تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820240668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه‌
آمادگي ايران براي توسعه روابط با جمهوري دومينيكن‌

رئيس جمهور با اشاره به روابط رو به گسترش ايران و دومينيكن اظهار اميدواري كرد كه با اراده سياسي مسئولان بلندپايه دو كشور، پيوندهاي دوستي دو ملت هرچه محكم‌تر شود.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر ديروز به هنگام دريافت استوارنامه سفير جديد اكرديته جمهوري دومينيكن در ايران، آمادگي كشورمان را براي انتقال تجربيات خود در زمينه‌هاي مختلف علمي، صنعتي و كشاورزي با جمهوري دومينيكن اعلام كرد.

، سفير جديد اكرديته جمهوري دومينيكن نيز در اين ديدار با بيان اين كه دوره جديدي از روابط ايران و دومينيكن آغاز شده است، گفت: در مدت مأموريت خود تلاش خواهم كرد پيوندهاي دوستي دو ملت هر چه بيشتر تقويت شود و توسعه يابد.

‌اقامه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني‌

نماز عبادي و سياسي جمعه اين هفته تهران در بيست و نهمين سالروز اقامه اولين نماز جمعه در تهران به امامت آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني اقامه مي‌شود.به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران، در اين مراسم كه از ساعت 11 و 45 دقيقه با تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد، در دانشگاه تهران آغاز مي‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمين تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سي‌و پنجمين سري از سلسله مباحث سيره نبوي را ايراد مي‌كند.‌

معرفي صمصامي براي تصدي پست وزارت اقتصاد

حسين صمصامي سرپرست كنوني وزارت امور اقتصادي و دارايي به زودي قرار است از سوي رئيس‌جمهوري به عنوان وزير پيشنهادي اين وزارتخانه به مجلس معرفي شود.

به گزارش ايرنا، اقدامات مثبت صمصامي در طول مدت سرپرستي اين وزارتخانه و برنامه‌هاي ارايه شده از سوي وي، باعث شده است تا از ميان گزينه‌هاي مطرح در هفته آينده از سوي رئيس‌جمهوري به مجلس شوراي اسلامي معرفي شود.صمصامي سه ماه پيش به عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي جايگزين داود دانش جعفري وزير پيشين اين وزارتخانه شد.

تكذيب يك خبر

دفتر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با صدور اطلاعيه‌اي خبر خبرگزاري فارس مبني‌بر شام انتخاباتي خاتمي و هاشمي را تكذيب كرد.‌

در اطلاعيه مسئول دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده است:‌

در پي انتشار خبري كذب در خبرگزاري فارس مبني بر كه متأسفانه برخي پايگاه‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها نيز آن را منتشر كرده‌اند به اطلاع مي‌رساند كه اين خبر از اساس كذب محض بوده و نيت و هدف منتشركنندگان چنين شايعه خودساخته‌اي قابل تأمل و پيگرد قانوني است.

بار ديگر ضمن تكذيب برگزاري چنين مراسمي در منزل آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، از رسانه‌هاي همگاني خواست قبل از درج اخبار، از صحت و سقم آن اطمينان حاصل كنند.

زنداني تعدادي از اعضاي گروهك منافقين‌

گروهك منافقين براي جلوگيري از بازگشت اعضاي خود به ايران آنها را زنداني مي‌كند.‌روزنامه البينه چاپ بغداد با اعلام اين خبر به نقل از منابع آگاه نوشت: گروهك منافقين هريك از اعضاي خود را كه تلاش كند از اين گروهك جدا شده و به ايران بازگردد در بازداشتگاهي كه در مقر اشرف داير كرده است زنداني مي‌كند.

البينه افزود: در اين زندان كه سردم نام دارد ده‌ها نفر كه تلاش داشتند به ايران بازگردند زنداني هستند.‌

ديدار آيت‌الله جنتي از اندونزي‌

اعضاي مجلس العلماي كشور اندونزي ديروز با آيت‌الله جنتي و عده‌اي از اعضاي شوراي نگهبان ديدار و گفتگو كردند.‌

به گزارش ايسنا، آيت‌الله جنتي در اين ديدار، ضمن خوش‌آمدگويي به هيات اندونزيايي، بازديد از جمهوري اسلامي را براي علما و شخصيت‌هاي اسلامي كشورهاي مختلف لازم و مفيد دانست.

اعتراض به كاربرد ناقص واژه خليج فارس‌

سفير ايران در چين گفت: موضوع اعتراض ايرانيان مقيم چين به كاربرد واژه ناقص خليج به جاي خليج فارس از سوي برخي مقامات و رسانه‌هاي چيني در حال پيگيري است.‌

دكتر جواد منصوري امروز در گفتگو با ايرنا در پكن اظهار داشت: اعتراض ايرانيان در اين خصوص اقدامي كاملاً بجا و درست بوده و اين موضوع به مقامات وزارت خارجه چين نيز منعكس شده است.

ايرانيان مقيم چين به تازگي در نامه‌اي به سفارت ايران در پكن خواستار پيگيري موضوع استفاده از واژه ناقص و جعلي خليج به جاي عبارت درست خليج فارس از سوي برخي مقامات و رسانه‌هاي چيني شده بودند.

3 وزير پيشنهادي يكشنبه آينده معرفي مي‌شوند

يك عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: رئيس جمهوري به احتمال زياد، وزيران پيشنهادي امور اقتصادي و دارايي، كشور و راه و ترابري را يكشنبه آينده به مجلس معرفي مي‌كند.‌

حميدرضا حاجي بابايي ديروز در گفتگو با ايرنا تاكيد كرد: با توجه به نياز اين وزارتخانه‌هاي مهم و براي استفاده از فرصت‌ها در مجلس، اين سه وزير پيشنهادي همزمان در نامه‌هاي جداگانه به مجلس براي گرفتن راي اعتماد معرفي مي‌شوند. نامه رئيس‌جمهوري روز يكشنبه در مجلس اعلام وصول خواهد شد.

او يادآور شد: در صورت معرفي اين سه وزير پيشنهادي در روز يكشنبه، جلسه بررسي و راي اعتماد به اين سه وزير پيشنهادي 13 مردادماه خواهد بود كه نمايندگان مجلس در اين روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر به بررسي صلاحيت آنان خواهند پرداخت.‌

اجراي طرح ضربتي جمع‌آوري لامپهاي پرمصرف اصناف در تهران‌

شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ براي استفاده صحيح از برق و اصلاح الگوي مصرف بخش تجاري، طرح ضربتي جمع‌آوري لامپهاي رشته‌اي و پرمصرف اصناف را در بازار بزرگ تهران اجرا كرده است.‌

اين طرح در اجراي بند 9 بخشنامه هيات وزيران اجرا مي‌شود و با استقبال بازاريان تهران روبرو شده است.

در اين طرح نمايندگان شركت توزيع نيروي برق براي اطلاع‌رساني به كسبه مراجعه و آنان را دعوت به همكاري در اين طرح مي‌كنند. همچنين با اهداي لامپ كم‌مصرف براي جمع‌آوري لامپ‌هاي پرمصرف مانند گازي، مدادي و رشته‌اي اقدام مي‌كنند.

براساس آمار و اطلاعات موجود نزديك به 500 هزار مشترك تجاري در شهر تهران وجود دارد.متوسط كمبود برق در تهران 500 مگاوات است كه فقط با همكاري بخش اصناف در مصرف هوشمندانه برق مي‌توان قطع برق را به حداقل رساند.

معافيتهاي مالياتي براي حمايت از بخش تعاون اعمال مي‌شود

تا پايان سال جاري 42 ميليون نفر از آحاد جامعه در شش دهك پايين درآمدي از سهام عدالت بهره‌مند مي‌شوند.

به گزارش واحد مركزي خبر محمد عباسي - وزير تعاون از اعمال معافيت‌هاي مالياتي براي حمايت از بخش تعاون پس از اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 خبر داد و گفت: براي تقويت اين بخش علاوه بر ايجاد بنياد توسعه كارآفريني، تعاوني‌هاي مسكن مهر، تعاوني‌هاي توليد، حمايت از تعاوني‌ها و معرفي تعاوني‌هاي نمونه از طريق ادارات كل تعاون هم انجام مي‌شود.عباسي افزود: به زودي بانك توسعه تعاون پس از ابلاغ قانون سياست‌هاي اصل 44 به دولت راه‌اندازي مي‌شود كه 100 درصد دولتي است و در خدمت توسعه تعاون خواهد بود.وي در ادامه اظهار داشت: اقدامات موثري در جهت تبديل صندوق تعاون به بانك تعاون انجام شده است تا بتواند در خدمت توسعه اين بخش قرار گيرد.




 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن