تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815219463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگهداري از مو آن قدرها هم سخت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: آيا مي خواهيد موهايي زيبا و سالم داشته باشيد؟ چه موهاي شما بلند و مجعد باشد چه كوتاه و صاف، سالم نگه داشتن آن ها به آن دشواري كه شما فكر مي كنيد نيست. اگر چه رژيم غذايي مؤثر براي موها به نوع مو بستگي دارد، اما چند نكته كلي هست كه هر كسي براي داشتن موهايي سالم و درخشان بايستي آن ها را رعايت كند:
o موها را به طور مرتب كوتاه كنيد تا از بروز موخوره جلوگيري شود. (موهاي كوتاه تقريباً هر شش هفته و موهاي بلند هر هشت يا دوازده هفته بايد كوتاه شوند.)
o از شانه هايي كه دندانه زبر دارند استفاده كنيد.
o شانه اي را كه بعضي از دندانه هايش كنده شده دور بيندازيد.
oاز مصرف زياد مواد لخت كنندهِ مو، رنگ ها و فركننده ها خودداري كنيد. مصرف اين مواد و تكرار زياد اين قبيل كارها باعث خشك و شكننده شدن موها مي شود.
o براي موهاي بلندتر از ده سانتيمتر هميشه از نرم كننده ها استفاده كنيد.
o محصولات مراقبت كننده اي را انتخاب كنيد كه با موي شما سازگار باشند.

انواع مو و مراقبت صحيح

موهاي چرب
وجود مقداري چربي روي مو طبيعي است؛ شما براي نگه داشتن مو در وضعيت مطلوب به اين مقدار چربي نياز داريد. اما چربي زياد باعث مي شود كه موها كثيف و ژوليده به نظر برسند. در صورتي كه هم موي سر و هم پوست سرتان چرب است، مطمئن شويد كه از شامپو يا حالت دهنده اي استفاده مي كنيد كه براي شما مناسب است؛ و اگر فقط پوست سر چرب است، شامپوي مخصوص موهاي چرب و نرم كننده مخصوص موهاي خشك را به كار ببريد تا تعادل برقرار شود. براي شست وشوي موهاي چرب به اين نكات نيز توجه كنيد:
O موها را يك روز در ميان بشوييد. ممكن است وسوسه شويد كه آن ها را هر روز بشوييد، اما با اين كار غدد چربي روي پوست سر تحريك مي شود. هر چه موها را بيش تر بشوييد پوست سر چرب تر خواهد شد.
O براي پاك كردن و شامپوزدن موها از نوك انگشتان استفاده كنيد و موها را به آرامي ماساژ دهيد.
موهاي خشك
رنگ زدن يا فركردن مكرر و همين طور گرماي بيش از حد سشوار و ديگر حالت دهنده هاي برقي ساختار مو را ضعيف مي كند و به آن آسيب مي رساند. در معرض آفتاب بودن يا شناكردن در آب استخر داراي كلر نيز مي تواند باعث خشكي و ريزش مو شود. براي نگه داشتن موها به حالت طبيعي اين نكات را رعايت كنيد:
o از نرم كننده ها و شامپوهاي مخصوص موهاي خشك و آسيب ديده استفاده كنيد.
o استفاده از سشوار، بيگودي و... را قطع كنيد يا به حداقل برسانيد.
o براي محافظت از موها، هنگام شناكردن از كلاه ضدآب استفاده كنيد.
o با يك نرم كننده قوي يك بار در هفته موها را تقويت كنيد.

موهاي نرم و لطيف
موهاي كم پشت نبايد مرده به نظر برسند. اين روش هاي ساده را به كار گيريد تا موها پرپشت جلوه كنند:
o موها را يكدست كوتاه كنيد تا پرتر به نظر برسند.
o موها را خيلي بلند نكنيد؛ هر چه موها بلندتر باشند كم پشت تر به نظر مي رسند.
o از حالت دهنده ها در نوك و ساقهِ مو استفاده كنيد؛ نه در ريشه. اين كار از سنگين شدن مو جلوگيري مي كند.
o استفاده از نرم كننده ها به پيشگيري از موخوره و آسيب رسيدن به مو كمك مي كند؛ اما موهاي نازك را كم پشت تر نشان مي دهد.

موهاي پرپشت
بسياري از كساني كه موهاي پرپشت دارند از خشكي مو و خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر شكايت مي كنند. اين مشكل اغلب در اثر شست وشوي ناكافي به وجود مي آيد. مقدار كمي از شامپو روي پوست سر باقي مي ماند كه باعث خشكي و خارش مي شود. بعد از شامپوزدن، موي سر را به مدت طولاني با آب بشوييد تا با اين مشكل مواجه نشويد. در مورد موهاي پرپشت به اين نكات نيز توجه كنيد:
o مو را كوتاه يا بلند نگه داريد؛ با كوتاه كردن، موهاي پرپشت را در كنترل داريم. وزن موهاي بلند نيز باعث مي شود كه آن ها به طرف پايين نگه داشته شوند. اما اگر طول موها متوسط باشد در پايين به هم گره مي خورند.
o موها را به صورت طبقه طبقه كوتاه كنيد تا به هم گره نخورند. به علاوه، آن ها را بيش از اندازه كوتاه نكنيد، زيرا حجم مو زيادتر نشان داده مي شود.
o اگر مو را رنگ مي كنيد، رنگ هاي نيمه دائمي را انتخاب كنيد؛ زيرا در مقايسه با مواد دكلره يا رنگ هاي دائمي اثر پرپشت كنندگي كم تري دارند.

موهاي مجعد
يكي از بزرگ ترين مشكلات افرادي كه موي مجعد دارند، درخشندگي كم موهاست. موي مجعد سطحي ناصاف دارد كه درخشندگي را به خوبي منعكس نمي كند. به همين علت هر چه مو فرتر يا مجعدتر باشد، كدرتر به نظر مي رسد. براي رفع اين مشكل اين نكات را رعايت كنيد:
o از نرم كننده و مرطوب كننده اي استفاده كنيد كه به صاف شدن مو كمك مي كند. اين كار باعث مي شود تا مو نور را بيش تر منعكس كند.
o در حمام از شانه اي استفاده كنيد كه ماده حالت دهنده را به طور يكسان به همه موها برساند.
o يك بار در هفته شامپوي شفاف كننده مصرف كنيد تا كدري مو برطرف شود.
o موها را با آب خنك بشوييد تا شفافيت مو بهتر منعكس شود.
o به آرايشگاه هايي مراجعه كنيد كه خدمات ويژه شفاف كردن مو را ارائه مي دهند.
o بعد از شست وشو، موها را به آرامي با يك حوله ضخيم كه آب را به خوبي جذب مي كند خشك كنيد.

موهاي صاف
متاسفانه موي صاف روي پوست سر مي خوابد؛ به همين سبب بيش تر در معرض چربي پوست قرار مي گيرد. براي جلوگيري از چرب شدن پوست سر، هر روز از يك شامپوي قوي و هفته اي يك بار از كرم تقويت كننده مخصوص استفاده كنيد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن