تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816522335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن رضايي:انقلاب نيازمند گفتمان ششم ‌است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محسن رضايي:انقلاب نيازمند گفتمان ششم ‌است
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بر ضرورت همفكري نخبگان براي تعيين ششمين گفتمان انقلاب اسلامي در پي گفتمانهاي انقلاب،‌جهاد،‌سازندگي،جامعه مدني و عدالت تاكيد كرد و گفت: ‌امروز دولت بايد به سمت مردمي شدن حركت كند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پيش از ظهر امروز در نشست حزب نيك انديشان ايران اسلامي به بيان ديدگاههاي خود در مورد مهمترين مسائل كشور پرداخت.

وي با بيان اينكه در سي سال اخير چند گفتمان به عرصه ظهور رسيد و هر كدام توانست بخشهايي از نياز ما را رفع كند گفت : اولين گفتمان، گفتمان انقلابي بود كه در زمان امام خميني (ره) به ظهور رسيد و باعث واژگون شدن گفتمانهاي استعماري شد و اين گفتمان در سالهاي 56 تا 59 حاكم بود و همه اقشار جامعه از آن حمايت مي كردند.

رضايي با اشاره به اينكه در سالهاي بعد گفتمان جهادي شكل گرفت گفت : گفتماني كه در دوره دفاع مقدس شكل گرفت و هشت سال به طول انجاميد گفتماني بود كه بر آزاد سازي سرزمينهاي ايران و دفاع از آن و حفظ استقلال ملت استوار بود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفتمان سوم را گفتمان سازندگي توصيف كرد و گفت : 5 يا 6 سال نيز اين گفتمان فضاي كشور را در بر گرفت.

رضايي ادامه داد : گفتمان چهارم گفتمان جامعه مدني بود كه هدف اصلي آن توسعه سياسي بود و فضاي سياسي كشور را از انسداد به سمت باز شدن پيش برد و امروز هم گفتمان پنجم كه گفتمان عدالت است در كشور حاكم است .هر يك از اين گفتمانها نقاظ ضعف و قوتي دارند كه بايد آسيب شناسي شوند.

وي تصريح كرد : اما امروز نخبگان بايد براي جامعه ما گفتمان جديدي را توليد كنند چون امروز جامعه ما با مشكلات زيادي مواجه است، يكي مشكلات روزمره و ديگري مشكلات پيش روي آينده است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد : امروز هم در عرصه سياست و هم در عرصه اجتماع شاهد واگرايي هستيم بنابراين نيازمند به يكپارچگي بيشتر هستيم.

وي از مشكلاتي چون عدم روحيات اخلاقي، كمبود اعتماد، صداقت و پيوندهاي اجتماعي در عرصه جامعه ومشكلات اقتصادي از جمله تورم و بيكاري به عنوان مشكلات مهم جامعه نام برد.

رضايي اظهار داشت : موقعيت آينده ايران در روند جهاني سازي يكي از مشكلات است و اين سئوال مطرح است كه آيا جامعه و نظام ما از نظر سياسي در دهه هاي آينده از توسعه يافتگي و ثبات و امنيت قابل قبولي برخوردار خواهد بود؟‌

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : نيازمند گفتمان جديدي هستيم كه بتواند ما را به سمت آينده هدايت كند به خصوص اينكه ما امروز با يك تصميم ملي در نظام مواجه هستيم يعني خروج از روزمرگي توسط سند چشم انداز.

وي با بيان اينكه در دوره انتقال موضوع اساسي جامعه ما از دولت و نهادهاي سياسي به عرصه اجتماع منتقل مي شود گفت : كساني كه مي خواهند از موضع دولت به سازندگي، جامعه مدني و عدالت نگاه كنند نتيجه اي جز دولتي كردن جامعه به دست نخواهند آورد.

رضايي افزود : اگر ديروز به دنبال ساخت نهادهاي سياسي بوديم امروز بايد در پي ساخت نهادهاي اجتماعي باشيم و اگر در گذشته به سمت دولتي شدن پيش مي رفتيم امروز دولت بايد به سمت مردمي شدن حركت كند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره اينكه به نظام جمهوري اسلامي سندي را براي ساخت آينده ايران تصويب كرده است گفت : توسعه يافتگي و هويت دو ويژگي اصلي اين گفتمان تلقي مي شود. البته بايد چند ويژگي ديگر را هم در نظر بگيريم .

رضايي افزود : يكي اينكه صرفا به مسائل روز نپردازيم و آينده نگر باشيم. زماني مردم را به صبر توصيه مي كردند، اما امروز اين امر كافي نيست ما گفتماني را مي خواهيم كه مردم دو سه سال آينده را ببينند و احساس كنند ميلياردها پول نقد براي آيندگان از بين نرفته و در عين حال امروز از آن استفاده مي كنند.

وي گفت : مردم ما نيازمند آن هستند كه در نامزدهاي انتخاباتي خود صداقت را ببينند و اگر شاهد آن باشند كه نامزدها در صدد عوامفريبي هستند شايد سياستها اعمال شود اما در نهايت صداقت قرباني خواهد شد.

رضايي در بخش ديگري از سخنانش گفت : دولتهاي زيادي آمدند و رفتند كه تاريخ در مورد آنان قضاوت خواهد كرد بنابراين ما نيازمند گفتماني هستيم كه در آن رشد همراه با معنويت وجود داشته باشد.

فرمانده اسبق سپاه گفت : من به عنوان يك سرباز انقلاب تنها اين را مي گويم كه نيازمند گفتماني هستيم كه از درون جامعه بجوشد گفتماني كه ملاك آن اخلاق، حقوق و قانون است.
 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن