تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804262478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
در گفتگوي قدس با مسؤولان مطرح شد ؛ گيم نت ها؛ آموزش غير مستقيم خشونت به نوجوانان

* فاطمه معتمدي

اشاره
نوجوان با اصرار، مادرش را وادار مي كند كه هزينه يك ساعت بازي در گيم نت را پرداخت كند.
مادر در حالي كه غر و لند كنان 400 تومان به فرزندش مي دهد، مي گويد: اين دفعه سوم است كه براي بازي پول مي گيري و اگر قرار باشد تا آخر تابستان وضعيت به همين منوال پيش رود، واويلاست.
اما حميد بدون هيچ گونه حرفي، در حالي كه برق شادي در چشمانش موج مي زند، پول را قاپيده و به سرعت به طرف گيم نت مي رود.
مادر چند لحظه او را نظاره مي كند، بي آنكه بداند پسرش در اين فضاي مجازي به دنبال چه بازي است.
با شروع فصل تابستان و تعطيلي مدارس، غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان به يكي از دغدغه هاي خانواده ها بدل مي شود، هر چند كلاسهاي تابستاني متفاوت اعم از هنري- علمي- فرهنگي از سوي ارگانهاي مختلف برگزار مي شود، با اين حال هنوز هم حضور دانش آموزان در كافي نتها و بازي هاي رايانه و چت و... را مي توان در صدر پرطرفدارترين وسايل سرگرم كننده دانش آموزان ارزيابي كرد. به ويژه اينكه در گرماي طاقت فرساي تابستان، كودكان و نوجوانان حضور در يك فضاي سرد و آرام با چند دستگاه رايانه را به بازي فوتبال با توپ پلاستيكي در محلات را كه همواره از سوي ساكنان آن مورد عتاب قرار مي گيرند، ترجيح مي دهند. جامعه شناسان معتقدند، بازي هاي رايانه اي اين روزها به يكي از سرگرمي هاي مدرن نوجوانان و جوانان تبديل شده است، به طوري كه برخي از آنان به صورت حرفه اي روزانه چندين ساعت را صرف بازي هاي رايانه اي مي كنند. به اعتقاد آنان، برخي از اين بازي ها به شكل بسيار تهاجمي و حتي در قالب حمله و دفاع طراحي شده و تشديد خشونت را در بازي كنندگان رواج مي دهد. از سوي ديگر، ترويج فساد اخلاقي، تخريب فرهنگ اصيل ايراني- اسلامي كه سالهاست از سوي دشمنان طراحي و ارائه شده است، در كنار آسيبهاي جسمي و روحي، از معضلاتي است كه در بخش بازيهاي رايانه اي موجود است.اين موضوع زماني حادتر مي شود كه متأسفانه 90 درصد بازي هاي رايانه اي در خارج از كشور توليد و در بازار داخل عرضه مي شود.از اين رو با توجه به آغاز تعطيلات مدارس كه خود به خود مشتريان بازيهاي رايانه اي را افزايش داده، نظارت بر عملكرد اين مراكز و مقابله با عرضه بازي هاي رايانه اي غيراخلاقي و خشونت آميز از اهميت خاصي برخوردار است.

وظيفه اي نداريم
روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، صدور مجوز فعاليت گيم نت و كافي نتها را مربوط به اين اداره كل نمي داند و مي گويد: نظارت بر عملكرد، پلمب و برخورد با واحدهاي غيرمجاز در حوزه وظايف اين سازمان نيست.در گزارش اين روابط عمومي آمده است، نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي متوجه مراكزي نظير عرضه كنندگان محصولات فرهنگي است كه صدور مجوز فعاليت آنها توسط اين اداره انجام مي شود.
رئيس اتحاديه صنف رايانه مشهد مي گويد: يكي از رسته هاي كاري اين اتحاديه صدور مجوز نظارت بر عملكرد كافي نتها يا همان مراكزي كه خدمات حضوري اينترنت ارائه مي دهند، است.
مهندس خليقي با بيان اينكه ستاد ساماندهي كافي نتها از يك سال و نيم قبل، در فرمانداري تشكيل شده است، اضافه مي كند: در قالب اين ستاد و با همكاري اتحاديه، فعاليتهاي كافي نتها به سمت ارائه خدمات دولت الكترونيك سوق داده شده است.وي با اشاره به ثبت نام اينترنتي دانشگاه، دريافت كارت سوخت، تعويض خودروهاي فرسوده و... كه در اين مراكز انجام مي گردد يادآور مي شود «كافي نتها» قبلا محلي براي تجمع دختران و پسران براي انجام چت و... بود كه براي خروج از اين وضعيت اين مراكز ملزم به ارائه خدمات اينترنتي شده اند.

60 درصد بازي هاي رايانه اي خارجي متناسب با فرهنگ ما نيست
وي در ادامه با بيان اينكه فعاليت گيم نتها زيرمجموعه اتحاديه نيست، مي گويد: پيش از اين بازيها از طريق دستگاههاي پلي استيشن و آتاري با اتصال به تلويزيون انجام مي شد كه اين مراكز زيرمجموعه صنف الكترونيك بود.وي با اشاره به اينكه از چند سال گذشته انجام بازي از طريق رايانه رونق گرفته است، مي افزايد: رايانه هم در گيم نت و هم در كافي نت مورد استفاده قرار مي گيرد كه به صورت شبكه اي در گيم نتها بازي ها به ساير رايانه ها متصل مي شود.خليقي با بيان اينكه اين مسأله از طريق نرم افزارهاي خاصي صورت مي گيرد، مي گويد: بايد گيم نتها زيرمجموعه اتحاديه باشد، در حالي كه به لحاظ قانوني در حال حاضر اتحاديه حق هيچ گونه نظارت بر عملكرد گيم نتها را ندارد.
رئيس اتحاديه صنف رايانه مشهد با اشاره به اينكه هم اكنون گيم نتها زير نظر اتحاديه عرضه محصولات فرهنگي فعاليت دارند، معتقد است: بهتر است با هدف كنترل مؤثر بر عملكرد ارائه بازي هاي رايانه اي، مسؤوليت اين مراكز به اتحاديه صنف رايانه واگذار شود.
وي ادامه مي دهد: گيم نتها از طريق اينترنت نيز قادر به ارائه بازي رايانه اي هستند و از طريق اينترنت مي توان از يك گوشه دنيا با يك گوشه ديگر بازي كرد، از اين رو نظارت بر عملكرد گيم نتها بايد به گروهي كه با اطلاعات شبكه اينترنت و نرم افزار آشنا هستند، محول گردد.
وي در بخش ديگري با اشاره به اينكه 55 تا 60 درصد نرم افزارهاي بازي هاي رايانه اي كه از خارج وارد مي شود، متناسب با فرهنگ جامعه ما نيست، مي گويد: با تكنولوژي روز نمي توان مقابله كرد، ضمن اينكه توان توليدي نرم افزار در ايران قادر به رقابت با توليدكنندگان خارج نيست مگر اينكه حمايت لازم از برنامه نويسهاي رايانه اي صورت پذيرد.خليقي با تأكيد بر فرهنگ سازي در اين خصوص مي گويد: توليد بازيهاي رايانه اي بين 20 تا 100 ميليون تومان هزينه در بردارد كه اين امر نيازمند حمايت ويژه است.

پلمب 200 گيم نت غيرمجاز در مشهد
رئيس اتحاديه صنف فروشگاه هاي عرضه محصولات فرهنگي مشهد نيز با اشاره به فعاليت 350 گيم نت مجاز در مشهد مي گويد: بازي در گيم نت از طريق رايانه و پلي استيشن ارائه مي گردد. مرتضي اسكافي با بيان اينكه شغل گيم نتها فصلي است، مي افزايد: بيشترين رونق فعاليت اين رسته در تابستان و ايام نوروز است.
وي در خصوص تعداد مراجعه كنندگان به گيم نتها در تابستان مي گويد: با توجه به اينكه امكانات و ارائه بازي ها در گيم نتها متفاوت است، نمي توان آمار دقيقي از تعداد مراجعه كنندگان ارائه داد.
وي در خصوص عرضه بازي هاي خشونت بار در گيم نتها خاطرنشان مي كند: كمتر از 10 درصد بازي ها در داخل توليد و بيش از 90 درصد آنها از كشورهايي نظير آمريكا و اسرائيل با هدف تخريب فرهنگ اصيل ايراني، آموزه هاي ديني و اسلامي با صرف ميلياردها دلار هزينه وارد مي شود.
وي مي افزايد: اين در حالي است كه متأسفانه در كشورمان حاضر به هزينه كردن جهت تقويت و نهادينه كردن فرهنگ و هويت... در نسل آينده از طريق بازيهاي رايانه اي كه يكي از ابزارهاي مفيد و مناسب است، نيستيم. وي با اشاره به اينكه البته در گيم نتها بازي هاي فكري و ورزشي نيز ارائه مي شود، مي گويد: اين بازي ها سبب تقويت بنيه فكري بازي كنندگان مي شود، از اين رو نمي توان گفت كه همه بازيها ارائه شده در گيم نتها مخرب است.
وي در ادامه از بازرسي دائمي گيم نتها در مناطق 13 گانه مشهد به ويژه منطقه ثامن خبر مي دهد و مي گويد: مواردي كه از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان بازي هاي ممنوعه اعلام مي شود، در اين بازديدها مدنظر قرار مي گيرد.
اسكافي به شناسايي بيش از 500 واحد غيرمجاز گيم نت در طي سال گذشته اشاره مي كند و مي گويد: از اين تعداد 200 واحد پلمب و بقيه ساماندهي شده اند.
وي يادآور شد: هنوز 15 ماه است كه تصدي نظارت بر بازيهاي رايانه اي به اين اتحاديه واگذار شده است.

نبود نظارت و كنترل
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان رضوي نيز از بازي به عنوان كليد تربيت كودكان و نوجوانان ياد مي كند و مي گويد: بازي، زبان منطق و گفتگوي كودكان و نوجوانان است و از اين طريق مي توان آموزه هاي ديني و اخلاقي را به نسل آينده منتقل و آن را نهادينه كرد.علي اصغر ايزدي با بيان اينكه بازي به عنوان ابزار قوي همواره مورد استفاده تصميم سازان قرار گرفته، اضافه مي كند: آنان از اين طريق خواسته ها و اهداف مد نظر را به نسل كودكان منتقل مي كنند. وي در بخش ديگري يادآور مي شود: يكي از خصوصيات اصلي كه طراحان بازي هاي رايانه اي به سراغ اين بازي ها رفتند، استفاده از حركات هيجاني است، از اين رو عمده اين بازي ها با محوريت خشونت و وحشت و با هدف تبيين اهداف خود در غرب طراحي و توليد مي شود.
وي اضافه مي كند: اين مسأله بايد زنگ خطري باشد براي كساني كه در حوزه كودك و نوجوان كار مي كنند تا با طراحي بازي هاي رايانه اي متناسب با فرهنگ جامعه ضمن مقابله با اهداف مخرب دشمنان اسلامي در طراحي بازيهاي رايانه اي غيراخلاقي در مسير تقويت آموزه هاي ديني و اخلاقي نسل آينده اقدام كنند.ايزدي درباره وضعيت گيم نتها در مشهد خاطرنشان مي كند: در مشهد تعداد زيادي كلوپ بازي هاي رايانه اي فعال است كه كنترل و نظارتي بر عملكرد آن اعمال نمي شود.

كلام آخر
هجوم آرام و خزنده تهاجم فرهنگي از راههاي مختلف صورت مي گيرد كه متأسفانه گيم نتها به محيطي امن براي جوانان و رقابت فرهنگ بيگانه تبديل شده است. آنچه امروز جامعه ايراني و اسلامي ما نيازمند است توجه ويژه به آموزش نوجوانان و كودكان است كه نظارت بر مسايل و فعاليتهاي فرهنگي در كنار اين آموزش تضمين كننده آينده اي روشن براي نظام جمهوري اسلامي است.

اجراي طرح توانمندسازي نوجوانان در مشهد

خراسان امروز: طرح توانمند سازي كودكان و نوجوانان مناطق كم درآمد و آسيب پذير مشهد با مشاركت امور اجتماعي سازمان بهزيستي و توسط كانون خانواده و جامعه باشگاه جوانان مهر مؤسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهشهاي اجتماعي در سطح اين كلانشهر مذهبي برگزار مي شود.
مدير عامل مؤسسه خدمات مشاوره اي و پژوهشهاي اجتماعي آستان قدس رضوي ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين طرح با هدف بهبود كيفيت ارتباط جوانان با والدين و گروههاي همسالان، ارتقاي دانش و آگاهي نوجوانان در حوزه بهداشت، سبك مهارتهاي حرفه اي و كنترل هوش هيجاني در 2 منطقه سيس آباد و بلوار توس مشهد به اجرا در مي آيد.
وي ادامه داد: آموزشهاي اين طرح در راستاي ارائه خدمات تربيتي، فرهنگي و اجتماعي تنظيم شده و در قالب كارگاه، اردو، كلاس آموزشي، بازديد، مشاوره گروهي و مشاوره فردي به جوانان و نوجوانان ارائه مي شود.
شايان ذكر است، طرح توانمند سازي كودكان و نوجوانان مشهد جهت افزايش تعداد نوجوانان تحت پوشش خدمات تربيتي، فرهنگي و آموزشي در تشكلها، مساجد و پايگاههاي فرهنگي در مناطق مذكور در سال جاري اجرا مي شود.
محمد زاده همچنين در خصوص برنامه هاي اوقات فراغت گفت: از جمله مهمترين برنامه هاي ارائه شده مي توان به طرح آموزش خانواده در محلات با موضوع ارتباط شايسته و حقوق و تكاليف زوجين، براي حدود 5 هزار مخاطب با مشاركت دفتر امور زنان استانداري خراسان برگزار خواهد شد.
وي افزود: طرح انديشه آسماني ويژه اعضاي كانونهاي مساجد كشور كه آموزشهاي نوين مديريت فرهنگي و ارتقاي سطح مهارتهاي مديريتي مخاطبان، نيز با مشاركت معاونت فرهنگي وزارت ارشاد در قالب 15 دوره براي 12 هزار عضو كانونها برگزار خواهد شد.
محمد زاده گفت: همچنين در اردوهاي فرهنگي تفريحي به جهت غني سازي اوقات فراغت جوانان و شكوفايي استعدادهاي معنوي و عاطفي و جسمي آنها بازديدهاي هفتگي از مناطق ديدني مشهد در نظر گرفته شده است.
وي افزود: برنامه هاي ويژه روز جوان نيز شامل جشن 10 سالگي همايش جوانان در حرم مطهر رونمايي و توزيع گسترده محصولات مؤسسه نمايشگاه فعاليتهاي فرهنگي و ارسال كارت تبريك اينترنتي براي يك ميليون كاربر است كه در هفته جوان اجرا خواهد شد.

يادواره اميران و 5245 شهيد ارتش در خراسان

شهيد عباس توسليان آبكوه
«به برادرانم توصيه مي كنم كه خود را براي دفاع از اسلام و انقلاب آماده كنند و با هجوم فرهنگي غرب مبارزه نمايند.»
شهيد توسليان در محيط مذهبي يك خانواده محروم همزمان با اوجگيري قيام پانزدهم خرداد سال 42 در شهر مقدس مشهد ديده به جهان گشود.
وي در راستاي ياري پدر زحمتكشش براي امرار معاش خانواده از مدرسه و كلاس درس انصراف داد ولي از تحصيل مقامات معنوي و كسب فيوضات آن بي بهره نماند. در كارگاه آلومينيوم سازي مشغول به كار و فعاليت شد و همزمان با انقلاب اسلامي در تظاهرات و راهپيماييها شركت مي نمود و با شروع جنگ تحميلي ايشان نيز همواره در بسيج محل و فعاليتهاي اجتماعي حضوري دائمي و چشمگير داشت و در راه دفاع از ارزشهاي معنوي اسلام و انجام خدمت مقدس سربازي وارد ارتش شد.
شهيد توسليان در تاريخ 16/5/62 در محل سردشت بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد و پيكر پاكش در گلزار شهداي خواجه ربيع به خاك سپرده شد.

اجراي طرح تابستاني نشاط و تعالي در بردسكن

بردسكن - خبرنگار قدس: طرح نشاط و تعالي به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان كلاس هاي ستاد اوقات فراغت ناحيه مقاومت بسيج سپاه بردسكن در قالب طرح نشاط و تعالي در ايام تابستان برگزار شد.فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه بردسكن در افتتاحيه كلاس هاي طرح نشاط و تعالي اين ناحيه گفت: در تابستان امسال 20 پايگاه مقاومت در اجراي اين طرح همكاري دارند كه بيش از 1200 نفر از جوانان و نوجوانان بسيجي در قالب 30 كلاس درس در رشته هاي مختلف جذب شده اند.سرهنگ مصيب مرادزاده افزود: خوشبختانه استقبال جوانان و نوجوانان نسبت به سال قبل از كلاس هاي ستاد اوقات فراغت اين ناحيه چشمگيرتر مي باشد و در اين راستا از 30 نفر از مربيان مجرب و داراي مدارك مربوطه براي تدريس در رشته هاي آموزش قرآن، احكام، نماز، تربيت بدني و برنامه هاي فرهنگي ورزشي استفاده شده است.حجة الاسلام حاكمي نماينده ولي فقيه در سپاه بردسكن نيز گفت: هيچ قدرتي نمي تواند كشور ايران را مورد تهديد قرار دهد، زيرا تمام دنيا در مقابل جمهوري اسلامي ايران سر تعظيم فرود آورده اند. وي از مربيان طرح نشاط و تعالي خواست تنها به برگزاري كلاس ها اكتفا نكنند، بلكه اندوخته هاي خود را به دانش آموزان انتقال دهند.

برگزاري اردوي دانش آموزان عشاير

خراسان امروز: كارشناس مسؤول آموزش عشاير سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي از برگزاري نهمين اردوي سراسري دانش آموزان عشاير كشور در شهرستان رامسر خبر داد.سيد جواد عابدي شهري، آشنايي با آداب و رسوم و تبادل و تعامل فرهنگي بين عشاير كشور را از جمله اهداف برگزاري اين اردو اعلام كرد.وي افزود: در اين اردو كه از دهم مرداد ماه در شهرستان رامسر برگزار خواهد شد، 50 دانش آموز عشاير استان شامل 25 دانش آموز پسر و 25 دانش آموز دختر در دوره هاي تحصيلي راهنمايي و متوسطه در اين اردو حاضر خواهند شد.وي با بيان اينكه اين اردو تا 20 مرداد ماه و در دو بخش پسران و دختران هر كدام به مدت 4 روز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در اين اردو، دانش آموزان عشاير از 21 استان كشور حضور دارند.
عابدي شهري همچنين با اشاره به تحصيل حدود 4 هزار دانش آموز عشاير در سه دوره تحصيلي در سراسر استان تصريح كرد: افراد اعزامي به اين اردو از برگزيدگان مسابقات سنجش پيشرفت تحصيلي، فرهنگي هنري، ورزشي و دانش آموزان برتر واحدهاي آموزشي عشاير استان هستند.

بشرويه؛ شهر نمونه در كمك مردمي به عتبات عاليات

بشرويه- خبرنگار قدس: در راستاي جمع آوري كمكهاي مردمي به عتبات عاليات در سال 86 شهر بشرويه به عنوان شهر نمونه معرفي شد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات بشرويه گفت: تنها در شش ماهه دوم سال 86 مردم بشرويه مبلغ 270 ميليون ريال جهت بازسازي عتبات عاليات كمك نمودند.
همچنين تعداد 10 دستگاه كاميون جهت حمل مصالح ساختماني اعلام آمادگي نمودند و اين امر باعث شد تا بشرويه از طرف ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان جنوبي به عنوان شهر نمونه در استان معرفي گردد.
خبر ديگري حاكي است، ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي در قالب يك كاروان، امكانات مورد نياز را به عتبات عاليات ارسال كرد.
اين كاروان كه به همت چند تن از خيرين مشهد و ارادتمندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) راه اندازي شده بود شامل 158 تخته فرش دستباف، هزار ليتر گلاب ناب كاشان و سرويس كامل آشپزخانه عمومي و دو تخته فرش نفيس بود.

معاون استاندار خراسان رضوي: نگرش صحيح به قرآن، اولين نوآوري انقلاب اسلامي ايران است

خراسان امروز: معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي گفت: نگرش صحيح به قرآن، اولين نوآوري انقلاب اسلامي ايران و مهمترين تفاوت ما با ساير كشورهاي اسلامي است.
قهرمان رشيد، قرآن را در زندگي فردي و اجتماعي مردم ايران ساري و جاري خواند و افزود: نوآوري در نگرش به معارف اسلامي كه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي صورت پذيرفته، مردم را وارد عرصه عمل كرده است.
وي تأكيد كرد: جذب افكار عمومي جهان به سمت مردم و انقلاب ما، محصول نگرش صحيح قرآن است و به همين علت جمهوري اسلامي به حامي اصلي تمام مردم و تمام نهضتهاي آزادي بخش جهان از جمله فلسطين، افغانستان و عراق تبديل شده است.
قهرمان رشيد ورود قرآن به عرصه هاي اجتماعي در ايران را معلول عبور از مرحله توجه به ظواهر و دستيابي توأمان به بطن و متن قرآن دانست و اظهار داشت: توصيه ها و مسائل اجتماعي مطرح شده در قرآن از مسائل عبادي فراوان تر است و از طرفي مباحث عبادي قرآن هم به نحوي با مسائل اجتماعي ارتباط دارد.
وي تصريح كرد: در صورت الهام گيري درست از قرآن كريم در زندگي فردي و اجتماعي، درك ژرفاي معرفتي آن كه مطابق با فطرت انسان است، امكان پذير مي گردد.
معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي نهضت نرم افزاري كه از چند سال گذشته و پيرو بيانات مقام معظم رهبري در جامعه و دانشگاه مورد توجه ويژه قرار گرفته را در پاسخ به ناتوي فرهنگي دشمن مؤثر خواند و هشدار داد: دشمن امروز هم در تلاش است تا ما را از ماهيت اسلامي و ديني دور كند و در تقابل با اين هدف دشمن، خلاقيت و نوآوري در تمام عرصه ها به ويژه عرصه قرآني با بهره گيري از فناوري پيشرفته و نرم افزارهاي روز قرآني راه گشاست.

پايگاههاي اوقات فراغت شهرستان خواف فعال شدند

سلامي- خبرنگار قدس: معاونت پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش شهرستان خواف در مراسم افتتاح پايگاههاي اوقات فراغت اين شهرستان بر اهميت پر كردن اوقات فراغت تأكيد كرد و گفت: با توجه به اينكه در اين برهه از زمان دشمنان در جهت تهي كردن دانش آموزان از باورها و اعتقادات و ارزشهاي ديني هستند، پايگاههاي اوقات فراغت آموزش و پرورش اين شهرستان فعاليت خود را آغاز نموده اند.
وي به تعداد 45 پايگاه اختصاص يافته فعال در اين شهرستان اشاره كرد و افزود: از اين پايگاهها تعداد 2 كانون، 4 پايگاه مهارت آموزي، 3 پايگاه ورزشي، يك مركز دارالقرآن و 31 پايگاه مركز نور مي باشد و در طرح بهسازي يك پايگاه نيز فعاليت دارد. به گفته وي، پيش بيني مي شود استقبال از اين كلاسها به حدود 18 هزار نفر افزايش يابد.

368 عنوان كتاب مجوز انتشار گرفتند

خراسان امروز:در سه ماه اول سال جاري 368 عنوان كتاب مجوز چاپ و انتشار گرفتند.
جلال مدير شانه چي، سرپرست چاپ و انتشار اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب اظهار داشت: در سه ماه گذشته 503 عنوان كتاب جهت اخذ مجوز به دبيرخانه ارسال شد كه از اين تعداد 368 عنوان مجوز نشر گرفتند.
وي با بيان اينكه در مقايسه با سال گذشته اين رقم ارتقاي چشمگيري داشته است، گفت: در سه ماه اول سال گذشته 328 عنوان كتاب بوده كه از اين تعداد 259 عنوان مجوز اخذ كردند.
مدير شانه چي بيشترين كتاب را در موضوع علوم كاربردي خواند و تصريح كرد: دين، كودك و نوجوان و ادبيات از ديگر موضوعهايي است كه بيشترين مجوز را داشته است.
وي خاطرنشان كرد: رشد كتاب در علوم كاربردي 653 درصد و در كتابهاي كليات 200 درصد، بيشترين نرخ رشد را در مقايسه با سال گذشته داشته اند.

غنچه هاي زندگي در فرهنگسراي بهشت شكوفه مي دهند

خراسان امروز: محوطه فرهنگسراي بهشت مشهد در ايام تابستان ميزبان كودكان و نونهالان مشهدي است.
و برنامه غنچه هاي زندگي امسال نيز همانند سال گذشته براي كودكان 7 تا 10 ساله مشهدي برگزار مي شود.
مدير فرهنگسراي بهشت با بيان اين مطلب گفت: «غنچه هاي زندگي» مجموعه اي از برنامه هاي شاد و با نشاط در قالب نقاشي، سفالگري، كاردستي، نمايش، قصه گويي و ... براي كودكان است. سعيدي زاده افزود: برنامه «غنچه هاي زندگي» از نيمه دوم تيرماه آغاز و تا اول شهريور به مدت 45 روز هر روز اجرا مي شود.
وي افزود: ويژگي بارز اين برنامه برگزاري برنامه هاي جانبي براي والدين، مشاوره كودك، مطالعه كتابهاي تربيت كودك، سخنراني استادان اين حوزه و جلسه با نويسندگان كودك و نوجوان است.
سعيدي زاده افزود: هر روز بيش از 200 كودك از برنامه غنچه هاي زندگي استفاده مي كنند.

برپايي نمايشگاه عكس خبري و كاريكاتور مطبوعاتي در مشهد

خراسان امروز: معاون فرهنگي و هنري خراسان رضوي گفت: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سراسر استان خراسان رضوي برپا خواهد شد.
يوسف اميني، معاون فرهنگي اين اداره كل با بيان اين مطلب اظهار داشت: بزرگداشت «روز خبرنگار» در سراسر استان به صورت ويژه در مشهد همراه با تجليل از خبرنگاران فعال استان با همكاري خانه مطبوعات است.
وي در ادامه افزود: برپايي نمايشگاه عكس خبري و كاريكاتور مطبوعاتي با ميزباني خانه مطبوعات از ديگر برنامه هاست. وي در ادامه تأكيد كرد: برگزاري شب شعر و داستان، در جهت ارتقاي شعر و آموزش ادبيات داستاني و همچنين اعتلا بخشيدن به اين هنر در جامعه در محل مجتمع صاحب الزمان(عج) از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده است. معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي تأكيد كرد: مسابقه فرهنگي به مناسبت سال نوآوري و شكوفايي برگرفته از سخنان مقام معظم رهبري، حمايت از توسعه و گسترش مراكز فرهنگي از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده است.
وي شروع مجدد فعاليتهاي حمايتي از مؤلفان و خبرنگاران استان و همچنين انجام مطالعات پژوهشي درباره وضعيت نشر و آسيب شناسي تبليغات شهري با همكاري دبيرخانه شوراي اداره كل از اولويتهاست.

يك مسؤول: ارائه لوح فشرده و پوستر در جمعه بازار كتاب ممنوع است

خراسان امروز: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 27 عنوان كتاب فاقد مجوز از جمعه بازارهاي كتاب شهر مشهد جمع آوري شده است.وي افزود: طي بازديدهايي كه توسط ناظران اين اداره از جمعه بازارهاي كتاب در سطح شهر مشهد انجام شد، كتابهاي فاقد مجوز جمع آوري گرديد. وي در ادامه افزود: جمعه بازار كتاب تنها محل فروش كتاب و نشريات مجاز بوده و عرضه هرگونه لوح فشرده، پوستر و ساير اقلام فرهنگي در آن ممنوع مي باشد. وي در خصوص كتابها و مجلات خارجي گفت: كتابها و مجلات خارجي پس از بازديد و تأييد اين اداره قابل عرضه و فروش مي باشد.
دبيري تأكيد كرد: فروش كتابهاي دست دوم مردم با قيمت كمتر در جمعه بازارها كاري پسنديده در جهت گسترش فرهنگ كتاب و كتاب خواني در جامعه است.
خبر ديگري حاكي است، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد گفت: در سه ماه اول سال 300 هزار نفر از شهروندان مشهدي از سينماهاي مشهد استقبال كردند.
وي با بيان اين كه نزديك به 60 فيلم در سينماهاي مشهد اكران شد، گفت: تمامي فيلمهاي نمايش داده شده فيلم ايراني بوده كه اقبال عمومي را به همراه داشته است.

نماينده بجنورد در بازديد از جهاد دانشگاهي خراسان شمالي: جهاد دانشگاهي، نهادي مؤثر در ارتقاي فرهنگ و دانش جامعه است

بجنورد - خبرنگار قدس: نماينده مردم بجنورد، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي گفت: جهاد دانشگاهي، برنامه ها و فعاليتهاي آن در ارتقاي فرهنگ و دانش جامعه مؤثر است
دكتر مهدي شهرياري در بازديد از جهاد دانشگاهي واحد خراسان شمالي ضمن مثبت ارزيابي كردن جهاد دانشگاهي افزود: متأسفانه امكانات اين واحد محدود است كه تخصيص امكانات مورد نياز و تجهيز اين مركز براي گسترش برنامه هاي آن از مسؤولان مربوط پيگيري خواهد شد.

يك مسؤول: يادواره سردار شهيد بابا رستمي در قوچان برگزار مي شود

قوچان - خبرنگار قدس: فرمانده سپاه ناحيه قوچان گفت: اولين جلسه برنامه ريزي برگزاري يادواره سردار شهيد بابا رستمي و شهداي پايگاه شهيد چمران برگزار شد.
وي از مجموعه هاي مختلف خواست با توجه به اهميت موضوع در اين خصوص همكاري لازم را انجام دهند.
شهيد رستمي از سرداران به نام سپاه خراسان و همرزم شهيد چمران اهل روستاي رهورد قوچان بود و يادواره اين شهيد در نيمه اول مردادماه جاري برگزار خواهد شد.

شهردار خبر داد ؛ اجراي برنامه هاي ويژه براي افزايش روحيه نشاط شهروندان مشهدي

خراسان امروز: شهردار مشهد از اجراي برنامه هاي ويژه در شهر براي افزايش روحيه نشاط و شادابي بين شهروندان خبر داد.
سيد محمد پژمان در مراسم افتتاح بوستان نيايش در جمع شهروندان گفت: اين برنامه ها در طي سال به اجرا در خواهد آمد كه تحقق اهداف اين فعاليتها نيازمند مشاركت جدي شهروندان است.
وي مخدوش شدن انسجام اجتماعي شهروندان را پيامد زندگي ماشيني امروزي دانست و اظهار داشت: شهرداري علاوه بر فعاليتهاي عمراني و توسعه اي، فراهم كردن زمينه هاي شادابي بين شهروندان را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار داده است. پژمان ملاك اصلي كار و تلاش در شهرداري را ايجاد رفاه، آسايش و رضايتمندي شهروندان عنوان كرد و با اشاره به تلاش شهرداري بر رفع نازيبايي هاي سطح شهر و اتمام پروژه هاي نيمه تمام از بهره برداري پروژه 75 متري ميثاق در آينده اي نزديك خبر داد و تصريح كرد: اين پروژه ارتباط شبكه شرياني محور غرب مشهد را به بزرگراه امام علي(ع) و بلوار وكيل آباد تسهيل مي نمايد. بوستان نيايش در محدوده شهرداري منطقه 12 در جاهد شهر در زميني به وسعت 3/5 هكتار بهره برداري شد.

فرهنگ و ارشاد اسلامي قوچان دوم شد

قوچان - خبرنگار قدس: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قوچان گفت: اين اداره با توجه به فعاليتهاي انجام شده در بحث اجرايي نمودن تفاهمنامه فعاليتهاي فرهنگي و هنري و تعداد برنامه هاي برگزار شده مقام دوم را در سطح استان كسب نمود.خشنود فعاليتهاي ارشاد قوچان در بحث فرهنگي را برگزاري جلسات شوراي فرهنگي عمومي، مسؤوليت كميته هاي فرهنگي ستادهاي مختلف در مناسبتهاي گوناگون از جمله ستاد ارتحال امام(ره) با اجراي مسابقات فرهنگي و شبي در محضر قرآن ذكر كرد.

اعزام يازده تيم پزشكي به روستاهاي محروم بشرويه

بشرويه- خبرنگار قدس: در راستاي اجراي طرح هجرت 3 و با هدف ارائه خدمات پزشكي از سوي سپاه پاسداران استان يازده تيم پزشكي به روستاهاي محروم بشرويه اعزام شدند.
مسؤول بسيج جامعه پزشكي شهرستان فردوس با اعلام اين مطلب گفت: يازده تيم پزشكي شامل چهار تيم تخصصي چشم پزشك، متخصص قلب و زنان در بيمارستان و كلينيك تخصصي بشرويه مستقر و هفت تيم عمومي به روستاهاي محروم بشرويه اعزام گرديدند تا بيماران را به صورت رايگان ويزيت نموده و داروي لازم را در اختيار آنها قرار دهند.
دكتر ميرزايي در محل خانه بهداشت روستاي نيگنان در فاصله 160 كيلومتري شهرستان فردوس گفت: اين طرح در سطح استان خراسان جنوبي در حال اجرا مي باشد و در سال 87 بخش بشرويه به عنوان منطقه محروم انتخاب گرديده و اين خدمات در سالهاي آينده در ساير شهرهاي استان ارائه خواهد شد.
رئيس بسيج جامعه پزشكي شهرستان افزود: هر تيم پزشكي شامل پزشك عمومي، پرستار و امدادگر مي باشد و رئيس بسيج جامعه پزشكي استان خراسان جنوبي اين گروهها را همراهي مي كند.

برگزاري همايش فصلي ناظران شوراي نگهبان در تربت جام

صالح آباد - خبرنگار قدس: همايش ناظران شوراي نگهبان با حضور 50 ناظر شهرستان تربت جام تشكيل شد.
مدير كل نظارت شوراي نگهبان كشور در اين همايش گفت: اولين و مهمترين وظيفه امروز هر ايراني شناخت درست وظيفه است كه از فرهنگ حماسه عاشورا و غديرنشأت مي گيرد.
لطفي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري افزود: شوراي نگهبان از مهمترين و اصولي ترين نهادهاي انقلابي جمهوري اسلامي است كه بايد همگي در راستاي تقويت آن كوشا باشيم.
وي از دولت نهم به عنوان دولت كارآمد و مكتبي ياد كرد و گفت: بايد حقايق را بشناسيم و بشناسانيم تا عوام فريبان و ساده لوحان سوء استفاده نكنند.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسي شهرستان تربت جام هم گفت: در شهرستان تربت جام با 5 بخش و 4 ناحيه شهري فعال، 507 نفر به عنوان ناظر همكاري مي كنند كه از اين تعداد 122 نفر خواهر است و ارتباط خوبي با دفاتر و رابطين بخصوص در ايام انتخابات دارند.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 739]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن