تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820996231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چراغ‌هايي‌ براي صرفه‌جويي ميلياردي در شهر


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: چراغ‌هايي‌ براي صرفه‌جويي ميلياردي در شهر
خبرگزاري آريا- سه ويژگي پرنورتر بودن، ماندگاري بسيار طولاني‌تر و صرفه‌جويي در انرژي و هزينه موجب سرعت پيدا كردن اجراي پروژه‌ي جايگزيني چراغ‌خطرهاي جديدLED با مدل‌هاي هالوژني در بيشتر شهرهاي آمريكا شده است.

به گزارش اجتماعي آريا؛ اين چراغ‌هاي بسيار كوچك الكترونيكي، به اندازه‌ي يك مدادپاك‌كن و داراي ماندگاري طولاني‌اند و از اشعه‌هاي « ديودهاي انتشار نور» تشكيل شده‌اند. سه برتري مهم آنها كه كاربردشان را در سراسر دنيا افزايش داده عبارت‌اند از: 1- پرنورتر بودن 2- ماندگاري بسيار طولاني‌تر 3- صرفه‌جويي در انرژي و هزينه.

مصرف انرژي در چراغ‌خطرهاي خورشيدي بسيار كمتر از چراغ‌هاي قديمي است. فرض كنيد كه مصرف يك چراغ‌خطر معمولي با يك لامپ 100 وات، در 24 ساعت 4/2 كيلووات باشد، با در نظر گرفتن هزينه‌ي هشت سنت براي هر كيلووات ساعت، هزينه‌ي يك چراغ‌خطر در روز حدود 20 سنت و در سال حدود 73 دلار مي‌شود و هزينه هشت چراغ هر چهارراه در سال 600 دلار. بنابراين هزينه چراغ‌هاي هزاران تقاطع يك كلان‌شهر به ميليون‌ها دلار مي‌رسد.

اما مصرف چراغ‌هاي LED به‌جاي 100 وات، 15 تا 20 وات است كه مصرف انرژي را 5 تا 6 برابر در شهرهاي بزرگ كاهش مي‌دهد و با تعويض چراغ‌خطرها سالانه ميليون‌ها دلار كاهش هزينه را سبب مي‌شود.

اولين چراغ‌خطرهاي خورشيدي در ميانه‌ي دهه‌ي 1990در اروپا و آمريكا و در سال 2002 هم در ژاپن نصب و راه‌اندازي شد و به علت داشتن مزاياي اقتصادي قابل‌توجه، در كشورهاي بسياري استقبال شده‌است.

بر اساس بررسي‌هاي كارشناسان استفاده از LED در تامين روشنايي‌هاي عمومي نظير چراغ‌هاي اماكن عمومي شهرها، خيابان‌ها و ميدان‌ها و جاده‌ها، علاوه بر كاهش چشمگير مصرف انرژي و هزينه‌ها، ميزان گاز دي‌اكسيد‌كربن هوا و در نتيجه گازهاي گلخانه‌اي را نيز به شدت مي‌كاهد. شهرهاي زوريخ سوئيس و لاس‌وگاس آمريكا الگوهاي اين‌گونه مصرف چراغ‌خطرهاي خورشيدي به شمار مي‌روند.

همچنين جايگزيني چراغ‌هاي كم‌مصرف، امكان استفاده از پنل‌هاي خورشيدي را نيز به‌جاي خطوط الكتريكي فراهم مي‌آورد كه در كاهش هزينه برق‌رساني به مناطق دورافتاده بسيار موثر خواهد بود.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن