تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816888599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

238 ميليارد ريال صرف ايجاد زيرساختها در منطقه اقتصادي پيام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 238 ميليارد ريال صرف ايجاد زيرساختها در منطقه اقتصادي پيام مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پيام ، حجم قراردادهاي منعقده براي اجراي زيرساختهاي لازم در اين منطقه را 238 ميليارد و 300 ميليون ريال اعلام كرد.


محمدعلي محبي امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ علاوه بر اين 44 ميليارد و 386 ميليون ريال براي احداث يك پست برق 20/63 كيلو ولت اختصاصي منطقه خواهد شد.
وي با بيان آنكه يك مگاوات برق مورد نياز‌ منطقه ويژه اقتصادي پيام واقع در مهرشهر كرج در استان تهران، در حال حاضر به صورت موقت توسط شركت برق تامين شده است،‌ ابراز اميدواري كرد:‌ اين پست برق كه تاكنون حدود 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است خردادماه سال آينده مورد بهره برداري قرار گيرد.
وي افزود: ‌احداث تاسيسات زيربنايي شامل شبكه توزيع آب،‌ شبكه جمع آوري فاضلاب و‌ شبكه گازرساني از ديگر برنامه هاي در دست اجراي منطقه ويژه اقتصادي پيام است.
وي احداث ساختمان گمرك پيام را از ديگر پروژه هاي در دست اجراي منطقه ويژه اقتصادي عنوان كرد و گفت:‌ هزينه احداث اين پروژه كه تاكنون حدود 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته،‌ حدود چهار ميليارد ريال پيش بيني شده است.
وي در همين ارتباط از تلاش براي افزايش انبارهاي مسقف اين منطقه خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر در اين منطقه 6 هزار متر انبار مسقف و چهار هزار متر انبار روباز وجود دارد كه قرار است مجموع انبار مسقف اين منطقه به 20 هزار متر و انبار روباز آن به 10 هزار متر افزايش يابد.
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پيام، نقش پشتيباني مالي را در رسيدن به اهداف مطلوب در اين منطقه و تحقق كل سرمايه گذاري مهم دانست و تاكيد كرد:‌ حمايت مالي از جمله جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي براي ايجاد زيرساختها در اين منطقه در اولويت قرار دارد.
محبي با اشاره به انتظارات اين مجموعه از دولت در خصوص شفاف شدن قوانين و مقررات و پشتيباني در ايجاد زيرساختها جهت توسعه اين منطقه،‌ گفت:‌ اين اعتقاد كه مناطق ويژه بايد خود درآمد كسب و هزينه كنند را نمي توان به همه مناطق تعميم داد.
وي اضافه كرد:‌ پتانسيل ها و ظرفيتهاي مناطق با هم متفاوت است و هر كدام سرمايه گذاري هاي خاص خود را نياز دارد.
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پيام تصريح كرد: بايد به سمتي حركت كنيم تا دولت هزينه هاي ايجاد زيرساخت در مناطق ويژه و آزاد را نه تحت عنوان كمكهاي بلاعوض بلكه با رويكرد مشاركتي و وام هاي طولاني مدت پرداخت كند.
وي گفت: ‌عدم وجود سيستم برق رساني و ساير زيرساختها سبب عدم استقبال سرمايه گذاري درمناطق ويژه و آزاد مي شود در حالي كه دولت مي تواند در اين زمينه كمكهاي مناسبي ارايه دهد و به صورت وام هاي طولاني مدت از محل درآمدهاي همان مناطق دريافت كند.
محبي وسعت كل منطقه ويژه اقتصادي پيام را سه هزار و 600 هكتار عنوان كرد و گفت: با وجودي كه در فاز اول قصد ايجاد زيرساختهايي چون آّب، ‌برق، ‌گاز و تلفن و ديگر تاسيسات را داشتيم اما به علت كمبود نقدينگي فعاليت خود را در حدود 40 هكتار براي فاز اول محدود كرديم.
وي كه مديرعامل شركت خدمات هوايي پيام نيز است،‌ گفت:‌ شركت خدمات هوايي كه 50 درصد سهام آن متعلق به شركت مخابرات و 50 درصد ديگر متعلق به شركت پست جمهوري اسلامي ايران است تمام ويژگي هاي خاص يك فرودگاه را دارد.
وي با بيان آنكه ‌تمام خدمات فرودگاهي نظير تاييد گذرنامه و گمرك در اين فرودگاه انجام مي شود،‌ اظهار داشت:‌ از آنجا كه ماموريت اين فرودگاه،‌ مديريت حمل بار است،‌ تاخيرهايي را كه معمولا در اين فرودگاههاي كشور اتفاق مي افتد،‌ در اينجا شاهد نيستيم.
به گفته وي،‌ اين شركت با داشتن پنج فروند هواپيماي ملكي و 2 فروند بالگرد در زمينه هاي جابه جايي بار و پشتيباني از سكوهاي نفتي فعاليت مي كند.
وي (هاب پستي)‌را ديگر فعاليت اين شركت هوايي عنوان كرد و افزود:‌ در حال حاضر صد درصد محمولات پست هوايي داخلي و خارجي كشور را اين شركت جابه جا مي كند.
محبي مساحت ساختمان هاب پستي را 21 هزار مترمربع با مجموع هفت هزار و 700 مترمربع ساختمان اداري و سالن هاي هاب پستي عنوان كرد و گفت:‌ هزينه ساخت اين هاب كه تاكنون 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته 5/33 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي منظور از هاب پستي را پست لجستيك عنوان كرد و گفت: اين پست نه تنها قادر به حمل يك محموله پستي است بلكه به اين معناست كه يك شركت محصولات خود را در منطقه ويژه اقتصادي پيام دپو كرده و منطقه بارانداز آن مي شود و بنا به سفارش صاحب كالا، توليدات حاصل از كالاها را به كشورهاي مختلف صادر مي كند.
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پيام با بيان آنكه با اجرايي شدن اين مركز از ميزان هزينه، حجم بار ارسالي در مقصد اوليه به ميزان زيادي كاسته خواهد شد، گفت: دارا بودن منطقه ويژه اقتصادي يكي از لازمه هاي ايجاد هاب پستي است تا قوانين و مقررات گمركي سرزمين اصلي بر آن مترتب نباشد در همين راستا اين منطقه در سال 2005 ميلادي مجوز ايجاد هاب پستي را از اتحاديه جهاني پست اخذ كرد اما متاسفانه به علت مشكلات مالي، اين پروژه متوقف شد اما در خرداد امسال با حضور مقام هاي محلي عمليات اجرايي آن آغاز شد.
وي پيش بيني كرد: اين پروژه كه تاكنون 25 درصد پيشرفت فيزيكي داشته نيمه اول سال آينده به بهره برداري برسد.
محبي با بيان آنكه در حال حاضر يك هاب پستي در سنگاپور وجود دارد و فعاليتهاي براي راه اندازي آن در دهلي نو و امارات صورت گرفته است، افزود: ايران اولين كشور در بين جمهوري هاي آسياي ميانه ، قفقاز و كشورهاي تركيه و ديگر اعضاي اكو است كه داراي هاب پستي است.
وي افزود: طبق برآورد مشاور خارجي در صورتي كه هر سه فاز اين هاب تكميل شود،‌درآمد پنج سال اول ناشي از فعاليت آن يك ميليارد و 100 ميليون دلار خواهد شد.
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پيام گفت: جدا از مشكلات اقتصادي، موازي كاري و يا برخي قوانين و مقررات دست و پاگير و يا متناقض اجازه نمي دهد مناطق آزاد و ويژه با همان سبك و روشي كه در ساير مناطق ويژه و آزاد موفق جهان وجود دارد فعاليتهاي خود را توسعه دهند.
وي ارزش واردات انجام شده از اين فرودگاه را در طول سال 86 افزون بر 184 ميليارد و 297 ميليون و 214 هزار ريال عنوان كرد و گفت: عمده واردات را گوشت، چاي، برنج،‌ گندم، جو،‌ذرت، روغن خوراكي، شكر، مواد شيميايي، محصولات صنايع شيميايي، مواد اوليه پلاستيك، انواع كود شيميايي، آهن آلات، چوب و اشياي چوبي و انواع نخ تشكيل مي دهد.
وي گفت:‌در اين مدت نيز يك ميليارد و 167 ميليون و 47 هزار ريال انواع محصولات باغي نظير انار، پرتغال، نارنگي، ليمو و ساير مركبات، خربزه و طالبي، سيب درختي، گوجه فرنگي ، ساير ميوه هاي تازه و تره بار و سبزيجات از اين فرودگاه به خارج از كشور صادر شده است.
اقتصام ** 1558 **‌
 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن