تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816600529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با ايسنا تشريح شد؛ راه‌هاي لازم براي رسيدن اصلاح‌طلبان به وحدت از سوي نجفقلي حبيبي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در گفت‌وگو با ايسنا تشريح شد؛ راه‌هاي لازم براي رسيدن اصلاح‌طلبان به وحدت از سوي نجفقلي حبيبي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها با اشاره به اين‌كه " اصلاح‌طلبان متشكل از طيف‌هاي مختلفي هستند" گفت: به دليل همين گستردگي طيف‌ها، وحدت اصلاح‌طلبان مشكل ولي دست يافتني است.

نجفقلي حبيبي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) تصريح كرد: امروز همه فهميده‌اند كه بايد به مساله وحدت به عنوان يك اصل اساسي توجه كنند؛ چراكه خود مساله وحدت يك اصل است و اگر آن را از دست بدهند، خيلي مسايل ديگر از دست خواهد رفت.

وي مساله اولي كه بايد مورد توجه قرار بگيرد را حفظ وحدت عنوان و تاكيد كرد: پس از اين وحدت بايد تلاش كنند كه هر تصميمي مي‌خواهند بگيرند به گونه‌اي باشد كه به وحدت آسيب نخورد؛ چراكه ممكن است بخواهند راجع به مسايل گوناگون تصميم بگيرند و عده‌اي نپذيرند و وحدت به هم بخورد.

وي ادامه داد: اصل اساسي، وحدت است، اگر اين را قبول داشته باشيم بايد ببينيم بر چه محورهايي مي‌توانيم توافق كنيم، مثلا اين‌كه آيا مي‌خواهيم در انتخابات رياست جمهوري شركت كنيم يا نه؟ ممكن است كساني بگويند با توجه به آن‌چه در انتخابات مجلس رخ داد، شرط‌هايي براي شركت در انتخابات خواهيم داشت يا حتي بگويند اصلا شركت نخواهيم كرد؛ اينجاست كه بايد مراعات وحدت را مدنظر قرار دهيم و به گونه‌اي وارد بحث انتخابات شويم كه آن وحدت به هم نخورد.

اين عضو انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها با تاكيد بر اجماع اصلاح‌طلبان تصريح كرد: بايد سعي كنيم كه اجماع حاصل شود؛ اگر مي‌گوييم شركت كنيم يا نكنيم يا مثلا شركت كردن ما مشروط باشد، به هر حال بايد اجماع باشد، تجربه‌هاي گذشته نشان داده است كه به هيچ وجه نبايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه نتوانيم وحدت خود را حفظ كنيم.

وي محور ديگر وحدت اصلاح‌طلبان را بحث تعيين كانديداي رياست جمهوري دانست و عنوان كرد: چون اصل را بر وحدت قرار داده‌ايم بايد بحث‌هاي زيادي براي تعيين كانديداي مورد نظر انجام دهيم، اگر در مساله اول يعني اصل شركت در انتخابات توافق باشد كه به طور مشروط يا مطلق شركت كنيم، آن وقت بايد بحث‌هاي زيادي شود تا در محور دوم هم به وحدت برسيم. اين انتخاب نيز بايد مرحله‌اي باشد و راه را طوري تعريف كنيم كه اگر فرد مورد نظر اول نشد، نفرات بعدي به صحنه بيايند و در هر صورت هم اين كار با اكثريت آراء انجام شود و اگر هم عده‌اي قبول ندارند به خاطر همان اصل وحدت، بپذيرند.

حبيبي بر وجود برنامه به عنوان محور بعدي وحدت تاكيد كرد و گفت: اگر مي‌خواهيم در انتخابات شركت كنيم بايد اصول كلي برنامه را رعايت كنيم. يكي از مسايل اساسي براي اصلاح‌طلبان اين است كه به تدريج هم خود و هم جامعه را به سمت برنامه‌ها سوق بدهند و نه اشخاص؛ يعني محورفعاليت‌ها برنامه باشد. مدت‌هاست كه اين كار انجام مي‌شود ولي هنوز به مرحله كمال نرسيده است كه مردم عادت كنند به برنامه راي دهند و نهادها و گروه‌هاي سياسي هم عادت كنند كه برنامه بدهند نه اين‌كه به اشخاص تكيه و قهرمان‌سازي و قهرمان‌پروري كنند.

وي ادامه داد: اين‌ها مسايلي است كه بايد محور گفت‌وگو باشد كه البته همگي بايد حول محور وحدت حركت كنند، معني اين حرف اين است كه نبايد به هيچ تصميم و بحثي دامن زد تا موجب اختلاف ‌شود و وحدت را از بين ببرد. هر پيشنهادي كه مطرح مي‌شود بايد به گونه‌اي باشد كه همه با آن موافق يا مخالف باشند و اصل اول يعني وحدت حفظ شود.

وي مهم‌ترين دغدغه اصلاح‌طلبان را منافع ملي و مصالح عالي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي عنوان كرد و افزود: در حال حاضر تا حدودي دچار مشكل هستيم و فكر مي‌كنيم كه بايد طوري حركت كنيم كه منافع ملي و حيثيت و هويت نظام جمهوري اسلامي كه در شان ملت ايران وانقلاب اسلامي است، حفظ شود.

وي درباره وجود انگيزه‌هاي وحدت در بين اصلاح‌طلبان نيز اظهار كرد: تا جايي كه من اطلاع دارم، انگيزه‌هاي وحدت در بين اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ حوادث تاريخي و اتفاقات گذشته، اصلاح‌طلبان را بيش از قبل متوجه اهميت مساله اتفاق نظر و وحدت كرده است و علاقمندند كه تلاش كنند تا تفاهمي در مورد مسايل پيدا كنند تا وحدت آسيب نبيند. اين‌كه ائتلاف ‌اصلاح‌طلبان مدتي است شكل گرفته مبين همين احساس نياز و فهم عميق اين مساله است.

وي تصريح كرد: البته بحث‌ها هميشه پيش مي‌آيد و ممكن است گفت‌وگو و جدال شود ولي اين اشكالي ندارد؛ چراكه در بحث و گفت‌وگو و جدال است كه حقيقت مسائل روشن مي‌شود و در جريان طرح ديدگاه‌هاي مختلف و گفت‌وگو مي‌توان به يك تفاهم جمعي رسيد؛ با انتقاد نكردن و مطرح نكردن ديدگاه‌ها چيزي حل نمي‌شود و به محض مطرح شدن يك ديدگاه هم نبايد از آن به عنوان اختلاف حكم كنيم؛ چراكه طرح ديدگاه‌ها زمينه‌اي است براي رسيدن به تفاهم.

انتهاي پيام
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن