تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815670233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
شهردار شاهرود:
دانشگاه آزاد اسلامي باعث رونق اقتصادي شهرهاي كوچك شد

شهردار شاهرود در مورد ربع قرن دستاوردهاي دانشگاه آزاد اسلامي در كشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامي طي اين مدت توانست دانشگاه ها و دانشكده هاي فراواني را در اقصي نقاط كشور تاسيس كند كه از اين نظر باعث رونق شهرهاي كوچك به ويژه شهرهايي كه در حال از بين رفتن و تحت مهاجرت شديد بودند، شد.
به گزارش ايسكانيوز دكتر ناصر حاج محمدي به جايگاه دانشگاه آزاد اسلامي در توليد علم و رونق علمي كشور اشاره كرد و افزود: از منظر ديگر، دانشگاه آزاد توانست در اين زمان نه چندان طولاني، سطح دانش عمومي جامعه را ارتقا داده و خيل عظيمي از جوانان را سرگم تحصيل در دوره هاي آموزش عالي كند.
وي با اشاره به رشد علمي دانشجويان دانشگاه آزاد اظهار داشت: بسياري از تحصيل كردگان دانشگاه آزاد، امروز در كشور داراي جايگاه هاي عالي هستند.
شهردار شاهرود دستاوردهاي 25 ساله دانشگاه آزاد اسلامي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: دانشگاه آزاد طي سال هاي شروع تاكنون، فراز و نشيب هاي فراواني را طي كرده و در جهت بهبود كيفيت در حال رشد است.

برگزاري كارگاه تكريم ارباب رجوع در
دانشگاه آزاد اسلامي گرگان

كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي گرگان با مباني تكريم ارباب رجوع اشنا شدند.
به گزارش ايسكانيوز جعفر حميدزاده مسوول دفتر مطالعات و اموزش نيروي انساني دانشگاه آزاد اسلامي گرگان با اعلام اين مطلب گفت : 34 نفر از كاركنان دانشگاه با شركت در اين كارگاه يك روزه با اهميت حفظ كرامت مردم در نظام اداري ، پيشينه طرح تكريم اراب رجوع ، نقش اركنان در توسعه فرايند پاسخگويي و مراحل 8 گانه اجراي طرح تكريم اشنا شدند. تدريس اين كارگاه بر عهده مجيد ا... فلاح عضو هيات علمي تمام وقت واحد گرگان بود.

رييس دانشگاه تربيت معلم تهران:
دانشگاه ها هميشه از فعاليتهاي مثبت و علمي جهاد دانشگاهي استقبال ميكنند

رييس دانشگاه تربيت معلم تهران گفت: جهاددانشگاهي عضو شوراي فرهنگي دانشگاه ها و دانشگاه ها از برنامه هاي علمي و...تربيتي و مثبت اين نهاد هميشه استقبال ميكنند.
دكتري عبدالجواد طاهري زاده در گفت وگو با ايسنا، ضمن بيان اين مطلب افزود: برپايي نمايشگاه ها در عرصه هاي مختلف علمي، برگزاري مسابقات مختلف و به طور كلي طرح هايي كه از سوي جهاد دانشگاهي در شوراي فرهنگي دانشگاه ها ارايه ميشود هميشه مورد استقبال دانشگاهها مي باشد.
وي با بيان اينكه اين نهاد در چاپ كتاب و تاليف و ترجمه عملكرد مثبتي داشته است، گفت: هم اكنون اين نهاد در واحد تربيت معلم طراحي را براي تدوين كتب تاليف شده اساتيد دانشگاه هاي كرج ارايه كرده است.
طاهري زاده در خصوص بحث كار آفريني در جهاد دانشگاهي اظهار داشت: آموزش هاي كارآفريني كه به دانشجويان و غير دانشجويان در اين نهاد ارايه مي شود مي تواند تاثيرات عميقي بر معضل بيكاري در جامعه بگذارد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد خبر داد:
انتقال دانشكده هاي پزشكي و داروسازي به سايت دانشگاه در دهه فجر

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد از انتقال دانشكده هاي پزشكي و داروسازي به سايت جديد دانشگاه در دهه مبارك فجر خبر داد.
دكتر سيد جليل مير محمدي در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه طرح جامع دانشگاه علوم پزشكي يزد از مصوبات سفر رياست جمهوري است اظهار كرد: كليه دانشكده ها تا سال 1391 به اين سايت 13 هزار متر مربعي انتقال مي يابد. وي با بيان اينكه يك ميليارد و 200 ميليون تومان در بودجه 87 دانشگاه براي ساخت سايت دانشگاه در نظر گرفته شده است ، خاطر نشان كرد: انتقال مجموعه دانشگاه علوم پزشكي يزد به سايت دانشگاه موجب از بين رفتن پراكندگي ميان دانشكده ها ميشود.
رييس دانشگاه علوم پزشكي يزد با تاكيد بر اينكه امسال دانشگاه 20 عضو هيات علمي را جذب ميكند، تصريح كرد: دانشگاه در مقاطع علوم پايه و بعضي از رشته هاي باليني با كمبود عضو هيات علمي روبرو است كه با اعلام فراخوان در مورد جذب نيروي مورد نياز است. وي كسري اعتبارات را يكي از معضلات پيشروي دانشگاه هاي علوم پزشكي عنوان كرد و افزود: دانشگاه علوم پزشكي يزد در سال گذشته در بخش هاي بهداشت، درمان و آموزش بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون تومان كسري بودجه داشته است. رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد افزود: دانشگاه در پرداخت حقوق پرسنل شركتي و نيروهاي قراردادي با مشكل روبروست.

شهريور ماه 87
مسابقه سراسري دانشجويي عمليات
حرارتي برگزار مي شود

پنجمين دوره مسابقه سراسري دانشجويي عمليات حرارتي، شهريورماه سال جاري به ميزباني انجمن علمي مهندسي و علم مواد دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، مسابقه سراسري دانشجويي عمليات حرارتي سالانه به ميزباني دانشكده مهندسي و علم مواد يكي از دانشگاه هاي كشور و با حضور اساتيد مربوطه به عنوان هيات داوران از دانشگاه هاي مختلف و دانشجويان اين رشته برگزار مي شود.
انجمن علمي مهندسي و علم مواد دانشگاه صنعتي شريف، ميزبان پنجمين دوره اين مسابقات است كه در شهريور ماه سال 87 برگزار خواهد شد. موضوع مسابقه يكي از مشكلات صنعتي كشور است كه توسط حاميان صنعتي مسابقه مطرح مي شود; مثلا در چهارمين دوره اين مسابقات كه شهريور ماه 1386 با حضور 22 تيم در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد، شركت كنندگان در دو بخش آلياژهاي آهني و غير آهني رقابت كردند. در بخش غير آهني يك ورق آلومينيوم 7075 Clab-Al كه بنا به پيشنهاد صنايع هواپيما سازي ايران - صنعت فراساخت انتخاب شده بود در اختيار شركت كنندگان قرار گرفت كه مي بايست يك سيكل عمليات حرارتي استاندارد براي آن تعيين مي كردند. در بخش فولاد نيز بر اساس پيشنهاد شركت فولاد آلياژي اصفهان آلياژ 4145 AISI نمونه هايي در اختيار شركت كنندگان در اين بخش از مسابقه قرار گرفت تا با ابداع يك سيكل عمليات حرارتي به خواص مورد نظر برسند. دانشجويان رشته مهندسي و علم مواد و مهندسي مكانيك دانشگاه هاي سراسر كشور مي توانند آمادگي خود را جهت شركت در اين مسابقه به صورت گروهي يا انفرادي اعلام كنند. علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به نشاني الكترونيكي com.intro irhtc.www. مراجعه كنند.

كوچك سازي دبيرخانه هاي معاونت آموزشي وزارت بهداشت

مشاور معاونت آموزشي وزارت بهداشت از كوچك سازي دبيرخانه هاي معاونت آموزشي وزارت بهداشت و واگذاري بخش عمده اي از فعاليتهاي دبيرخانه ها به دانشگاهها خبر داد و گفت: اين موضوع در قالب برنامه تحول اداري درون سازماني در وزارت بهداشت انجام مي گيرد. دكتر زهره سهرابي در گفتگو با مهر از برنامه ريزي استراتژيك دبيرخانه ها و طراحي برنامه هاي عملياتي يكساله براي دبيرخانه هاي موجود در معاونت آموزشي وزارت بهداشت به عنوان بخش ديگري از برنامه هاي كميته تحول اداري نام برد و گفت: بر اين اساس ساختار تشكيلاتي و چارت تشكيلاتي دبيرخانه ها منظم و شرح وظايف كاركنان تبيين مي شود.
وي اظهار داشت: براي بدون كاغذ كردن فعاليت دبيرخانه ها در حال فعاليت هستيم و براي شناسايي نقاط ضعف و قوت و مشكلات موجود در طرح در دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي اين كار به صورت پايلوت در حال انجام است و پس از آن در همه معاونت اجرا مي شود.
مسئول واحد ارتقا» كيفيت آموزش معاونت آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به اصلاحات نظام مديريتي در اين بخش گفت: به همين منظور سيستم پيشنهادات در معاونت آموزشي وزارت بهداشت با تنظيم آئين نامه سيستم پيشنهادات برقرار شده است و پس از آن فرمهايي تهيه مي شود كه كاركنان در مورد موارد مورد نظر پيشنهاد دهند و سيستم جايزه هم براي آن راه اندازي مي شود.
وي از ايجاد نظام آراستگي درون سازماني و آموزش كاركنان و تغيير چيدمان اداري با توجه به آموزش هاي مورد نياز به عنوان يكي از شاخص هاي مورد نظر در سيستم جايزه دهي به دبيرخانه هاي برتر از نظر كيفيت خدمات آموزشي نام برد.

رييس دانشگاه صنعتي اصفهان:
مشكلات مالي، تحصيل دانشجويان دكتري را طولاني مي كند

رييس دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اينكه متاسفانه دوران تحصيل دانشجويان دكتري دانشگاه هاي كشور به دليل مشكلات مالي بسيارطولاني تر از حد معمول مي شود، گفت: دانشجويان دكتري به دليل مشكلات معيشتي و اشتغال در خارج از دانشگاه جهت رفع اين مشكلات و كسب درآمد، شش تا هفت ساله فارغ التحصيل مي شوند.
دكتر قرباني در گفتوگو با ايسنا، با اشاره به اهميت حضور دانشجويان دكتري به عنوان دستيار آموزشي و پژوهشي در كنار اساتيد راهنما، اظهار كرد: از اين طريق، حداقل يك سوم زمان تحصيل دانشجويان در مقطع دكتري كوتاه تر مي شود و در عين حال اين مساله باعث حضور مثمرثمرتر دانشجويان در كنار اساتيد و كمك به آنها در انجام فعاليتهاي پژوهشي و آزمايشگاهي خواهد شد.
وي افزود: فعاليت دانشجوي دكتري به عنوان دستيار آموزشي و پژوهشي موجب بهره مندي بيشتر دانشجويان از تكنيكهاي پژوهشي و به ويژه آشنايي آنها با تكنيكهاي تدريس نيز خواهد شد كه اين مساله به نفع دانشگاه ها و دانشجويان مقطع دكتري تخصصي است.
دكتر قرباني با بيان اينكه تمامي دانشجويان دكتري دانشگاه هاي ساير كشورها به انتخاب خود به عنوان دستيار پژوهشي و يا دستيار آموزشي در كنار اساتيد راهنما فعاليت مي كنند، گفت: كمتر دانشجوي دكتري را مي توان در دانشگاه هاي ساير كشورها يافت كه دستيار پژوهشي و يا آموزشي نباشد.
وي با بيان اينكه به جز دانشجوياني كه همچون برخي از ايرانيهاي مشغول به تحصيل در خارج از ايران، از كشورهاي متبوع شان بورسيه شده اند، ساير دانشجويان دكتري اين دانشگاه ها قطعا دستيار پژوهشي يا آموزشي اساتيدشان ميشوند، عنوان كرد: اساتيد اين دانشگاه ها، طرحهاي پژوهشي خود را با همكاري دانشجويان دكتري دستيارشان انجام ميدهند كه در قبال آن، بخشي از درآمد طرح به دانشجوي دكتري تخصيص مي يابد و بدين ترتيب دانشجوي دكتري ديگر نيازي به فعاليت شغلي در خارج از حيطه پژوهش و دانشگاه ندارد.
موفقيت دانشجويان دكتري تخصصي دانشگاه هاي خارج از كشور به دليل نداشتن دغدغه هاي مالي است
رييس دانشگاه صنعتي اصفهان، خاطر نشان كرد: موفقيت دانشجويان دكتري تخصصي دانشگاه هاي خارج از كشور به دليل تامين مالي آنها از طريق طرح دستياري RA و TA شدن و نداشتن دغدغه هاي مالي است.
دكتر قرباني ايده پرداخت حقوق به دانشجويان دكتري و انتصاب آنها به عنوان دستيار آموزشي و پژوهشي را به نفع دانشجويان، وزارت علوم و دولت بيان كرد وگفت: اين فعاليت در دانشگاههاي صنعتي اصفهان، شريف و امير كبير در مقياس كوچكتري آغاز شده است، در اين دانشگاه به برخي از دانشجويان داراي معدل بالاي 16كه به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور دارند و دانشگاه مي تواند در انجام فعاليتهاي آزمايشگاهي از آنها كمك بگيرد، ماهانه 100 هزار تومان پرداخت مي كند.
وي افزود: قطعا اگر شرايطي فراهم شود كه دانشجويان دكتري بتوانند زودتر فارغ التحصيل شوند هم به نفع دانشگاه و هم به نفع دانشجويان و دولت است.
رييس دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اينكه بورس دانشجويان از سوي وزارت علوم مشكلاتي را به دنبال خواهد داشت ، عنوان كرد: در صورت بورس دانشجوي دكتري از سوي وزارت علوم، وزارتخانه موظف است جايي براي اين دانشجويان پيدا كند و در عين حال دانشگاه محل تحصيل دانشجويان هم در صورت بورس شدن آنها در دانشگاهي ديگر، كنترلي روي اين دانشجويان ندارد.
وي افزود: دانشجويان بورسيه قطعا برنامه هاي خود را با دانشگاه بورسيه كننده، هماهنگ مي كنند و هيچگونه تعهدي به دانشگاه محل تحصيل خود ندارند و در آزمايشگاه ها و فعاليتهاي پژوهشي در كنار اساتيد حاضر نمي شوند.
دكتر قرباني افزود: بر اساس طرح پرداخت حقوق به دانشجويان دكتري و تصميم معاونت پژوهشي دانشگاه صنعتي اصفهان، مقرر شده است تا حقوق با نظر اساتيد راهنما به دانشجويان دكتري پرداخت شود.
وي در خاتمه پرداخت كمك هزينه به دانشجويان دكتري به عنوان دستيار آموزشي و پژوهشي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: اميد است تحقق اين مساله باعث توسعه ارتباطات دانشگاه ها با صنعت شود و شرايطي ايجاد شود كه به مرور زمان، بار اين مساله از دوش دولت برداشته شود

در گفتگو با مهر عنوان شد:
خوابگاه هاي ملكي دانشگاه ياسوج پذيراي
تنها 20 درصد دانشجويان است

معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ياسوج با بيان اينكه سالانه به طور متوسط سه هزار دانشجوي اين دانشگاه متقاضي اسكان در خوابگاه هاي دانشجويي هستند، گفت: دانشگاه ياسوج ظرفيت اسكان حداكثر 600 دانشجو در خوابگاه هاي ملكي دارد.
دكتر طهماسب آسمانه در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: دانشگاه ياسوج داراي سه خوابگاه ملكي خواهران و يك خوابگاه ملكي برادران است. دانشجويان متقاضي خوابگاه كه امكان اسكان در خوابگاه هاي ملكي را پيدا نمي كنند در خوابگاه هاي استيجاري اسكان داده مي شوند.
وي تاكيد كرد: قرارداد خوابگاه هاي استيجاري توسط دانشگاه منعقد مي شود و سرپرستان اين خوابگاهها نيز توسط دانشگاه تعيين مي شوند. همچنين دانشگاه بر روي خوابگاه هاي استيجاري نيز نظارت دارد اما اجاره بهاي خوابگاه هاي استيجاري كمي بالاتر از خوابگاههاي ملكي است.
معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ياسوج با بيان اينكه اين دانشگاه ياسوج مهمترين دانشگاه دولتي استان كهكيلويه و بوير احمد است و از پتانسيلهاي لازم براي توسعه كمي و كيفي برخوردار است، گفت: اين دانشگاه در زمينه هاي دانشجويي و فرهنگي اولويتهاي مهمي از جمله افزايش ظرفيت خوابگاهي و احداث خانه فرهنگ دارد.
دكتر آسمانه افزود: توسعه برنامه هاي فرهنگي بري اساتيد، دانشجويان و كاركنان دانشگاه از ضرورتهاي بسيار مهم دانشگاه ياسوج است و از اين جهت جذب نيروهاي كارشناسي براي فعاليتهاي فرهنگي ضرورت دارد.
وي با بيان اينكه با توجه به اجرايي كردن اصل 44 قانون اساسي بايد به سمت خصوصي سازي خدمات دانشجويي پيش رفت، گفت: در اين راستا رستورانهاي آزاد و فروشگاه ها و بوفه هاي بزرگ در دانشگاه ايجاد مي شوند.
معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ياسوج افزود: توسعه ورزش همگاني در دانشگاه بسيار مهم است و احداث و تكميل و تجهيز سالنهاي ورزشي در دستور كار قرار دارد. همچنين يك سالن آمفي تئاتر براي فعاليت فرهنگي در دانشگاه ياسوج نياز است و انتظار مي رود دولت اعتبارات خاص براي اين پروژه هاي عمراني اختصاص دهد.

به همت حوزه معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي
واحد تهران جنوب
كتاب كاربرد كامپيوتر در معدن منتشر شد

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب ، به همت دفتر انتشارات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب "كتاب كاربرد كامپيوتر در معدن " تاليف مهندس مهدي امير افشاري از اعضاي هيات علمي و نويد حسيني از اعضاي باشگاه پژوهشگران واحد تهران جنوب منتشر شد.
از ويژگي هاي اين كتاب ، سازگاري محتواي آن با نياز حال و آينده صنعت معدنكاري و تونل سازي كشور مي باشد . به اين كتاب همچنين به تشريح آخرين نسخه نرم افزارهاي مرتبط با موضوع مي پردازد.
براي استفاده موثر از اين كتاب آشنايي مقدماتي با كامپيوتر و سيستم عامل ويندوز ضروري است و مطالب اين كتاب مي تواند به عنوان منبع درس كاربرد كامپيوتر در معدن مورد استفاده قرار گيرد. همچنين مطالعه آن به دانشجويان مقاطع كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكتراي مهندسي معدن ، مكانيك سنگ ، عمران و علوم وابسته ، همچنين مهندسين مشاغل در فعاليت هاي مرتبط با معدنكاري و تونل سازي پيشنهاد مي شود.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 547]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن