تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815555386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي قضات شعبه 71 و براي سومين بار صادر شد ؛ محكوميت متهم حادثه خوابگاه طرشت به پرداخت ديه


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: از سوي قضات شعبه 71 و براي سومين بار صادر شد ؛ محكوميت متهم حادثه خوابگاه طرشت به پرداخت ديه
گروه حوادث- مصدق: عامل حادثه خوابگاه دانشجويي طرشت از سوي قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران نيز به جرم ارتكاب قتل شبه عمد به پرداخت ديه محكوم شد.

اين رأي عصر ديروز و ساعتهايي پس از محاكمه متهم پرونده در حالي صادر شد كه وي پيشتر و طي دو محاكمه از سوي هيأت قضايي شعبه 79 دادگاه كيفري نيز به جرم قتل شبه عمد گناهكار و به پرداخت ديه محكوم شده بود اما قضات شعبه 27 ديوان عالي كشور هر دو بار رأي صادره را به علت نبود تحقيقات كافي نقض و پرونده او را براي رسيدگي مجدد به شعبه هم عرض ارجاع كردند.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه هفتم تيرماه سال 83 يكي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف به نام «مهدي» از طبقه سوم خوابگاه دانشجويي طرشت به پايين سقوط كرد و در دم جان سپرد.
با مرگ اين جوان دانشجو، «محمد مهدي» دانشجويي كه لحظاتي قبل از سقوط در محل حادثه توسط يكي از دوستان مقتول ديده شده بود دستگير و تحت بازجويي قضايي قرار گرفت.
در پايان تحقيقات مقدماتي، دادسراي جنايي تهران موضوع را از موارد لوث تشخيص داد و پرونده را براي صدور حكم به دادگاه كيفري استان ارجاع كرد.
پرونده خوابگاه دانشجويي طرشت طي سالهاي 85 و 86 دو بار در شعبه 79 دادگاه كيفري به رياست قاضي شايسته مورد رسيدگي قرار گرفت و هر بار هيأت قضايي قتل «مهدي» را از نوع شبه عمد دانستند و متهم پرونده را به پرداخت ديه محكوم كردند.
البته با نقضي كه قضات شعبه 27 ديوان عالي كشور بر رأيهاي صادره وارد و پرونده را به منظور رسيدگي مجدد به شعبه هم عرض ارجاع كردند، «محمد مهدي» براي سومين بار پاي ميز محاكمه رفت و از خود در برابر 5 قاضي شعبه 71 دفاع كرد.
در ابتداي اين جلسه، صفرخاكي، نماينده دادستان در دفاع از كيفرخواست صادره گفت: دادسراي جنايي همچنان بر نظر اوليه اش مبني بر اينكه مورد از موارد لوث است، تأكيد دارد و لذا از هيأت قضايي خواستار صدور حكم قانوني هستيم. در ادامه رفيعي، وكيل اولياي دم گفت: بنا به دلايل زياد معتقدم مرحوم «مهدي» به قتل رسيده و خواستار قصاص متهم حاضر در دادگاه هستم.
وي در خاتمه از قضات شعبه 71 خواست تا با حضور در خوابگاه دانشجويي طرشت از نزديك محل حادثه را مورد بررسي قرار دهند. سپس متهم به قتل در جايگاه قرار گرفت و با رد اتهام وارده گفت: در مرگ «مهدي» هيچ نقشي نداشتم.
وي با اشاره به اينكه نمي داند وكيل اولياي دم چگونه به اين نتيجه رسيده كه حادثه قتل بوده است، گفت: تعجب مي كنم موضوعي كه در همان تحقيقات ابتدايي مي بايست در كلانتري حل مي شد به اينجا كشيده شده است.
وي در خصوص چگونگي حادثه گفت: شب حادثه در حالي كه سرم داخل اتاق متوفي بود و سلام مي كردم، ديدم كه از پنجره به طرف پايين سقوط كرد.
وي با اشاره به اينكه اين حادثه ظرف يك يا دو ثانيه اتفاق افتاد، افزود: وقتي سقوط او را ديدم به طرف پنجره رفتم و از بالا به پايين نگاه كردم تا ببينم چه شده است.
وي در آخرين دفاع از خود گفت: اين حادثه 4 سال است زندگي مرا تباه كرده در حالي كه من هيچ تقصير يا گناهي در مرگ مهدي ندارم. لذا از هيأت قضايي مي خواهم حكم به برائت من بدهند.
در خاتمه اين جلسه، هيأت قضايي وارد شور شدند و با اكثريت آرا قتل «مهدي» را از نوع شبه عمد تشخيص دادند و متهم پرونده را به پرداخت ديه محكوم كردند.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن