تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812834091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ما قطعات يك جدول هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ما قطعات يك جدول هستيم


سينماي‌جهان- ترجمه - كيكاوس زياري:
كريستين بل براي دومين‌بار نقش مرد خفاشي (بتمن) را روي پرده سينما بازي كرده است.

او اولين‌بار اين نقش را 3 سال قبل بازي كرد. فيلم قبلي را نيز كريستوفر نولان انگليسي‌تبار كارگرداني كرده بود. اين بازيگر متولد لندن هفتمين هنرمندي است كه روي پرده سينما در نقش بتمن ظاهر مي‌شود.

به جز 2 بازيگر گمنامي كه دردهه 40 ميلادي اين نقش را بازي كردند، مايكل كيتن، جرج‌ كلوني و وال كيلمر در طول 2 دهه اخير در قالب اين كاراكتر ايفاي نقش كرده‌اند. در قصه شواليه تاريكي كاراكتر بتمن تلاش دارد تا گونام سيتي (محل زندگي مردخفاشي) در صلح و امنيت باشد اما ورود يك شخصيت عجيب و غريب و خطرناك به نام ژوكر (با بازي هيت‌لجر) آرامش شهر را به هم مي‌زند.

بتمن به مقابله با اين شخصيت مضحك مي‌پردازد، ولي ژوكر به اين راحتي از ميدان به در نمي‌رود. كريستين بل هنگام مصاحبه موهايش كوتاه بود و صورتش كمي ريش داشت. او با اين چهره تازه در قسمت جديد «ترميناتور» بازي مي‌كند.

* «شواليه تاريكي»كمي تلخ‌تر و تاريك‌تر از بتمن‌هاي قبلي است.

اين بار قصه فيلم به مكاشفه عميق‌تري در مباحث اخلاقي مي‌پردازد و مضمون آن سياه‌تر است. پس بازي در نقش كاراكتر بتمن كه شخصيتي كلاسيك است،كمي سخت‌تر بود و چرخش‌هاي دروني‌اش پيچيده‌تر به نظر مي‌رسيد. وقتي كريس (نولان) را ملاقات كردم، قصه بتمن فرانك ميلر را خوانده بودم. قبل از اين نوول‌هاي گرافيكي زيادي را مطالعه كرده بودم، ولي اولين بار بود كه چيز تازه‌ و جالب توجهي را در قصه بتمن پيدا مي‌كردم كه تا پيش از اين نمونه‌اش را نديده بودم. بيشتر از هر چيز اين قصه لحني داشت كه آن را مي‌پسنديدم.

اين نكته را با كريس در ميان گذاشتم. او هم مفصلاً برايم توضيح داد كه مي‌خواهد چگونه فيلمي بسازد. براساس چيزهايي كه گفت اين طور به نظر مي‌رسيد كه فيلم خوب و مقبولي خواهد بود. تصميم او اين بود كه نقش بتمن را من بازي كنم. احساسم اين بود كه با اين فيلم دوباره به ريشه‌هاي اصيل و سنتي ماجراجويي‌هاي بتمن برمي‌گرديم. وقتي در اين‌باره با دوستان و اقوامم صحبت مي‌كردم، آنها گفتند نظر كريس اين است كه كاراكتر بتمن يك كاراكتر كاملاً سياه خواهد بود. كريس طرفدار بازي آدام وست بود، ولي من فكر مي‌كردم اين بازيگر هيچ‌وقت اين نقش را خوب بازي نكرد!

* مي‌خواستيد بتمن را چگونه بازي كنيد؟

هدفم اين بود كه او را در يك بي‌نظمي كامل نشان دهم كه در وضعيتي خارج از دستور قرار دارد. فكرم اين بود كه به‌رغم آنكه بتمن آدمي باانضباط است و مجبور است كه چنين باشد، اما در موقعيتي قرار مي‌گيرد كه نمي‌تواند اينگونه باشد. او در ذهن خويش كمي طرفدار بي‌نظمي است و وسوسه اين مسئله رهايش نمي‌كند. بخشي از وجودش وي را به سمت اغتشاش و خشونت مي‌برد؛ علتش هم اين است كه او داراي شخصيتي دوگانه است و بخش بزرگ سايه‌وار زندگي‌اش، با درد و رنج همراه است. او هنوز هم بابت مرگ والدينش ناراحت و غمگين است و از بدو تولد با حس انتقام‌جويي بزرگ شده است.

خلق كاراكتر بتمن توسط او، هيچ‌وقت به خاطر زندگي شخصي خودش نبوده است. او مي‌خواهد در قالب اين كاراكتر به ديگران كمك كند، ولي استعداد فراواني براي انجام كارهاي خشونت‌بار دارد. با اين حال او از قوانين اخلاقي پيروي مي‌كند و به خودش اجازه كشتن ديگران را نمي‌دهد. به هر حال او مي‌داند كه توانايي مقابله با مشكلات را دارد.

بتمن هيچ‌وقت از حدومرز مشخص‌شده قانوني فراتر نمي‌رود؛ با اين حال، او هميشه در حال كلنجار با خودش است و در دل قصه فيلم، ژوكر، موجودي است كه پرسش‌هايي درباره رفتار،كردار و گذشته بتمن مطرح مي‌كند. تا قبل از اين كسي چنين چيزهايي را مطرح نكرده بود. حالا ژوكر او را وسوسه مي‌كند كه قانون هميشگي خودش را بشكند و از حد‌و‌مرز تعيين شده بگذرد. علتش هم اين است كه ژوكر مي‌داند اگر بتمن قانون خودش را بشكند، مي‌تواند مانع از مرگ عده زيادي از آدم‌ها شود. پرسش‌ اساسي كه در اينجا مطرح مي‌شود اين است كه آيا بتمن رفتاري خودخواهانه را در پيش خواهد گرفت؟ آيا او به خاطر خودش اصول و قواعد را زير پا خواهد گذاشت؟ قصه فيلم در اين رابطه پرسش‌هاي قشنگ و فوق‌العاده‌ ديگري هم مطرح مي‌كند كه خط اصلي قصه را تشكيل داده و به پيش مي‌برند.

* در فيلم صحنه‌اي بسيار خشن وجود دارد كه طي آن كاراكتر بتمن، ژوكر را بازجويي مي‌كند.

بله، صحنه بسيار خشني است ولي قصه فيلم مي‌طلبيد كه چنين باشد. اين اولين صحنه بود كه من و لجر با هم بازي كرديم و شروع خيلي خوبي هم بود، زيرا هر دوي ما تحت‌تاثير شكوه برخي از چيزهاي داخل صحنه بوديم. ما داخل اتاق بوديم و دوربين، خارج از آن قرار داشت.آينه‌هاي مختلف ما را احاطه كرده بودند و به اين ترتيب هر دوي ما مي‌توانستيم كوچكترين حركت و اقدام يكديگر را ببينيم. حس‌و‌حال كلي صحنه اين بود كه اين‌طور به نظر برسد كه ما فقط انعكاسي از يك آدم هستيم كه روي دو صندلي روبه‌روي هم نشسته‌ايم. در اين حالت، تماشاچي ما 2 نفر را با هم قاطي مي‌كند و به درستي معلوم نمي‌شود كه چه كسي چه، كسي است.

* همكاري با مرحوم هيت ‌لجر چگونه بود؟

او بازيگري بسيار مستعد بود. اين اولين‌بار بود كه از نزديك مي‌ديدم او چگونه بازي مي‌كند و در قالب نقش فرو مي‌رود. او خيلي خوب در قالب كاراكتر ژوكر قرار گرفت. نسبت به كاري كه مي‌كرد تعهد كامل داشت و تماشاي كار او خيلي لذت‌بخش بود. در آن صحنه‌اي هم كه اشاره كرديد، بازي هردوي ما خيلي سخت بود. در طول اين سكانس جنبه‌هايي از كاراكتر هر دوي ما معرفي مي‌شود و تماشاچي حتي مي‌فهمد بتمن دارد به شكلي تلويحي خشونت دروني‌اش را نمايش مي‌دهد، زيرا هر چه بيشتر ژوكر را مي‌زند خنده بيشتر و بزرگتري روي صورت ژوكر نمايان مي‌شود. بتمن متوجه مي‌شود با اعمال خشونت فقط باعث خشنودي بيشتر ژوكر مي‌شود.

در اين صحنه هيت‌ لجر تحت فشار خيلي زيادي بود، ولي از بازي در هر لحظه آن لذت مي‌برد. اين مسئله تاثير زيادي بر من داشت. به نظر من لجر آن كاراكتر منفي افسانه‌اي را خيلي خوب خلق كرد و زندگي بخشيد. او ترسناك‌تر از هر ژوكر ديگري است كه تا امروز ديده‌ايم.

* شما بتمن جديد سينما هستيد؛ فكر مي‌كنيد چرا كريستوفر نولان شما را براي اين نقش انتخاب كرد؟

اين سؤالي است كه خودم هم مي‌خواستم از كريس بپرسم ولي وقتي كار فيلمبرداري تمام شد، تازه فهميدم چه اتفاقي افتاده است. در طول كار همه‌چيز تحت كنترل او بود. وي بود كه تصميم مي‌گرفت چكار بايد بكند يا نكند. با اين حال كار در بتمن به 2 دليل حكم يك چالش را داشت؛ اول اينكه اين فيلم يك مجموعه دنباله‌دار است كه هر قسمت آن، چيزي فراتر از قسمت اول آن است؛ مثل «پدرخوانده» يا «امپراتوري ضربه مي‌زند» كه پس از جنگ‌هاي ستاره‌اي ساخته شد. به اعتقاد خودم، قسمت جديد بتمن چيزي بيشتر از قسمت قبلي آن است. خيلي وقت‌ها مي‌بينم قسمت سوم يك تريلوژي، بهترين قسمت آن مجموعه فيلم نبوده است. اين دليل خيلي خوبي است تا در قسمت‌هاي جديد فيلم ظاهر شوم تا بتوانم كاراكتري بهتر و پربارتر ارائه دهم.

منبع:davkhovizon.com

تاريخ درج: 2 مرداد 1387 ساعت 10:21 تاريخ تاييد: 2 مرداد 1387 ساعت 11:42 تاريخ به روز رساني: 2 مرداد 1387 ساعت 11:42
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 418]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن