تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815503998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست نقد و بررسي فيلم «فرزند خاك» عنوان شد؛ فرزند خاك در سينماي دفاع‌مقدس جايگاهي رفيع دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در نشست نقد و بررسي فيلم «فرزند خاك» عنوان شد؛ فرزند خاك در سينماي دفاع‌مقدس جايگاهي رفيع دارد
جام جم آنلاين: فيلم سينمايي «فرزند خاك» در دهمين برنامه كانون فيلم انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران به نمايش درآمد و با حضور برخي عوامل اصلي فيلم، نقد و بررسي شد.


در اين برنامه جواد طوسي گفت: فرزند خاك در سينماي ما جايگاه رفيعي دارد و حتي يك آدم منفعل در ارتباط با جنگ هم نمي‌تواند از فيلم فرزند خاك تأثير نگيرد. فرزند خاك مي‌تواند بهانه و محمل مناسبي براي ارزيابي جايگاه سينماي دفاع مقدس ما باشد كه يكي از مهم‌ترين گونه‌هاي سينمايي ماست.

طوسي افزود: اگر يك فيلم بخصوص در ژانر جنگ و دفاع مقدس به يك نگاه ملي و انساني دست پيدا كند، در مسيري متعالي گام برمي‌دارد؛ مثل همين فرزند خاك، كه در جشنواره فيلم فجر توانست به صورت خودجوش جايگاه راستين و واقعي خود را بيابد و اثري تاثيرگذار و ارزشمند باشد، تا جايي كه حتي يك آدم منفعل در ارتباط با جنگ هم نمي‌تواند از فيلم فرزند خاك تأثير نگيرد.

جواد طوسي اضافه كرد: «فرزند خاك» در سينماي ما جايگاه رفيعي دارد. اين فيلم به جنگ و پيامدهاي آن نگاهي تازه دارد، و با يك ايجاز بصري جذاب و تعاملي ارزشمند و توا‡م با تشخص ميان كارگردان، فيلمبردار و بازيگران، شكل گرفته و مي‌تواند سرفصل خوبي باشد تا فيلمسازان جوان عرصه سينماي جنگ به آن استناد كنند.

محمدعلي باشه‌آهنگر، كارگردان فيلم هم در اين نشست، با تاكيد بر اهميت عنصر تحقيق در آثار سينمايي گفت: وقتي تحقيق مفصل و جامعه‌شناختي از محيط اطرافمان نداشته باشيم، نخواهيم توانست به شكلي شايسته و بايسته در انتقال مفاهيم مورد نظر در مديوم تصوير موفق عمل كنيم.

براي نگارش فيلمنامه اين فيلم، من و آقاي گوهري چند سال تحقيق كرديم و از آموخته‌‌ها، تجربيات و خاطرات ارزشمند شهيدان بزرگوار تفحص همچون شهيدان شهبازي، پازوكي و محمودوند بهره‌ برديم تا بتوانيم تصويري مناسب از حماسه دفاع مقدس را به نمايش درآوريم.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن