تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816711528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راز شب کريسمس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تقل از مجله رویداد هفته(شماره های قدیمی)





خيلي سالها پيش و در واقع قرن ها قبل ، در روزگار بعد از ميلاد مسيح ، در يک شب سرد زمستاني پيرمردي از کنار کلبه خانواده فقير و تنگدستي که در برآورده کردن نيازهاي اوليه زندگيشان مانده بودند ، رد مي شد . پيرمرد متوجه تنگدستي اين خانواده و محروميت آنها از مواهب زندگي شد . آن شب برفي ، شب تولد حضرت مسيح (ع) بود و پدر خانواده نتوانسته بود به مناسبت آن شب سور وسات معمولي يک جشن کوچک را براي خانواده اش ترتيب دهد تا شب شادي براي بچه هايش بوجود آورد.. پيرمرد متاثر از اين موضوع متوجه درخت کاج شکسته جنب کلبه شد و تصميم گرفت براي شادي دل کودکان اين خانواده کاري کند ، پس تمام شاخ و برگ هاي اين کاج شکسته را با شکلات و شيريني تزيين کرد و از آن جا رفت. آن خانواده فقير متوجه اين هديه شدند و آن را هديه اي از سوي مسيح مقدس دانستند.

آن پيرمرد بعدها در آيين ها و مراسم سال نومسيحي جاي پيدا کرد و براي بچه ها هديه مي آورد. همان که اکنون به بابا نوئل معروف است. اين ماجرا را که يکي از دوستان مسيحي ارمني تعريف مي کرد ، روشن مي سازد که چرا پيروان مسيح (ع) همه ساله در شب آغاز سال نو ميلادي درخت کاجي را با چراغ هايي تزيين مي کنند. چراغ هايي که يادآور شکلات و شيريني هايي باشند که دل کودکان بي بضاعت را در شب سال نو شاد مي کند. در قرون وسطي اين درخت را درخت زندگي مي ناميدند زيرا هميشه سرسبز است و از سويي ديگر نماد زندگي و روشنايي بود. در آن دوران باور داشتند که سن نيکلاس ، مسيحي بلند مرتبه اي که حامي کودکان بود ، وظيفه توزيع هداياي کريسمس بابانوئل را داشت و از بام خانه اي به بام خانه ديگر مي رفت و از راه لوله بخاري وارد خانه ها مي شد و جوراب هاي رنگي کودکان که برلبه شومينه ديواري و شاخه هاي درخت آويزان بود را پر از هديه و شيريني جات مي کرد.

تا قرن نوزدهم اين هدايا محدودتر و بيشتر اسباب بازي ، يک دست لباس يا روبان سر بود. در کشورهاي اسکانديناوي مردم طبق يک افسانه قديمي در شب ميلاد مسيح يک قطعه هيزم را آتش مي زدند تا مشکلات و گرفتاريهايشان با سوزاندن اين هيزم از بين بروند. درخت کاج در سالهاي نخست توسط سيب هاي سرخ ، گل ، روبان و شمع تزيين مي شد. نام بابا نوئل نيز توسط دکتر مور ، نويسنده قصه هاي کودکان براين شخصيت گذارده شد و جايگزين نام سن نيکلاس گرديد.

مسيحيان ايران که از فرقه گريگوري و منشعب از مسيحيت شرق هستند ، 6 روز بعد از آغاز سال نو ميلادي را روز تولد و تعميد حضرت مسيح (ع) مي دانند در حالي که کاتوليک هاي رومي 6 روز قبل از آن يعني 25 دسامبر را به اين عنوان مي شناسند. مسيحيان ايران از شب سال نو ، کاج را تزيين کرده و آيين هاي ديگري به جا مي آورند و از روز ششم ديد و بازديدها را آغاز مي کنند و کاج تزيين شده را تا آخر بازديدها نگه مي دارند. آنها در شب ششم در خوراک خود از خوردن گوشت قرمز امتناع مي کنند و ضمنا جشن کريسمس را برگزار نمي کنند.

اولين جشن کريسمس برطبق يک تقويم رومي در 25 دسامبر 336 سال پس از ميلاد مسيح برگزار شد و اين بعد از آن بود که مسيحيت در اواخر دهه نخست سده سوم ميلادي به عنوان دين رسمي امپراطوري روم شناخته شد و از آن جايي که روميان باستان جشن هاي ويژه اي را براي الهه روشنايي ، انتهاي فصل شخم وامثال آن برگزار مي کردند ، به برگزاري اين جشن نيز مبادرت ورزيدند و سنت آن را بنا نهادند. در 1100 ميلادي ، کريسمس به عنوان مهمترين جشن مذهبي اروپاييان درآمد و سن نيکلاس سمبلي از تبادل هدايا در بسياري از کشورهاي اروپایی شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن