تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816307621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسائل شرعي در اينترنت


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: 1 سؤال: حكم استفاده از اتاق گفتگو (چت كردن) در اينترنت با جنس مخالف چگونه است؟پاسخ: با عدم امن از افتادن به گناه اگرچه به كشيده شدن به آن حرام است.
2 سؤال: نگاه كردن به صفحه اينترنت در زمانى كه انسان روزه مى باشد و يک تصوير غير عادى ظاهر مى شود چه حكمى دارد؟پاسخ: روزه را باطل نمى كند اگرچه شرعاً در مواردى نبايد نگاه كرد.
3 سؤال: موقع كار با اينترنت با تصاوير غير شرعى برخورد مى كنيم تكليف چيست؟پاسخ: به تصاوير مبتذل نبايد با ***** نگاه كند بلكه بدون ***** هم بنابر احتياط واجب جايز نيست.
4 سؤال: نگاه کردن به تصوير خانمها در اينترنت در صورت عريان بودن اگر انسان متاهل باشد و به حرام نيفتد چه حکمى دارد؟پاسخ: نگاه با ***** حرام است و همچنين بدون ***** بنابر احتياط واجب .
5 سؤال: لطفاً حكم چت كردن با شخصى كه از جنسيت او بى اطلاع هستيم را بفرمائيد. در صورت اطمينان از جنسيت چطور؟پاسخ: در هر دو صورت اگر خوف وقوع حرام است جايز نيست .
6 سؤال: گفتگوهاى اينترنتى (چت) بين زنان و مردان يا دختران و پسران نامحرم چنانچه طرف مقابل نه ديده شود و نه صدايش شنيده شود و مكالمات تنها توسط نوشته تبادل گردد را بدانم . در صورت وجود اشكال لطفا بفرمائيد اگر اين گفتگو بدون قصد ريبه و تنها با هدف اشنا نمودن طرف مقابل با اسلام و قرآن يا براى رفع شبهات باشد چگونه است؟پاسخ: اگر ترس وقوع در حرام نباشد جائز است .
7 سؤال: حكم نامه نگارى و يا چت كردن با نامحرم در اينترنت چيست؟پاسخ: با خوف وقوع در حرام جايز نيست .
8 سؤال: چت كردن براى افراد متاهل چه حكمى دارد صرف حرفهاى معمول؟پاسخ: چنانچه همراه با التذاذ نباشد و موجب خوف وقوع در حرام هم نباشد مانعى ندارد .
9 سؤال: در مراجعه به سايتهاى اينترنتى خارجى زياد با موارد خلاف شرع مواجه مى شويم . با توجه به اينكه در مسير تحقيقات و ارتباط با تكنولوژى روز ناچار به استفاده از امكانات اينترنتى مستقيم و با توجه به اينكه اينگونه سايتها نهايتا اثر سوء خود را بر روان انسان مى گذارد؟پاسخ: به عكس هاى مبتذل و موجب مفسده نگاه كردن جايز نيست .
10 سؤال: بنده داراى كافى نت (خدمات اينترنت) هستم . سوال اينست كه درآمد آن از لحاظ شرعى درست است يا خير؟? اين در صورتيكه على رغم كنترل عده اى سوء استفاده كرده و مخفيانه بر روى برخى سايتهاى غير مجاز ميروند در مورد چت كردن چطور؟پاسخ: اگر شما دستگاه را براى ديدن سايتهاى غير مجاز اجازه ندهيد اشكالى بر شما نيست ولى سعى كنيد تا جايى كه مقدور است كنترل نماييد و همچنين در مورد چت.

11 سؤال: چت كردن با زنان غير مسلمان و انجام صحبتهاى تحريک آميز با ايشان چه حكمى دارد آيا مى شود از طريق اينترنت ايشان را به صرف اينكه غير مسلمان هستند مورد سوء استفاده قرار داد؟پاسخ: حرام است.
12 سؤال: نگاه كردن سايتهاى مبتذل چه حكمى دارد؟ چه مرد و چه زن در حالى كه تصاوير مرد و زن در آن مى باشد؟پاسخ: نگاه با ***** جايز نيست و بدون ***** هم بنابر احتياط واجب جايز نيست.
13 سؤال: خريد و فروش اينترنتى جايز است يا خير؟پاسخ: اگر منظور شما اين است كه دو نفر از طريق اينترنت مباشرتاً خريد و فروش را انجام دهند، اينگونه معامله صحيح است و اشكالى ندارد.
14 سؤال: نامه نگارى و چت كردن با نامحرم از طريق اينترنت در دين ما چه حكمى دارد؟پاسخ: اگر ترس كشيده شدن به گناه باشد حرام است.
15 سؤال: آيا نگاه كردن به عكسهاى مبتذل و چت كردن در باره موضوعات مستهجن روزه را باطل مى كنند؟پاسخ: باطل نمى كند.
16 سؤال: شخصى از طريق اينترنت توانسته است كارى كند كه به هنگام خريد كالا به جاى پرداخت پول از كارت اعتبارى خود به حساب موبايل اشخاص ديگر اين پول نوشته شود حال كه وى توقيف شده و مبلغ سرقت وى بسيار مى باشد و مال باخته ها شكايت دارند آيا قطع يد در اين جا جارى است؟پاسخ: گرچه مرتكب حرام شده ولى حد سرقت بر او جارى نمى شود.
17 سؤال: آيا تجارت الكترونيك از نوع بازاريابي اينگونه معاملات درست است ؟پاسخ: حضرت آيت الله اينگونه معاملات را اجازه و تصحيح نمي فرمايند .
18 سؤال: آيا مى توانم درسهاى حوزوى را از طريق اينترنت فرا گيرم ؟پاسخ: اگر از حوزه باشد مانعى ندارد.
19 سؤال: حكم مكالمات اينترنتى و مكاتبه اينترنتى چيست ؟پاسخ: فى نفسه مانعى ندارد.
20 سؤال: آيا شركت در طرح هاى تجارت الكترونيك اشكال دارد ؟پاسخ: حضرت آيت الله اين گونه معاملات را تصحيح و اجازه نمى فرمايند .


(دفتر آيت الله سيستاني)





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن