تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819674844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي مقدم:آمار معتادان كشور در افق چشم انداز به نصف مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمدي مقدم:آمار معتادان كشور در افق چشم انداز به نصف مي رسد
مشاور رئيس جمهور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به ظاهر شدن آثار بسته هاي سياستي در زمينه مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر در جامعه اظهار خوشبيني كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر اسماعيل احمدي مقدم امروز در مراسم توديع و معارفه جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: تهيه بسته هاي سياسي در اين زمينه صرفا به معناي ترك اعتياد معتادان نيست، بلكه مي خواهيم نسخه اي براي كنترل وضعيت هر يك از افراد معتاد داشته باشيم.

وي با تاكيد بر اينكه معتاد حتي اگر ترك اعتياد كند، به لحاظ رواني بهبود نيافته است، گفت: اعتياد عوارضي دارد كه تا آخر عمر همراه او خواهد بود. لذا، بايد سياست ما اين باشد كه وضع فرد معتاد كه ترك كرده است، بدتر نشود.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با عنوان اين مطلب كه مي بايست اوضاع را كنترل كنيم و اين كار حوصله و آرامش مي خواهد، افزود: افزايش بيش از حد انتظارات و عدم تناسب با امكانات براي پاسخگويي به انتظارات، مشكلاتي را به همراه دارد.

احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه در سالهاي اخير كارهاي بسيار بزرگي در زمينه مبارزه با موادمخدر صورت گرفته است، گفت: ظرف اين سالها تعداد معتادان تحت درمان از 100 هزار نفر به 600 هزار نفر رسيده است.

وي همچنين از افزايش معتادان تحت درمان با متادون از سه هزار نفر به حدود 130 هزار نفر در همين سالها خبر داد و افزود: متاسفانه جامعه جهاني هنوز از اين اقدامات ايران اطلاع درستي ندارد و اين يك ضعف است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: البته جامعه بين المللي اين واقعيت را خوب پذرفته كه بالاترين كشفيات موادمخدر در ايران صورت مي گيرد.

احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه بهبود وضعيت معتاداني كه ترك كرده و پاك شده اند، زمان طولاني لازم دارد، افزود: بر همين اساس مي توان اميدوار بود در افق چشن انداز يعني در 15 سال آينده آمار معتادان به نصف امروز برسد و خطرات آنها تا 90 درصد كنترل شده خواهد بود.

وي نسبت به هماهنگي كه در بخش اجتماعي ميان سازمانهاي غيردولتي و دولتي در زمينه اجرايي و سياستگذاري به وجود آمده است، اظهار خوشبيني نمود و گفت: در دولت نهم تا كنون 10 جلسه با حضور رئيس جمهور در ستاد مبارزه با موادمخدر تشكيل شده است، در حالي كه در برخي دوره هاي رياست جمهوري اين جلسات هر چهار سال يك بار تشكيل شده است.

احمدي مقدم با تقدير از تلاشها و اقدامات دكتر محدمرضا جهاني در دوره 15 ماهه اي كه او جانشين دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر بوده است، از انتخاب مهندس طه طاهري به عنوان جانشين وي در اين سمت اظهار خوشحالي نمود و گفت: اين انتخاب با موافقت رئيس جمهور و با توجه به عملكرد موفق وي در شركت دخانيات صورت گرفته است.

مهندس طه طاهري كه امروز به عنوان جانشين دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر منصوب شد، پيش از اين مديرعامل شركت دخانيات بوده است.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن