تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819576984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست وزيران خارجه عضو سازمان شانگهاي با صدور بيانيه‌اي پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست وزيران خارجه عضو سازمان شانگهاي با صدور بيانيه‌اي پايان يافت
سياسي. اجلاس شانگهاي . دوشنبه . بيانيه پاياني
دوشنبه - نشست وزيران امور خارجه عضو دايم سازمان همكاري شانگهاي در شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان روز جمعه با صدور بيانيه‌اي پايان يافت .

به گزارش ايرنا،در اين نشست يك روزه كه باحضور وزيران خارجه چين ، روسيه ، قرقيزستان ، تاجيكستان و معاونان وزيران خارجه ازبكستان و قزاقستان برگزار شد، دستور كار و اسناد اجلاس آتي سران اين سازمان در اوايل شهريور ماه در تاجيكستان بررسي و تدوين شد.

در بيانيه پاياني اين نشست آمده است: شركت‌كنندگان در زمينه مسائل مهم بين‌المللي تبادل نظر كرده و درباره راهكارهاي تقويت ثبات و امنيت در منطقه موضع مشترك داشتند و بر نزديكي رويكرد اعضاي سازمان براي حل مسائل كليدي تاكيد كردند.

اين بيانيه مي‌افزايد: شركت‌كنندگان با رضايت از اقدامات انجام شده در چارچوب توافقات و اسناد امضاشده در نشست سال گذشته سران كشورهاي عضو در بيشكك تسريع در گسترش روابط و همكاري‌ها را ضروري مي‌دانند.

وزيران خارجه كشورهاي عضو دايم سازمان شانگهاي تدابير اتخاذ شده اين سازمان در زمينه تامين امنيت، بخش روابط خارجي ، اقتصادي ، تجاري ، فرهنگي و نيز بشردوستانه را مهم و موثر خواندند.

دراين بيانيه با اشاره به اوضاع افغانستان بعنوان يك موضوع مهم برلزوم توسعه همكاري‌ها براي مقابله باقاچاق مواد مخدر و سلاح و عوارض ناشي از آن، مقابله با تروريسم و ايجاد زمينه پيشرفت اقتصادي افغانستان با استفاده از پيشنهادات گروه تماس سازمان با اين كشور تاكيد كردند.

وزيران خارجه سازمان شانگهاي همچنين با تقدير از دولت تاجيكستان و كميته اجرايي سازمان در برپايي اين نشست ابراز اميدواري كردند كه نشست آتي سران سازمان نيز به نحو احسن برگزار شود.

يانگ جيه جي وزير خارجه چين در پايان اين نشست به خبرنگاران گفت :
گسترش همكاري كشورهاي عضو براي حل مسائل بين‌المللي و حفظ ثبات منطقه اي از اهداف مهم سازمان است و اين اهداف پيگيري و اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به اجلاس آينده سران سازمان در دوشنبه افزود: موضوعات عمده مورد بحث در اين اجلاس تلاش براي رشد اقتصاد منطقه‌اي و همكاري موثر با جامعه جهاني است .

وي اضافه كرد: كشورهاي عضو سازمان توسعه روابط با كشورهايي را كه با اين سازمان منافع مشترك دارند، در اولويت قرار مي‌دهند.

عدنان قرابايف وزير امور خارجه قرقيزستان نيز بر لزوم تعميق روابط كشورهاي عضو سازمان و اجراي بدون شرط توافقات به دست آمده تاكيد كرد.

وي گفت: قرقيزستان در اين نشست لزوم تعميق همكاري‌ها براي حل مسائل مربوط به بهره برداري از ذخاير آب و انرژي منطقه آسياي مركزي، تاسيس كنسرسيوم بين‌المللي در اين زمينه و تشكيل كريدور حمل و نقل بين كشورهاي منطقه را مورد تاكيد قرار داد.

وي افزود: كشورهاي عضو سازمان اين نكته مهم را درك كرده‌اند كه وحدت نظر در مورد حل مشكلات منطقه‌اي زمينه مناسبي را براي پيشرفت همه كشورهاي عضو فراهم مي‌كند.

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز تدوين اسناد جهت ارائه به اجلاس سران را از دستاوردهاي مهم اين نشست خواند و گفت : بيانيه سياسي كه امروز با اتفاق آرا تصويب و براي نشست سران ارائه شد، امكانات بيشتري را براي همكاري كشورهاي عضو و ناظر فراهم خواهد كرد.

وي افزود: تصميمات اين نشست زمينه مناسب تري را براي مشاركت كشورهاي عضو ناظر سازمان شانگهاي در اجراي برنامه‌هاي مشترك ايجاد مي‌كند.

جمهوري اسلامي ايران ، هند، پاكستان و مغولستان كشورهاي عضو ناظر سازمان شانگهاي هستند.
 جمعه 4 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن