تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820442787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كميسيون فرهنگي مشترك ايران و آذربايجان راه اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كميسيون فرهنگي مشترك ايران و آذربايجان راه اندازي مي‌شود
فرهنگي. فرهنگ و ارتباطات . كميسون فرهنگي
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات از ايجاد كميسيون فرهنگي مشترك و مستقل ميان دو كشور ايران و جمهوري آذربايجان خبر داد
به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مصطفوي در ديدار عدالت ولي اف معاون وزير فرهنگ آذربايجان، كه در تهران صورت گرفت، توسعه همكاريهاي فرهنگي را از اولويت اهداف بلند مدت اين سازمان دانست و افزود: منافع دراز مدت دو كشور ايجاب مي‌كند كه روابط فرهنگي ايران و آذربايجان توسعه يابد و با گسترش روابط فرهنگي ، سياسي و ديني خود دشمنان مشترك خود را مايوس و نااميد كنيم.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، افق همكاريهاي فرهنگي ايران و آذربايجان را طلايي دانست و افزود: ارتباطات مستمر فرهنگي طرفين تاثير زيادي در حفظ و گسترش فرهنگ دو كشور خواهد داشت.

مصطفوي تصريح كرد: ايران آمادگي دارد تا بين شهرهاي مهم دو كشور تفاهم خواهر خواندگي داشته باشد تا ارتباط بين دو ملت شريف در آشنايي با آداب و رسوم و فرهنگ طرفين مورد گسترش قرار گيرد.

مشاور رييس جمهور با تاكيد بر علائق و مشتركات عميق دو كشور، اظهار داشت:
مشتركات و منافع دو كشور ايجاب مي‌كند كه ارتباطات فرهنگي عميق تر و صميمانه تر پيش برود تا زمينه‌هاي مشترك فعاليتهاي فرهنگي آسان ترشود.

مصطفوي با اشاره به اينكه اين سازمان فرهنگ و ارتباطات در زمينه عقد قرارداد درمورد نشر و ترجمه كتاب آماده همكاري است، افزود: اين سازمان به منظور آشنايي بيشتر دو ملت فرهيخته از يكديگر مي‌تواند در خصوص برگزاري هفته كتاب، فيلم، گسترش روابط دانشگاهي، تبادل استاد و دانشجو ، تاسيس و راه اندازي اتاق ايران، گسترش ارتباطات كتابخانه‌اي و برگزاري نشست‌هاي ديني - فرهنگي و علمي بين نخبگان و انديشمندان فعاليت كند.

وي با تاكيد بر اين كه ترجمه كتابهاي شعر شاعران دو كشور مي‌تواند زمينه خوبي در تبادل تجربيات در ادبيات كلاسيك باشد، افزود: هيچ محدوديتي در زمينه گسترش روابط نداريم.

در ادامه اين ديدار ،عدالت علي اف با تاكيد بر اين كه ايران سرزمين دوم من است، افزود: گذشته فرهنگي - ديني و تاريخي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان بسيار خوب بوده و در آينده نيز پيشرفت خواهد داشت.

معاون وزير فرهنگ آذربايجان در ادامه تصريح كرد: مسائل مهم فرهنگي و ديني كه در گذشته مورد توجه بوده است، امروز شكل علمي به خود مي‌گيرد و اين نشان از اعتماد و اتحاد طرفين از ادامه فعاليتهاست.

وي افزود: پنهان نمي‌كنم كه حضورم در ايران پرتمدن يك افتخار است.

عدالت علي اف تاكيد كرد: تاريخ فرهنگ ما اين امكان را براي ما بوجود خواهد آورد تا به ديگر ملتها نشان دهيم كه چقدر ما به يكديگر نزديك هستيم وي افزود: بي‌شك فرهنگ ايران با فرهنگ اروپايي‌ها تفاوت چشمگيري دارد و اين تفاوت براي اين است كه ريشه تمدن و فرهنگ ايران اصيل است و ريشه در اعماق تاريخ دارد.

علي اف تصريح كرد: هدف اصلي از اين سفر نشان دادن حسن نيت براي گسترش روابط در بالاترين سطوح در تمام زمينه‌ها بصورت مشترك مي‌باشد.

در پايان اين ديدار ،طرفين هداياي ارزشمندي به رسم يادبود به يكديگر اهدا كردند.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن