تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820782440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجاب مانند غنچه


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: حجاب مانند غنچه
اعظم بهرامى تتماج

حجاب زمينه بروز ارزش‌هاى واقعى و والاى زن را ايجاد مى‌كند. در زمينه‌هاى اجتماعى حافظ امنيت و شخصيت و احترام وى مى‌باشد. زنى كه به عفت و پاكدامنى و حيا و حجاب شناخته شد،هرگز مورد بى‌حرمتى و آزار و طمع ديگران قرارنخواهد گرفت. حجاب مانع از ايجاد جاذبه‌هاى جنسى زن و نمايان شدن زيبايى‌هاى ظاهرى او مى‌شود.

اين بدان معناست كه ديگر نبايد به او به چشم يك ابزار براى مطامع گوناگون نفسانى نگاه كرد. ارزش واقعى يك زن، به ظاهر و دانستن جاذبه‌هاى جنسى او نيست، بلكه به كمالات روحى و توانايى‌ها و قابليت‌هاى ديگر اوست.

امام علي(ع) نيز در نهج‌البلاغه ميزان قوام در بقاى شخصيت و احترام و امنيت زن را بسته به ميزان حجاب او مى‌داند و مى‌فرمايد به درستى كه حجاب براى حفظ آنان بهتر است. نهج‌البلاغه نامه3

آيت‌الله حائرى شيرازى در كتاب تمثيلا‌ت خود براى حجاب تمثيلاتى را آورده است كه در اين مجال به آن مى‌پردازيم.

غنچه

غنچه تا غنچه است در حجاب است هيچ‌كس هوس چيدن آن را نمى‌كند. اما همين كه باز شد و حجاب خود را كنار زد، آن را خواهند چيد. وقتى هم كه چيدند چند روزى ممكن است در جاى مناسب قرارش دهند اما ديرى نمى‌پايد كه پژمرده و پرپر مى‌شود و آن را در سطل زباله‌ مى‌ريزند.

خانم‌ها هم تا در حجاب هستند، همانند غنچه‌اند، هيچ‌كس دست طمع و تصرف به سمت آنها دراز نمى‌كند اما همين كه اين حجاب را كنار گذارند، مورد طمع ديگران واقع خواهند شد.

شيشه عطر و سر آن

تا زمانى كه سر شيشه عطر بسته است،‌عطر داخل آن هم محفوظ خواهد بود، ولى به محض اينكه چند ساعتى سر شيشه عطر برداشته شود،‌عطر داخل آن مى‌پرد و تنها شيشه خالى بدون عطر مى‌ماند كه كسى بدان ميل ندارد.

حجاب همانند سر شيشه عطر است كه بوى خوش و حلاوت، شادابى زنان را حفظ مى‌كند و با برداشتن حجاب، آن زيبايى‌ها و حلاوت از بين مى‌رود. رمز زيبايى زن‌هاى مسلمان هم همين حجاب است.

ميوه پوست كنده

تا ميوه‌اى پوست بر تن دارد، مدت‌هاى زيادى دوام خواهد داشت ولى اگر وقتى پوست ميوه‌اى گرفته شود، بيش از دقايقى دوام نخواهد داشت و حتى بى‌احترامى به مهمان است كه قبلا ميوه‌اى را پوست بكنند بعد در مقابل مهمان بگذارند.

حجاب همانند پوست ميوه است كه حافظ سلامت و تازگى ميوه است و تا زمانى كه زن‌ها اين حجاب و عفت را دارند، از طراوت و زيبايى و تازگى و سلامت بهره‌مندند ولى برداشتن حجاب همان و از بين رفتن سلامت و زيبايى هم همان.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن