم و شناخت از وضعيت جسماني و فردي بازيكنان فولا د است كه اين مهم را در اردوي تركيه به دست خواهم آورد.
يعني به مديران فولا د قول قهرماني نداده ايد؟
من اهل قول دادن نيستم. چون اگر بر روي يك هدف تمركز كنم، نمي توانم ساير برنامه هايم را عملي كنم بنابراين قول قهرماني نداده ام اما اعلا م كرده ام فولاد را در حد يك مدعي قهرماني مطرح خواهم كرد.
چه قدر به آينده اميدوار هستيد؟
خيلي و به همين دليل بود كه به فولا د آمدم مطمئنم مي توانم در اين تيم كارهاي بزرگي انجام دهم.
و اگر نشد چه؟
فعلا صحبت از نااميدي زود است. من وقتي برنامه دارم و البته پشت سر هم حمايت مسوولا ن باشگاه باشد بايد در كارم موفق باشم. اكثر اين شرايط فراهم باشند و موفق نشوم، عيب از كار خودم است.
كي قرار است عازم تركيه شويد؟
من بامداد روز دوشنبه به اردوي تيم فولا د در تركيه ملحق مي شوم و تا روز جمعه همراه اين تيم در اين كشور خواهيم بود پس از آن و تا زمان آغاز ليگ نيز به تمريناتمان در اهواز ادامه خواهيم داد.
فولا د در تركيه بازي تداركاتي هم برگزار خواهد كرد يا نه؟
از جزييات برنامه هاي تيم اطلا عي ندارم و بايد به اين تيم ملحق شوم تا از اوضاع و احوال اردو بيشتر اطلا ع پيدا كنم البته مثل اين كه قرار است با يكي دو تيم تركيه اي بازي دوستانه اي برگزار شود كه اين قضيه هم به زودي مشخص خواهد شد.
يك سوال كلي انتقال امتياز تيم هاي مختلف به خصوص تيم هاي تهراني به شهرستان ها از نظر شماخوب است يا نه؟
ببينيد اين مساله مربوط به تصميم گيرندگان رده بالاي استان هاي كشور است و البته مخالفان و موافقان خاص خود را دارد به نظر من توزيع مناسب باشگاه ها در سراسر ايران كار پسنديده اي است و مي تواند رشد فوتبال را به دنبال داشته باشد.
اما مخالفان اين طرح مي گويند نوعي حاضري خوري در فوتبال كشور باب مي شود.
اين نظر هم قابل بررسي است. اما شما توجه كنيد كه گسترش فوتبال در همه شهرها و استان هاي كشور بايد با جاذبه هاي خاص خود همراه شود كه داشتن يك تيم در ليگ برتر از جمله اين جذابيت هاست.
ولي شما گفتيد كه با نتيجه گرايي مخالف هستيد.
من نگفتم مخالف نتيجه گرايي هستم بلكه با نگاه تك محوري و يك سويه مخالفم. در همين قضيه انتقال تيم ها به ساير استان ها اگر اين كار در سطح ليگ و دسته اول انجام شود، چندان مورد استقبال قرار نمي گيرد اما در مورد تيم هاي ليگ برتري مساله فرق مي كند.
و فولا د چه طور؟
اين تصميمي بود كه مسوولا ن دو استان خوزستان و اصفهان گرفتند. ضمن اين كه گويا داشتن دو تيم از يك باشگاه آن هم با يك اسم مشابه در ليگ برتر با اساسنامه ليگ حرفه اي مغايرت دارد با اين حال حضور مجدد تيم فولاد در ليگ برتر نتايج قابل توجهي براي فوتبال ايران خواهد داشت.
در مورد تيم ملي هم سوال داريم. ارزيابي شما از حريفان تيم ملي در مرحله دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني چيست؟
هم سخت و هم آسان. ما به غير از بازي اول با عربستان كه آن هم بسار مهم است، دو بازي پشت سر هم در تهران مقابل كره شمالي و امارات برگزار خواهيم كرد و روي كاغذ مي توانيم حداقل چهار امتياز از اين دو بازي كسب كنيم. اما اين روي آسان قضيه است در آن سو بايد در نظر داشت كه حريفان تيم ملي همه قوي هستند و حتي كره شمالي و امارات را هم نبايد دست كم گرفت.
با اين حساب به جام جهاني مي رويم يا نه؟
اگر حساب شده و با برنامه پيش برويم صد در صد مي رويم. اما اگر به حداقل ها دلخوش كنيم و مثلا بگوييم با فلا ن امتياز راهي جام جهاني خواهم شد، اين كار ما را مشكل مي كند. شنيده ام كادر فني تيم ملي و همچنين مسوولا ن فدراسيون فوتبال گفته اند با 7، 8 امتياز راهي جام جهاني مي شويم. اين نوع نگاه براي ما خطرناك است و بايد تا آخرين بازي به دنبال اجراي طرح هاي صعود به جام جهاني باشيم.
حاشيه ها چه قدر به عدم صعود تيم ملي به جام جهاني كمك مي كنند؟
متاسفانه حاشيه هاي تيم ملي كم نيستند و خصوصا علي دايي را گرفتار خود كرده اند. البته خدا را شكر دايي مربي توانمندي است كه در اداره تيمش با اقتدار عمل مي كند. اما به هر حال نبايد از حاشيه ها غافل شد و خطر آن ها را در راه عدم صعود تيم ملي به جام جهاني حس كرد.
فكر مي كنيد بدون علي كريمي، وحيد هاشميان، رحمان رضايي و مهدي مهدوي كيا به مشكل برنمي خوريم؟
من به اين مساله كه اين بازيكنان چرا از تيم ها دور مانده اند كاري ندارم اما مطمئنم خلا » آنها براي تيم ملي مشكل ساز خواهد شد.
به عنوان سوال پاياني خصوصيات اخلا قي و حتي فني شما با افشين قطبي تقريبا يكي است به نظرتان بازگشت قطبي به پرسپوليس كار درستي بود يا خير؟
بالاخره اين تصميمي بود كه مربي بزرگي مثل قطبي گرفته است و اميدوارم فصل بعد هم در پرسپوليس موفق باشد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن