تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814595652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط انتخاب رشته داوطلبان مجاز دستياري دندانپزشكي/ اعلام ظرفيت پذيرش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شرايط انتخاب رشته داوطلبان مجاز دستياري دندانپزشكي/ اعلام ظرفيت پذيرش
كارنامه حاوي نمره و رتبه داوطلبين و فرم انتخاب رشته به صورت همزمان از روز يكشنبه 6 مردادماه در سايت اينترنتي مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت قابل مشاهده است و داوطلبان فرصت دارند از تاريخ 6 تا 9 مرداد ماه جاري نسبت به انتخاب رشته به صورت اينترنتي اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبين مجاز بيست و دومين دوره آزمون دستياري دندانپزشكي مي توانند 10 رشته تخصصي را در كد رشته - محل هاي معرفي شده را حداكثر در 100 رشته محل آموزشي انتخاب كنند. با توجه به اينكه پذيرش داوطلبان بر اساس نمره و رتبه كسب شده است، اولويت انتخاب در فرم انتخاب رشته صرفاً ترتيب علاقه به ادامه تحصيل در هر يك از رشته - محل هاي انتخابي را تعيين مي كند.

ظرفيت پذيرش در كليه رشته ها و محلها 276 نفر اعلام شده است.

در مواردي كه داوطلبين نمره مشابه دارند پذيرش نهايي به ترتيب بر اساس اولويت انتخابي، نمره درس تخصصي، نمره زبان انگليسي و معدل دوره دندانپزشكي عمومي خواهد بود.

برخي از دانشكده هاي دندانپزشكي اضافه بر ظرفيت اصلي يا پذيرش دولتي خود در بعضي از رشته ها و به طور محدود بر اساس مصوبه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي، دستيار آزاد مي پذيرند. اين پذيرش با پرداخت هزينه تحصيلي همراه بوده و دستيار پذيرفته شده تعهد دستياري نخواهد داشت.

بر اين اساس شهريه اين دوره ها در رشته تخصصي ارتودنتيكس و پروتزهاي دنداني 150 ميليون ريال براي سال اول و براي سالهاي بعد هر سال افزايش 20 تعيين شده است. شهريه اين دوره ها در رشته تخصصي ارتودنتيكس و پروتزهاي دنداني 150 ميليون ريال براي سال اول و براي سالهاي بعد هر سال افزايش 20 تعيين شده است.

همچنين شهريه رشته هاي تخصصي اندودانتيكس، پريودانتيكس، جراحي دهان و فك و صورت، دندانپزشكي ترميمي، دندانپزشكي كودكان، راديولوژي دندان و فك و صورت به ميزان 100 ميليون ريال براي سال اول و افزايش 20 درصدي سالانه شهريه و در مورد رشته بيماريهاي دهان و تشخيص، پاتولوژي فك و دهان نيز 50 ميليون ريال شهريه براي سال اول و افزايش 20 درصدي سالانه در نظر گرفته شده است.

شهريه هاي اعلام شده براي تمام مراكز آموزش دهنده اعم از سهميه آزاد در دانشگاههاي دولتي و دانشگاههاي آزاد و شاهد نيز لازم الاجرا است.

برخي از دانشكده هاي دندانپزشكي ظرفيت مازادي را براي داوطلبان واجد شرايط استعدادهاي درخشان اعلام كرده اند كه رشته - محل هاي پذيرش اين دسته از داوطلبان به طور اختصاصي به اين افراد تعلق مي گيرد. افراد واجد شرايط كه پيش از اين مدارك مربوطه را ارائه كرده اند لازم است رشته - محل هاي مندرج در جدول مربوطه را به ترتيب علاقه انتخاب كرده و از طريق پست پيشتاز تا آخر وقت اداري روز 7 مردادماه به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي وزارت بهداشت ارسال كنند.

براي كليه داوطلبان بومي دو رتبه اعلام مي شود (يك رتبه با احتساب 5 درصد و يك رتبه در كل بدون احتساب 5 درصد) بنابراين كليه داوطلبان بومي در صورت عدم تمايل به استفاده از سهميه بومي بايد تا آخر وقت اداري 2 مردادماه مراتب عدم تمايل خود را يا به صورت حضوري و يا از طريق نمابر به شماره 81452501 اعلام كنند و هرگونه عدم دريافت پاسخ به منزله متقاضي استفاده از سهميه بومي بودن خواهد بود.

داوطلباني كه خواستار استفاده از سهميه بومي هستند صرفاً مجاز به انتخاب رشته طبق جداول پيوست خواهند بود. در جداول پيوست كل ظرفيت هاي پذيرش اعم از تعهد عام، تعهد خاص آموزشي و تعهد خاص درماني و آزاد ذكر شده است.

با توجه به اينكه پس از تكميل فرم انتخاب رشته - محل امكان تجديد نظر وجود ندارد داوطلبين بايد نهايت دقت را در تكميل فرم داشته باشند.

كليه داوطلبين موظف هستند با ارسال فرم انتخاب رشته از طريق اينترنت از فرم انتخاب رشته خود پرينت تهيه و تصوير (كپي) آن را حداكثر تا پايان وقت اداري 12 مردادماه جاري به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي با پست پيشتاز ارسال كنند.

به گزارش مهر، بيست و دومين دوره آزمون پذيرش دستيار دندانپزشكي روز 12 ارديبهشت ماه سال 87 در 8 حوزه امتحاني دانشگاه علوم پزشكي كشور با حضور يك هزار و 940 داوطلب برگزار شد.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن