تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813067134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ایران قهرمان جام جهانی تکواندو شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تيم ملی تكواندو ایران با برتری مقابل اسپانیا، برای دومين بار در این رشته قهرمان رقابت های جام جهانی شد تا اسپانیایی ها نتوانند پس از فتح جام جهانی فوتبال، بر روی سکوی نخست یک جام جهانی دیگر باز بایستند.

برخی خبرگزاری ها این عنوان را سومین قهرمانی ایران دانسته اند اما سایت رسمی فدراسیون تکواندوی ایران با ارائه آمار از تاریخچه رقابت ها، این قهرمانی را پس از قهرمانی سال 2000 در لیون فرانسه، دومین قهرمانی ایران در تاریخ رقابت های جام جهانی عنوان کرده است.

ایران در این رقابت ها با ترکیبی از چهره های با تجربه مثل یوسف کرمی و نفرات جوان حضور یافته بود. پس از خداحافظی هادی ساعی و دیگر چهره های سرشناس تکواندوی ایران، نسل جدید این رشته المپیکی موفق به کسب نتایج خوبی در رقابت های معتبر شده اند.

سرمربیگری تیم ملی تکواندوی ایران در پانزدهمین دوره جام جهانی تکواندو را رضا مهماندوست بر عهده داشت. ميثم باقری،‌ ياسين اكبر نتاج، فرزاد عبدالهی، يوسف كرمی، حسين تاجيک، محمد باقری معتمد ، كوروش رجلی و عليرضا نصر آزادانی اعضای تیم ملی ایران در این دوره از رقابت ها بودند.

در پايان دور مقدماتی نیز ايران به عنوان پر امتياز ترين تيم معرفی شده بود.

این مسابقات در شهر ارومچی کشور چین به انجام رسید و در رقابت پایانی، هوگوپوشان ايران 3-1 اسپانيا را از پیش رو برداشتند.

در اولین مسابقه فرزاد عبداللهی در دیداری نزدیک حریفش را 7 بر 6 از پیش رو برداشت. در دومین بازی، حسين تاجيک 8 بر 3 به برتری رسید.

در نبرد سوم، ميثم باقری که در رقابت سرگروهی مقابل ترکیه به صلاحدید مربیان از انجام مبارزه خوددداری کرده بود، 10 بر 2 مغلوب حريف شد تا تنها پیروزی اسپانیا رقم بخورد.

در آخرین مسابقه محمد باقری معتمد 4 بر 1حريف خود را شكست داد تا تيم ايران فاتح این دوره از رقابت ها شود. باقری معتمد مرد طلایی تکواندوی ایران در رقابت های جهانی 2009 کپنهاگ است.

تکواندوکاهای ایران قبل از غلبه بر اسپانیا، موفق شدند تيم‌های روسيه، اردن و قزاقستان را از پیش رو بردارند.

تیم ملی تکواندوی ایران در مرحله دوم مجدداً روسيه را شکست داد تا حریف ترکیه در دیدار نیمه نهایی شود. این بازی را هم ایران 3-1 به سود خود خاتمه داد.

محمد باقری معتمد، يوسف کرمی و کوروش رجلی تکواندوکاهای پیروز تیم ایران مقابل ترکیه بودند.

در ديگر ديدار نيمه نهایی، تیم قدرتمند اسپانيا مقابل کره جنوبی پیروز شد تا رقیب ایران در نبرد پایانی باشد.

تيم ملی زنان ايران هم در اين دوره از رقابت‌ها حضور داشت و كسب يک پيروزی، يك تساوی و يك شكست از دور رقابت‌ها حذف شد.

نتایج ایران در تاریخ جام جهانی تکواندو

*در پنجمين دوره مسابقات كه در سال 1991 در زاگرب برگزار شد ايران با مدال نقره بيژن مقانلو و 2 مدال برنز فريبرزعسگری وعلی رحيم زاده هفتم شد.

*سال 1997 در هشتمين دوره مسابقات در قاهره، ايران يک طلا توسط مهدی بی باک گرفت. فريبرز عسگری دوم شد. محمد زرين كلاه و بيژن مقانلو هم سوم شدند تا ایران عنوان نايب قهرمانی را کسب کند.

*در نهمين دوره مسابقات در سال 1998 که در آلمان برگزار شد، ايران عنوان نايب قهرمانی را با طلای هادی ساعی ، 2 مدال نقره بهزاد خداداد و مهدی بی باک و مدال برنز حسن اصلانی نصیب خود کرد.

*در دهمين دوره در سال 2000 ايران مقام قهرمانی را كسب كرد. دراين مسابقات كه در ليون برگزار شد هادی ساعی و مهدی بی باک قهرمان شدند. فرهاد اصلانی و مجيد افلاكی هم نقره گرفتند.

*در يازدهمين دوره در سال 2001 که در ويتنام برگزار شد ایران به نايب قهرمانی رسید. هادی ساعی و مجيد افلاكی طلا گرفتند. علی تاجيک نقره گرفت. اميد غلامزاده و مهدی بی باک هم سوم شدند.

*در دوازدهمين دوره در سال 2002 در توكيو 3مدال طلا توسط هادی ساعی ، يوسف كرمی و مجيد افلاكی کسب شد. 3 مدال برنز هم فيض الله نفجم ، اميد غلامزاده و بهزاد خداداد گرفتند.

ساعی در توکیو چهارمین قهرمانی اش در جام جهانی را کسب کرد.

*سال 2006 در سيزدهمين دوره در بانكوک، عنوان نايب قهرمانی با 2 مدال طلای فيض الله نفجم و مهدی بی باک ، مدال نقره عليرضا نصر آزدانی و برنز محمد رضا مهدی زاده نصیب ایران شد.

*سال 2009 در چهاردهمين دوره که در باكو و به صورت تيم به تیم برگزار شد، ايران باز هم عنوان نايب قهرمانی را کسب کرد. عليرضا نصر آزادانی، محمد باقری معتمد،‌ هادی افشار، حسين تاجيک، يوسف كرمی، بهزاد خداداد، كوروش رجلی، ميثم باقری، عليرضا شكوری و رضا نادريان در ترکیب تیم ملی حضور داشتند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن